منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله اختلال هماهنگی رشد - نشریه هینداوی

ترجمه مقاله اختلال هماهنگی رشد - نشریه هینداوی
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اختلال هماهنگی رشد: آیا رفتار محرک ناشی از ضایعه مغزی در سنین پایین، ناآزموده است؟
عنوان انگلیسی
Developmental Coordination Disorder: Is Clumsy Motor Behavior Caused By a Lesion of the Brain At Early Age?
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2003
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.580 در سال 2018
شاخص H_index مجله
53 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.466 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
1687-5443
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
F1484
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی و پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی رشد، مغز و اعصاب
مجله
انعطاف‌پذیری عصبی - NEURAL PLASTICITY
دانشگاه
گروه عصب شناسی، دانشگاه گرونینگن، هلند
کلمات کلیدی
اختلال جزئی عصبی، نشانه های عصبی نرم، استرس، دوران بارداری، تولد زودرس، عقب ماندگی رشد در داخل رحم
کلمات کلیدی انگلیسی
minor neurological dysfunction - soft neurological signs - prenatal stress - preterm birth - intrauterine growth retardation
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1155/NP.2003.39
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
خلاصه
مقدمه
اختلالات عصبی جزیی
MND ساده
MND پیچیده
DCD، ناآزمودگی و MND
استنتاج ملاحظات
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
SUMMARY

Children presenting with Developmental Coordination Disorder or clumsiness often exhibit signs of minor neurological dysfunction (MND). The data of the Groningen Perinatal Project, a long-term follow-up project on the relations between prenatal and perinatal adversities and neurological, behavioral, and cognitive development revealed that two basic forms ofMND can be distinguished: simple and complex MND. During school age children with simple MND are characterized by the presence of one or two dysfunctional clusters of MND, in adolescence by the presence of choreiform dyskinesia or hypotonia. Probably the major sources of origin of simple MND are genetic constitution and stress during early life. Simple MND might reftect the lower tail of the normal distribution of the quality of non-pathological brain function. In line with this hypothesis is the finding that simple MND is associated with only a moderately increased risk for learningand behavioral problems. Children with complex MND present at school age with at least three dysfunctional clusters of MND, in adolescence with problems in fine manipulation or coordination. Perinatal adversities play an evident etiological role in the development of complex MND, suggesting that it might be attributed to a lesion of the brain at early age. In line with this idea is the finding that complex MND shows a strong correlation with attention and learning problems.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه
کودکان با اختلال هماهنگی رشد و یا ناآزمودگی، اغلب نشانه هایی از اختلال عصبی جزئی را نشان می دهند(MND). داده های پروژه پیش زادی گرونینگن، یک پروژه پیگیری بلند مدت روی روابط بین خطرات قبل و حین زایمان و رشد عصبی، رفتاری، و شناختی نشان داد که دو شکل پایه MND را می توان برجسته نمود: ساده و پیچیده. در مدت سنین مدرسه، کودکان مبتلا به MND ساده با حضور از یک یا دو دسته اختلال MND، در نوجوانی با حضور choreiformدیسکینزی یا هیپوتونی مشخص می شوند. احتمالا عمده منابع منشاء MND ساده، تشکیل ژنتیکی و استرس در طول دوران اولیه زندگی است. MND ساده می تواند پایین تر از نرمال دنباله توزیع کیفیت عملکرد غیر پاتولوژیک مغز را منعکس نماید. همراه با این فرضیه، این یافته وجود دارد که MND ساده تنها با خطر فزاینده مشکلات رفتاری و یادگیری مرتبط است. کودکان مبتلا بهMND پیچیده، در سن مدرسه با حداقل سه دسته اختلال MND، در نوجوانی با مشکلات در هدایت و یا هماهنگی خوب مشخص می شوند. خطرات پیش زادی نقش علل آشکار در توسعه MND پیچیده را بازی می کند که نشان می دهد که ممکن است به ضایعه مغزی در سنین پایین منسوب شود. در راستای این ایده این یافته وجود دارد کهMND پیچیده نشان دهنده ارتباط قوی با مشکلات توجه و یادگیری است.

بدون دیدگاه