تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله روابط خانوادگی دوستانه برای کودکان دارای معلولیت ذهنی و ناتوانی های یادگیری – نشریه الزویر

عنوان فارسی: روابط خانوادگی دوستانه برای کودکان دارای معلولیت ذهنی و کودکان دارای ناتوانی های یادگیری
عنوان انگلیسی: Family-peer linkages for children with intellectual disability and children with learning disabilities
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 26
سال انتشار : 2017 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8889 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 866.86Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی رشد
مجله: مجله روانشناسی رشد کاربردی - Journal of Applied Developmental Psychology
دانشگاه: دانشگاه هاوایی، گروه روانشناسی، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: تعاملات خانوادگی، ناتوانی ذهنی، ناتوانی یادگیری، حل مسئله، پذیرش همسالان
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

1.1. روابط دوستانه خانواده در حل مسئله

1.2. حل مشکلات خانواده و کودکان با معلولیت ذهنی و یادگیری

1.3. سوالات تحقیق و فرضیات

2. روش ها

2.1. شرکت‌کنندگان

2.2. اندازه گیری

2.2.1. تعاملات حل مسئله در خانواده

2.2.2. رفتارهای کدگذاری شده

2.2.3. پذیرش دوستان

2.3 روش کار

2.4 بررسی اجمالی تجزیه و تحلیل

3 نتایج

3.1 تفاوت های گروهی در رفتارهای تعاملی

3.1.1 پیش بینی رفتار مادران

3.1.2 پیش بینی از روی رفتارهای پدران

3.2 مشارکت صحیح در حل مسئله خانوادگی پذیرش کودک در همسالان را پیش بینی می کند.

4 بحث

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Family interactions are potential contexts for children with intellectual and learning disabilities to develop skillful social behaviors needed to relate effectively with peers. This study examined problem solving interactions within families of elementary school-age children (7–11 years) with intellectual disability (n = 37), specific learning disabilities (n = 48), and without disabilities (n = 22). After accounting for group differences in children's behaviors and peer acceptance, across all groups, mothers' behaviors that encouraged egalitarian problem solving predicted more engaged and skillful problem solving by the children. However, mothers' controlling, directive behaviors predicted fewer of these behaviors by the children. Fathers' behaviors had mixed associations with the children's actions, possibly because they were reactive to children's unengaged and negative behaviors. For the children, greater involvement, more facilitative behaviors, and less negativity with their families were associated with greater acceptance from their peers, supporting family-peer linkages for children at risk for peer rejection.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تعاملات خانوادگی زمینه‌های بالقوه برای کودکان دارای معلولیت ذهنی و یادگیری جهت توسعه رفتارهای اجتماعی ماهرانه مورد نیاز جهت ارتباط موثر با دوستان هستند. این مطالعه به بررسی تعاملات حل مسئله در میان خانواده کودکان سنین ابتدایی (7-11 سال) با معلولیت ذهنی (n=37)، معلولیت یادگیری خاص (n=48) و سالم (n=22) پرداخت. پس از بررسی تفاوت‌های رفتاری کودکان و پذیرش همسالان، در همه گروه ها، رفتار مادرانی که تشویق به حل مسئله به صورت مسالمت‌آمیز می کردند، بیشتر روی حل مشارکتی مشکل و مهارتی توسط کودکان تاثیر داشتند. با این وجود، در مادران کنترل شده، پیش‌بینی می شود که رفتارهای آمرانه کمتر از کودکان سر می-زند. رفتارهای پدران همبستگی ترکیبی با فعالیت کودکان دارد، احتمالاً به این دلیل که به عدم درگیر شدن کودکان و رفتارهای منفی آن ها واکنش نشان می دهند. برای کودکان، مشارکت بیشتر، رفتارهای آرام‌تر و خوش‌بینانه‌تر در خانواده هایشان با پذیرش بیشتر از جانب همسالان همبستگی دارد که ارتباط دوستانه خانوادگی را برای کودکان در معرض خطر طرد همسالان تجویز می کند.