تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله حفاظت سکوهای دریایی از یخ زدگی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: حفاظت سکوهای دریایی از یخ زدگی
عنوان انگلیسی: Ice protection of offshore platforms
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 42
سال انتشار : 2011 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F462 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.08Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه و سازه های دریایی
مجله: علوم و فناوری مناطق سرد - Cold Regions Science and Technology
دانشگاه: آزمایشگاه تحقیقات و مهندسی مناطق سرد، هانوفر، ایالات متحده
کلمات کلیدی: سکوی دریایی (ساحلی)، یخ زدگی هوا، یخ زدگی رویی (فوقانی)، حفاظت از یخ، ایمنی، قطب شمال
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓
کیفیت ترجمه این مقاله در سطح متوسط می باشد.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2.زمینه

3.ارزیابی ایمنی یخ زدگی

3.1.نوع یخ

3.1.1.یخ(روسازی) اسپری دریایی(10)

3.1.2.برف(8)

3.1.3.پوسته یخ(لعاب)(7)

3.1.4.یخبست(یخچه)(6)

3.1.5.یخبندان(4)

3.1.6.تگرگ(1)

3.2.اجزا و عملکردهای سکو

3.2.1.ثبات(10)

3.2.2.تمامیت و یکپارچگی

3.2.3.تجهیزات آتش سوزی و نجات(9)

3.2.4.ارتباطات(8)

3.2.5.بالشتک فرود هلیکوپتر(8)

3.2.6.دریچه های هوا(8)

3.2.7.بازوی گداخته جرثقیل(7)

3.2.8.دستگیره ها،شلنگ ها(6)

3.2.9.پنجره ها(5)

3.2.10.جرثقیل های بزرگ(4)

3.2.11.جرثقیل های دستی یا دوارهای زنجیر (4)

3.2.12.پله ها

3.2.13.عرشه ها(3)

3.2.14.نرده ها(3)

3.2.15.دریچه ها(2)

3.2.16.عرشه زیرزمینی(1)

3.2.17.استخر ماه(1)

3.3.نوع یخ در برابر عملکرد سکو

4.حفاظت از یخ زدگی

4.1.ماتریس فناوری(تکنولوژی)

4.2.تکنولوژی های حفاظت در برابر یخ زدگی

4.2.1.مواد شیمیایی و کاربرد شیمیایی

4.2.2.پوشش(روکش)ها

4.2.3.طراحی

4.2.4.دافع(کشنده)

4.2.5.حرارت(گرما)

4.2.6.مایعات(سیالات)با سرعت زیاد

4.2.7.مادون قرمز

4.2.8.یخ زدایی به صورت دستی

4.2.9.فعال کننده(موتور یا محرک)های فیزوالکتریک

4.2.10.چکمه های پنوماتیک

4.2.11.روکش(پوشش)ها

4.2.12.پنجره ها

4.2.13.کابل ها

4.2.14.آشکارسازی(کشف یا تشخیص)یخ

5.بحث و نتیجه گیری

تقدیر و تشکرها

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Climate change-induced reduction in the extent and duration of sea ice cover, as well as an increase in energy demands, has caused renewed interest in exploring and drilling for oil in Arctic waters. Superstructure icing from sea spray and atmospheric icing in the Arctic may impact offshore platform operations. Though icing has not caused the loss of an offshore platform, it can reduce safety, operational tempo, and productivity. Historically, many ice protection technologies were tested on offshore platforms with little success. However, new technologies and modern versions of old technologies used successfully in aviation, the electric power industry, and ground transportation systems, may be adapted to an offshore environment. This paper provides a framework for assessing the relative threat of ice accumulation types, such as superstructure ice, glaze, rime, frost, and snow, to the safety of platform functions. A review of ice protection strategies for functional platform areas is also provided.

نمونه متن ترجمه

چکیده

کاهش تغییرات اقلیمی در میزان و مدت پوشش یخ دریا،و نیز افزایش تقاضاهای انرژی، علاقه جدیدی به کشف و حفاری نفت در آب های قطبی ایجاد کرده است.یخ زدگی لایه رویی(فوقانی) ناشی از یخ زدگی اسپری دریا و یخ زدگی جوی در قطب شمال،ممکن است بر عملیات سکوهای دریایی(ساحلی) تاثیرگذار باشد.اگرچه یخ زدگی،باعث از بین رفتن سکوی دریایی نمی شود،اما می تواند ایمنی،سرعت عملیات،و بهره وری را کاهش دهد.از لحاظ تاریخی،بسیاری از تکنولوژی های حفاظت در برابر یخ زدگی،با موفقیت اندکی، روی سکوهای دریایی آزمایش شد.در حالیکه تکنولوژی های جدید و نسخه های مدرن تکنولوژی های قدیمی موفق مورد استفاده در هوانوردی، ،صنعت نیروی الکتریکی،و سیستم های حمل و نقل زمینی،می توانند با محیط ساحلی،منطبق شوند.این پژوهش،چارچوبی برای ارزیابی تهدید نسبی انواع توده(انباشت) یخ،مانند یخ رویی(فوقانی)،پوسته یخ ،یخبست(یخچه) ،یخبندان و برف،برای ایمنی عملکردهای سکو است.مروری بر راهبردهای حفاظتی برای نواحی سکوهای عملکردی نیز ارائه می شود.