ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
1-مقدمه
2- رشد مدیریت عمومی جدید در سوئیس
3- مشخصه های شهرداری های با پروژه های NPM
4-ارتباطات با دیگر اصلاحات
5- دلایل برای پروژه های NPM
6- آیا سوئیس یک مورد خاص است؟
Swiss municipalities are being stretched to their limits. In the years from 1995 to 1997, 32% of all Swiss municipalities closed with a deficit. In response to this situation, numerous reforms have been introduced since the start of the 1990s in order to improve the performance capability of the municipalities. Aside from intermunicipal cooperation, New Public Management (NPM) is the reform project that is currently being discussed most in the Swiss municipalities. Recent data shows that every fourth municipality has already taken first steps with NPM. Many kinds of activities are understood as being encompassed by NPM, even when not all aspects of NPM are implemented. Only one fifth of the municipalities that have introduced NPM are already working with key elements such as product definitions, performance agreements, and global budgets, which are necessary for an orientation toward output and outcome. In municipalities of less than 1,000 inhabitants NPM is still hardly an issue, while a number of towns with over 10,000 inhabitants are looking into NPM quite intensively. NPM programs are being developed primarily in municipalities that are part of German-speaking Switzerland. Municipalities that offer a wide range of services consider new steering models, such as NPM, far more frequently than those with a narrower range. The financial situation has little influence on whether NPM is introduced.
1. Introduction
The municipalities in Switzerland are widely seen as the nucleus of state and society. It may therefore seem surprising that these political communities based on the inhabitants principle only came into being in the middle of the nineteenth century, when the Swiss Confederation was founded. Compared to other systems of local government, the Swiss form of local authority has proved extremely stable. Although the size of the municipalities varies considerably, and most are very small, there have been no major attempts to merge local authorities in order to standardize them. Between 1848 and 2000, the number of political communities decreased only from 3,203 to 2,899. In the last ten years, there have been significant numbers of mergers in just a few of the 26 cantons (Dafflon, 1998: 125–128). This seems remarkable considering that more than half of the municipalities have less than 1,000 inhabitants (see Table 1). Almost half the Swiss population lives in municipalities with more than 10,000 inhabitants, but only around 4% of the municipalities are this large (Ladner, 1991).
6. Is Switzerland a special case?
Does the extent to which NPM is being introduced in Switzerland indicate that it is a special case, or do developments in Switzerland follow an international trend? In the mid-1990s, Naschold carried out a meta analysis of various local authority reform programs world wide and discovered three trends (Naschold, 1997: 15–48): internal modernization of public administrations involving the elements of performance control, budgeting and human resource management; democratization of the municipalities (opening up decision-making procedures, transfer of public tasks to the municipalities); and stronger market orientation of the municipalities (benchmarking, outsourcing, performance agreements, legal independence and privatization).
شهرداریهای سوئیس به دلیل محدودیتهایی که دارند تحت فشار می¬باشند. در بازه زمانی از سال 1995 تا 1997، 32 درصد کل شهرداریهای سوئیس بر اثر کسری بودجه بسته شدند. در پاسخ به این شرایط، اصلاحات متعدد از زمان آغاز دهه 1990 به منظور بهبود قابلیت عملکرد شهرداریها معرفی گردیدند. جدای از همکاری بین شهرداریها، مدیریت عمومی جدید (NPM) پروژه اصلاح (رفرم) می باشد که در حال حاضر در اغلب شهرداریهای سوئیس مورد بحث قرار می¬گیرد. داده های اخیر (جدید) نشان می دهند که از هر چهار شهرداری، یک مورد مراحل اولیه در ارتباط با NPM را اجرا کرده اند. انواع بسیار فعالیت ها پی برده شده است که توسط NPM در بر گرفته می شوند، حتی زمانی که تمامی ابعاد (جنبه ها) NPM اجرا نگردیده باشند. تنها یک پنجم شهرداریهایی که NPM را معرفی کرده اند، از قبل ذر حال کار با المانهای کلیدی همانند تعریف محصولات، موافقت نامه های عملکرد و بودجه های کلی کار می کنند که تمایل به سمت خروجی و نتیجه گیری دارند. در شهرداری شهرهای با جمعیت کمتر از 1000 نفر NPM هنوز یک مسئله نمی باشد در حالی که تعدادی از شهرها با جمعیت بیش از 10000 نفر به شدت به دنبال NPM می باشند. برنامه های NPM در وهله اول در شهرداریهایی که بخش از سوئیس با زبان آلمانی می باشند، توسعه یافته اند. شهرداریهایی که تنوع گسترده ای از خدمات را ارائه می کنند، مدلهای فرمان جدید همانند NPM را در نظر می گیرند، بسیار بیشتر از شهرداریهای با ارائه خدمات کمتر. موقعیت مالی دارای تاثیر اندک بر روی معرفی NPM می باشد.
1-مقدمه
شهرداریها در سوئیس به طور گسترده به عنوان هسته دولت و جامعه در نظر گرفته می شوند. بنابراین، این ممکن است شگفت انگیز باشد که این جوامع سیاسی بر اساس اصل ساکنان (سکونت) تنها در اواسط قرن نوزدهم ظهور یافته¬اند زمانی که کنفدراسیون سوئیس تاسیس شد. در مقایسه با سیستم های دیگر دولت محلی، مرجع صلاحیت دار محلی در شکلی که در سوئیس وجود دارد پی برده شده است که بسیار پایدار می باشد. اگرچه اندازه شهرداریها به طور قابل توجه متغیر می باشد، و اغلب آنها بسیار کوچک می باشند، تاکنون هیچ تلاشی جهت ادغام مراجع صلاحیت دار محلی به منظور استانداردسازی آنها وجود نداشته است. بین سالهای 1848 و 2000، تعداد جوامع سیاسی تنها از 3203 به 2899 کاهش یافت. در 10 سال اخیر، تعداد قابل توجه ادغام تنها در تعداد کمی از 26 کانتون (در سوئیس به معنی ایالت) وجود داشت (دافون، 1998). این قابل توجه به نظر می رسد که بیش از یک دوم شهرداریها دارای جمعیت کمتر از 1000 نفر می باشند (جدول1 را ببینید). تقریبا یک دوم جمعیت سوئیس در شهرهایی با جمعیت بیش از 10000 نفر زندگی می کنند اما تنها در حدود 4درصد شهرداریها تا به این اندازه بزرگ می باشند (لاندر، 1991).
6- آیا سوئیس یک مورد خاص است؟
آیا میزانی که NPM در سوئیس گسترش یافته است نشان می دهد که این کشور یک مورد خاص می باشد یا اینکه توسعه ها در سوئیس از یک روند بین المللی تبعیت می کنند؟ در اواسط دهه 1990، ناشولد یک متاآنالیز (فراتحلیل) از برنامه اصلاحی از مراجع صلاحیت دار متعدد در سرتاسر جهان انجام داد و سه روند را کشف کرد (ناشولد، 1997): مدرن سازی داخلی ادارات دولتی شامل المانهای کنترل عملکرد، بودجه بندی و مدیریت منابع انسانی؛ دموکراتیزه کردن شهرداریها (گسترش اصول تصمیم گیری، انتقال مسئولیت های عمومی به شهرداریها)؛ و بازارگرایی قوی تر شهرداریها (الگوبرداری، برون سپاری، موافقت نامه های عملکرد، استقلال قانونی و خصوصی سازی).