توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، حسابداری مدیریت و حسابداری مالی
مجله
شانزدهمین کنفرانس سالانه در امور مالی و حسابداری
دانشگاه
دانشگاه اقتصاد پراگ، گروه حسابداری مدیریت، جمهوری چک
کلمات کلیدی
حسابداری مدیریت، تئوری نمایندگی، عدم تقارن اطلاعاتی
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توسعه ی حسابداری مدیرانه
نظریه نمایندگی
مشکل نظریه نمایندگی
مشکل نظریه نمایندگی
مدل مدیر-نماینده
مدل اقتصاد هزینه معامله
مدل Rochester
استفاده از نظریه نمایندگی در زمینه حسابداری مدیریت
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract The main objective of this paper is to explain how management accounting developed and where we see potential for extending the concept of managerial accounting with utilization of agency theory. The paper first describes factors affecting the development of managerial accounting. Special emphasis is devoted to describe three branches of agency theory together with their implications on the field. The paper also discusses overall possible direction of using the agency theory within management accounting.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف اصلی این مقاله توضیح این است که حسابداری مدیریت چگونه توسعه یافت و پتانسیلی جهت گسترش مفهوم حسابداری مدیرانه با استفاده از نظریه نمایندگی را در کجا می توان یافت.این مقاله ابتدا عواملی که توسعه ی حسابداری مدیرانه را تحت تاثیر قرار می دهد توصیف می کند. تاکید خاصی به توصیف سه شاخه ی نظریه نمایندگی به همراه مفاهیمشان در این زمینه اختصاص داده شده است. این مقاله همچنین جهت های ممکن کلی استفاده از نظریه نمایندگی در حسابداری مدیریت را مورد بحث قرار می دهد.