منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله ایجاد برتری تکنولوژیکی - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله ایجاد برتری تکنولوژیکی - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ایجاد برتری تکنولوژیکی:فرصت ها و محدودیت ها
عنوان انگلیسی
Making a Technological Catch-up: Barriers and Opportunities
صفحات مقاله فارسی
44
صفحات مقاله انگلیسی
36
سال انتشار
2011
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
F1659
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت تکنولوژی، نوآوری تکنولوژی
مجله
مجله آسیایی نوآوری فناوری - Asian Journal of Technology Innovation
دانشگاه
گروه اقتصاد، دانشگاه ملی سئول، کره
کلمات کلیدی
برتری تکنولوژیکی، جهش، استراتژی OEM، کره، تایوان
کلمات کلیدی انگلیسی
technological catch-up - leapfrogging - OEM strategy - Korea - Taiwan
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1080/19761597.2005.9668610
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
خلاصه
1- مقدمه
2- مراحل توسعه تکنولوژی و الگوهای ایجاد برتری
ترکیب تئوری ها
مهارت های یادگیری در عمل
یادگیری تکنولوژی پردازش
3- شرح مسئله:مشکلات موجود در سر راه یادگیری چگونگی طراحی
مشکلات استراتژی OEM
غلبه بر بحران :یادگیری فعال و ورود R&D توسط گروههای تجاری و یا با کمک دولت
Hyundai Motors درکره
Samsung در کره
ماشین حساب الکترونیک در تایوان
لپ تاپ PC در تایوان
4- عوامل جلو برنده و عوامل عقب برنده جهش
بحران حرکت به سوی جهش :عوامل جلو برنده به سوی جهش
دست یابی به فرصتهای موجود در الگوی جدید :عوامل عقب برنده حهش
تغییرات تکنولوژیکی سریع که منجر به جهش می شود
5- دو ریسک همراه با جهش
اولین خطر:خطر انتخاب صحیح تکنولوژی
خطر ایجاد بازار اولیه
6- دست یابی به دانش خارجی و ایجاد برتری تکنولوژیکی
مجوز در مقابل FDI
R&D داخلی و کنرسیسوم R&D عمومی –خصوصی
نقش GRIs در انتشار تکنولوژی
توسعه مشترک و ورود R&D خارجی و M&A :ظرفیت جذب دارایی های مکمل
تغییرات دائمی در دارایی ها برای دانش و استراتژی ها
7- دو یا سه مدل برای دست یابی به تکنولوژی
مدل کره ایی
مدل تایوان
چین :سومین مدل
8- خلاصه و نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Summary

This paper has discussed several issues regarding the barriers and opportunities for technological catch-up by the late-comer countries and firms. As one of the barriers to technological catch-up, the paper emphasizes the uncertainty involved with the third stage of learning how to design. The barriers arise because as the forerunner firms refuse to sell or give license to successful catching-up firms who thus have to design the product by themselves. The paper discusses how to overcome this barrier. It also notes that if the crisis of design technology is a push factor for leapfrogging, arrival of new techno-economic paradigm can serve as a pull factor for leapfrogging, serving as a winder of opportunity. The, it emphasized the two risks with leapfrogging, namely the risk of choosing right technology or standards and the risk of creating initial markets, and how to overcome these risks. It discusses how to overcome these risks in leapfrogging, and differentiates diverse forms of knowledge accesses.

Then, the paper takes up the issue of whether there can be a single common or several models for catch-up. A common element of catching-up is to enter new markets segments quickly, to manufacture with high levels of engineering excellence, and to be first-to-market by means of the best integrative designs. This observation is supported by the fact that Korea and Taiwan has achieved higher levels of technological capabilities in such sectors as featured by short cycle time of technology. The possibility of two alternative models for catch-up is also discussed in terms of the key difference between Korean and Taiwan, especially in the position toward the source of foreign knowledge and the paths taken toward the final goal of OBM. Taiwan followed the sequential steps of OEM, ODM and OBN, in collaboration or integration with the MNCs. Korean chaebols jumped from OEM directly to OBM even without consolidating design technology.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه
این مقاله به بررسی فرصت ها و محدودیتهای مربوط به ایجاد برتری تکنولوژیکی در کشورهای و سازمانهای عقب مانده می پردازد.در این تحقیق بر عدم اطمینانی که در سه مرحله یادگیری برای طراحی وجود دارد به عنوان یکی از مهمترین محدودیت های ایجاد برتری تکنولوژیکی تاکید می کند.این محدودیت ها به این دلیل به وجود می آیند که کشورهای پیش رو از دادن لیسانس و یا فروختن تکنولوژی خود به سازمانهای نوپایی که تمایل دارند محصولشان را خودشان تولید کنند ، خودداری می کنند.در این تحقیق در رابطه با نحوه غلبه بر این محدودیت ها بحث می شود.همچنین این تحقیق تاکید می کند که اگر مسئله طراحی تکنولوژی یک عامل محرک برای جهش و خیز سازمان هاباشد ، رسیدن به یک پارادایم تکنولوژیکی –اقتصادی می تواند به عنوان یک عامل فشار برای جهش و یا کلید فرصت ها عمل کند .همچنین در این تحقیق در رابطه با دو خطر مربوط به جهش و نحوه مقابله با این خطر ها بحث می شود .خطر اول انتخاب تکنولوژی صحیح و یا استاندارد و خطر دوم خطر ایجاد بازار اولیه است .در این مطالعه در رابطه با چگونگی غلبه بر این مشکلات و همچنین چگونگی دستیابی به انواع دانش های مختلف در این رابطه بحث می شود.
سپس این تحقیق بررسی می کند که ببینید آیا برای ایجاد برتری تکنولوژی یک مدل رایج وجود دادر یا باید از چندین مدل استفاده شود.ورود سریع به یک بخش جدید از بازار یکی از عناصر رایج در ایجاد برتری محسوب می شود.کشورهایی نظیر تایوان و کره که در مدت کوتاهی توانستند به سطح بالایی از توانایی های تکنولوژیکی دست پیدا کنند نمونه های بارز این حقیقت هستند.با توجه به تفاوتهای کلیدی که میان کشورهای کره و تایوان وجود دارد ، بویژه تفاوتی که این دو کشور در موقعیت دسترسی به دانش خارجی دارند و همچنین روشی که برای دستیابی به هدف نهایی OBM. استفاده می کنند ، می توان دو مدل دیگر نیز ارایه داد.تایوان برای ایجاد همکاری و اتحاد با MNCs. از مراحل متوالی OEM, و ODM و OBN, استفاده می کند.کره ایی ها مستقیم از OEM به OBM جهش پیدا کردند بدون این که به طراحی تکنولوژی فکر کنند.

بدون دیدگاه