ترجمه مقاله اخبار جهانی و تصاویر سر صفحه آن ها – نشریه Sage

عنوان فارسی: | اخبار جهانی و تصاویر سر صفحه آن ها: یک آنالیز مقایسه ای بین علاقه مخاطبان، درک ویراستار و پوشش روزنامه |
عنوان انگلیسی: | The Global News and the Pictures in Their Heads: A Comparative Analysis of Audience Interest, Editor Perceptions and Newspaper Coverage |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21 (2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2002 | نشریه : سیج - Sage |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
شناسه ISSN مجله : 0016-5492 | کد محصول : 10442 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.86Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم ارتباطات اجتماعی، روابط عمومی و پژوهش در رسانه |
مجله: GAZETTE: مجله بین المللی مطالعات ارتباطات |
دانشگاه: دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی، دانشگاه مینه سوتا، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: آنالیز مخاطبان، مطالعات تطبیقی، اخبار جهانی، ارزش اخبار، رسانه ایالات متحده |
کلمات کلیدی انگلیسی : audience analysis - comparative studies - global news - news values - US media |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1177/17480485020640030301 |
چکیده
ساخت اخبار و علاقه مخاطب
موقعیت روزنامه و ساختار اجتماعی
روش
نتایج
نتیجه گیری و بحث
Abstract
News as a special kind of social product requires something to have taken place in the first place, to be captured by news people and published by the media, and ultimately to be consumed by the audience. Every stage is crucial for the news manufacturing process. This study examines the triangular relationship among what editors regard as important news, what the audience prefers and what the US and foreign media actually cover. The convergence and divergence of opinions among the audiences and the editors found in this study and media performance in coverage of some specific types of stories in the global context have important implications for a better understanding of the processes and structure of international communication in society.
چکیده
اخبار به عنوان نوع خاصی از محصول اجتماعی نیازمند چیزی است که در وهله اول اتفاق افتاده است که توسط گویندگان خبر بدست آمده، توسط رسانه ها منتشر شده و در نهایت در معرض دید مخاطب قرار می گیرد. هر مرحله برای فرایند تولید خبر بسیار مهم و سخت است. این مطالعه رابطه سه گوشه ای میان آنچه ویراستار به عنوان اخبار مهم مطرح می کند، آنچه مخاطبان ترجیح می دهند و آنچه رسانه های آمریکایی و خارجی در واقع پوشش می دهند را بررسی می کند. در این پژوهش، توافق و تفاوت نظر در میان مخاطبان و سردبیران به وضوح قابل رویت است، عملکرد رسانه ای در پوشش برخی از انواع خاص موضوعات در زمینه جهانی نیز پیامدهای مهمی برای درک بهتر فرآیندها و ساختار ارتباطات بین المللی در جامعه دارد.