ترجمه مقاله یک اندازه گیری مبتنی بر رویکرد مالی ارزش ویژه برند در صنعت رستوران – نشریه Sage
عنوان فارسی: | یک اندازه گیری مبتنی بر رویکرد مالی ارزش ویژه برند در صنعت رستوران |
عنوان انگلیسی: | A financial approach-based measurement of brand equity in the restaurant industry |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 (1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2017 | نشریه : سیج - Sage |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.468 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 50 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 0.598 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 1354-8166 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2018 | کد محصول : F1640 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 918.53Kb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار |
مجله: اقتصاد گردشگری - Tourism Economics |
دانشگاه: دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: ارزش ویژه برند، اندازه گیری ارزش ویژه برند، رویکرد مالی، صنعت رستوران |
کلمات کلیدی انگلیسی : brand equity - brand equity measurement - financial approach - restaurant industry |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
ضمیمه: ندارد |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1177/1354816616688104 |
چکیده
داده ها و روش شناسی
نتایج
نتیجه گیری و بحث
Abstract
Brand equity plays a significant role in the restaurant industry due to the competitive advantage gained by differentiation. It has been identified as a main component of intangible assets that decides the market value of a firm in the industry. Although the importance of brand equity has been well recognized in the restaurant literature, there has been little investigation regarding how to objectively quantify brand equity, especially by using secondary market data. Further, there is no publicly available brand equity data of restaurant firms thus far. For these reasons, this study aims to develop an approach on how to estimate a restaurant’s brand equity not only by utilizing the secondary market data but also by incorporating the unique characteristics of restaurant firms. By proposing a restaurant-specific model to estimate brand equity, this study contributes to the restaurant literature and to the industry as a whole.
چکیده
با توجه به مزیت رقابتی به دست آمده از تمایز، ارزش ویژه برند نقش مهمی در صنعت رستوران ایفا می کند. این مقوله به عنوان جزء اصلی دارایی های نامشهود شناخته شده است که ارزش بازار یک شرکت در صنعت را تعیین می کند. گرچه اهمیت ارزش ویژه برند در نوشته های مرتبط با رستوران ها به خوبی شناخته شده است، تحقیقات کمی در مورد چگونگی ارزیابی عینی ارزش ویژه برند به خصوص با استفاده از داده های بازار ثانویه صورت گرفته است. علاوه بر این، تاکنون داده های دردسترس عمومی درباره ارزش ویژه برند در مورد شرکت های رستورانی در دسترس نوبده است. به این دلایل، این مطالعه با هدف توسعه یک رویکرد در مورد چگونگی تخمین ارزش ویژه برند رستوران, نه تنها با استفاده از داده های بازار ثانویه بلکه همچنین با ترکیب ویژگی های منحصر به فرد شرکت های رستوران صورت گرفته است. با پیشنهاد یک مدل خاص-رستوران برای برآورد ارزش ویژه برند، این مطالعه به طور کلی سهمی در نوشته های رستوران و صنعت به عنوان خواهد داشت.