ترجمه مقاله مدیریت دانش در بانک توسعه آسیا

عنوان فارسی: | مدیریت دانش در بانک توسعه آسیا |
عنوان انگلیسی: | KNOWLEDGE MANAGEMENT IN ADB |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 36 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29 |
سال انتشار : 2004 | فرمت مقاله انگلیسی : PDF |
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
کد محصول : 9778 | وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 476.53Kb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بانکداری و مدیریت دانش |
مجله: بانک توسعه آسیا - ASIAN DEVELOPMENT BANK |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: ندارد |
مقدمه
دانش و توسعه
نقش بانک توسعه ی آسیایی
مدیریت دانش در بانک توسعه ی آسیایی
فعالیت های فعلی
پردازش دانش در داخل ADB
تبادل اطلاعات از طریق Listserv
I. INTRODUCTION
1. Transfer of knowledge has always been an essential, catalyzing element of the Asian Development Bank (ADB) mandate. Recognizing the growing role knowledge plays in the advancement of its developing member countries (DMCs), ADB committed, through its LongTerm Strategic Framework for 2001–2015 (LTSF), to become a learning institution and a primary source of development knowledge in Asia and the Pacific.1 The LTSF recognized that ADB’s enhanced role in knowledge generation and sharing would be a prerequisite to achieving ADB’s poverty reduction goal.2 Guided by the LTSF and Medium-Term Strategy (2001–2005),3 in 2002 ADB refined its structure and operational business processes to pursue this new strategic priority.4 A knowledge management framework (KM framework) has been prepared to guide ADB’s transition to a knowledge-based organization.
مقدمه
1. انتقال دانش همیشه یکی از امور بسیار مهم و المان تسریع بخش در پیشرفت در دستور کار بانک توسعه ی آسیا (ADB) بوده است. با شناسایی نقش رو به رشد دانش در پیشرفت کشور های در حال توسعه (DMC ها) ، ADB متعهد شده است که از طریق قالب کاری راهبردی بلند مدتش از 2001 تا 2015 (LTSF) ، تبدیل به یک سازمان آموزشی و یک منبع اولیه برای توسعه دانش در آسیا و ناحیه ی اقیانوس آرام شود. LTSF متوجه شد که نقش بهبود یافته ی ADB در تولید دانش و اشتراک گذاری آن، میتواند یکی از پیش الزامات برای رسیدن به هدف کاهش فقط ADB باشد. بر اساس راهنمایی های LTSF و برنامه های راهبردی میان مدت ، در سال 2002 ADB ساختار ها و روند های تجاری عملیاتی خودش را اصلاح کرد تا بتوانید این اولویت جدید راهبردی خودش را دنبال کند. یک قالب کاری مدیریت دانش ( قالب کاری KM) به گونه ای آماده شده است تا بتواند تراکنش های ADB را برای سازمان های مبتنی بر دانش، هدایت کند.