ترجمه مقاله ابعاد رضایت از قیمت - نشریه امرالد

ترجمه مقاله ابعاد رضایت از قیمت - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ابعاد رضایت از قیمت: مطالعه‌ ای در صنعت بانکداری خرده فروشی
عنوان انگلیسی
Dimensions of price satisfaction: a study in the retail banking industry
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2006
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8221
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی، بانکداری و مدیریت استراتژیک
مجله
مجله بین المللی بازاریابی بانک - International Journal of Bank Marketing
دانشگاه
گروه مدیریت بین المللی، دانشگاه یوهانس کپلر لینز، اتریش
کلمات کلیدی
قیمت گذاری، بانکداری، خرده فروشی، رضایت مشتری
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
ماهیت چند بعدی رضایت از قیمت
شفافیت قیمت
نسبت قیمت – کیفیت
قیمت نسبی
اعتماد از قیمت
قابلیت اطمینان از قیمت
انصاف قیمت
مطالعه
نمونه و روش
نتایج
بحث و نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to explore the dimensionality of price satisfaction. It argues that price satisfaction is composed of several dimensions (price transparency, price-quality ratio, relative price, price confidence, price reliability, and price fairness) and that companies should consider these dimensions when monitoring customer satisfaction. Design/methodology/approach – Based on a theoretical discussion of the price dimensions, a questionnaire is developed that measures customer satisfaction with individual price dimensions. Using regression analysis the impact of price satisfaction dimensions on overall price satisfaction is measured, using a sample of 160 students. Findings – The results show that price satisfaction can be conceptualized as a multidimensional construct and that five dimensions influence overall price satisfaction. The application of the questionnaire allows for measuring price satisfaction in firms. Research limitations/implications – The paper introduces price satisfaction as a multidimensional construct and the study empirically supports the hypotheses. The student sample, however, restricts generalizability and more studies are needed to test the validity and reliability of the questionnaire. Practical implications – Based on the measurement of price satisfaction, managers are able to identify the drivers of price satisfaction, their satisfaction and relative importance in different market segments and, consequently they are able to take the right measures to increase customer satisfaction and loyalty. Originality/value – So far price satisfaction has been treated as a one-dimensional construct. This paper contains a theoretical argumentation for why price satisfaction should be treated as a multi-dimensional construct consisting of several dimensions, i.e. price-quality ratio, price fairness, price transparency, price reliability and relative price. These dimensions constitute the determinants of overall price satisfaction.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف - هدف از این مقاله کشف ابعاد رضایت از قیمت می‌باشد. این مقاله استدلال می‌کند که رضایت قیمت از ابعاد مختلفی تشکیل شده است (شفافیت قیمت، نسبت قیمت به کیفیت، قیمت نسبی، اعتماد به قیمت، اطمینان از قیمت و انصاف قیمت) و همچنین استدلال می‌کند که شرکت‌ها باید این ابعاد را در هنگام نظارت بر رضایت مشتری در نظر بگیرند.
طرح / روش / رویکرد - بر اساس بحثی نظری پیرامون ابعاد قیمت، پرسشنامه‌ای شکل گرفت که رضایت مشتری نسبت به ابعاد جداگانه قیمت را اندازه گیری می‌کند. با استفاده از تجزیه و تحلیل رگرسیون و با استفاده از نمونه‌ای از 160 دانشجو، تأثیر ابعاد رضایت قیمت بر رضایت کلی قیمت اندازه گیری می‌شود.
یافته‌ها - نتایج نشان می‌دهند که رضایت از قیمت می‌تواند به عنوان یک ساختار چند بعدی مفهوم سازی شود و نشان می‌دهند که پنج بعد بر رضایت از قیمت تأثیر می‌گذارند. استفاده از این پرسشنامه امکان اندازه گیری رضایت از قیمت را برای شرکت‌ها فراهم می‌آورد.
محدودیت‌ها/ مفاهیم تحقیق - این مقاله رضایت از قیمت را به عنوان ساختاری چند بعدی معرفی می‌کند و این مقاله به صورت تجربی فرضیه‌ها را تأیید می‌کند. با این حال، نمونه دانشجو تعمیم پذیری را محدود می‌کند و مطالعات بیشتری برای آزمایش اعتبار و پایایی پرسشنامه مورد نیاز است.
مفاهیم عملی - بر اساس اندازه گیری رضایت از قیمت، مدیران قادر به شناسایی محرک‌های رضایت از قیمت، رضایت خود و اهمیت نسبی در بخش‌های مختلف بازار می‌باشند و در نتیجه آنها قادر به انجام اقدامات مناسب برای افزایش رضایت و وفاداری مشتری خواهند شد.
ابتکار / ارزش - تا کنون رضایت از قیمت به عنوان یک ساختار یک بعدی بررسی شده است. این مقاله شامل استدلالی نظری برای اینکه چرا رضایت از قیمت باید به عنوان یک ساختار چند بعدی متشکل از چندین بعد، یعنی نسبت قیمت به کیفیت، قیمت منصفانه، شفافیت قیمت، قابلیت اطمینان از قیمت و قیمت نسبی بررسی شود، می‌باشد. این ابعاد عوامل تعیین کننده رضایت کلی از قیمت را تشکیل می‌دهند.

بدون دیدگاه