دانلود ترجمه مقاله ارزیابی همزمان تفکر انتقادی و خلاق – مجله الزویر

عنوان فارسی: | ارائه تستی برای ارزیابی همزمان تفکر انتقادی و خلاق |
عنوان انگلیسی: | Building a test to assess creative and critical thinking simultaneously |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
سال انتشار : 2010 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 3016 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 548.76Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مديريت و برنامهريزی آموزشی |
مجله: علوم اجتماعی و رفتاری |
دانشگاه: دانشگاه مالایا، کوالالامپور |
کلمات کلیدی: تست فکری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، سبک تفکر |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
۱ مقدمه
۲ شاخص های سبک های تفکر خلاق و انتقادی
۳ صفات تفکر انتقادی و خلاق
۴ ارائه تست وای کرییتیو کریتیکالز
۵ پایایی و اعتبار تست وای کرییتیو کریتیکالز
۶ نتیجه گیری
Abstract
The Malaysia Education Master Plan 2006-2010 expresses the importance of critical and creative thinking, by stating that one of its major goals in producing first class human resources in Malaysia is to arm the students with creative and critical thinking abilities. As a consequence, educational transformation has been initiated, and creative and critical thinking teaching and learning strategies have been implemented at the Malaysian schools. Therefore, it was anticipated that by the year 2010, students under the new school system will exhibit higher levels of thinking styles, especially creative and critical thinking styles. An attempt was initiated to build an instrument to collect and provide data concerning the two thinking styles of the students. The instrument Yanpiaw Creative-Critical Thinking Styles Test or YCREATIVE-CRITICALS, consists of 34 items, will be used to measure creative and critical thinking style of the students simultaneously. This article reports the building of the test and its validity and reliability construction.
چکیده
(برنامه اصلی آموزش مالزی) با بیان این مسئله که یکی از اهداف اصلی اش در تولید منابع انسانی درجه اول در مالزی، مسلح کردن دانش آموزان باتوانایی های تفکر خلاق و انتقادی می باشد. در نتیجه، تغییر و تحول آموزشی شروع شده و تدریس استراتژیهای تدریس و تفکر خلاق و انتقادی در مدارس مالزی اجرا شده است. بنابراین پیش بینی گردید که تاسال 2010، دانش آموزان تحت سیستم مدارس جدید ، سطوح بالاتری از سبک های فکری به ویژه سبک های تفکر خلاق و انتقادی از خود به معرض نمایش می گذارند. برای ساخت پرسشنامه ای جهت جمع آوری و ارائه داده های مربوط به دو سبک تفکر دانش آموزان تلاشهایی آغاز گردید. ازپرسشنامه تست سبک های تفکر انتقادی- خلاق Yanpiaw یا ، متشکل از 34 آیتم برای اندازه گیری همزمان سبک تفکر خلاق و انتقادی دانش آموزان استفاده خواهد شد. این مقاله در مورد ارائه تست و اعتبار و پایایی آن گزارش می دهد.
اگر مایل به تهیه نسخه پاورپوینت مقاله ارائه تستی برای ارزیابی همزمان تفکر انتقادی و خلاق هستید اینجا کلیک نمایید. همچنین برای خرید مقاله ورد از دکمه های زیر استفاده نمایید.