ترجمه مقاله مفاهیم، اثرات و فرصت های رفتار مصرف کننده در گردشگری - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله مفاهیم، اثرات و فرصت های رفتار مصرف کننده در گردشگری - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۴۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رفتار مصرف کننده در گردشگری: مفاهیم، اثرات و فرصت ها
عنوان انگلیسی
Consumer behaviour in tourism: Concepts, influences and opportunities
صفحات مقاله فارسی
47
صفحات مقاله انگلیسی
39
سال انتشار
2014
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4785
رشته های مرتبط با این مقاله
گردشگری، علوم اجتماعی، جغرافیا و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
جغرافیا و برنامه ریزی توریسم، اکوتوریسم (طبیعت گردی)و مدیریت گردشگری
مجله
مسائل جاری در گردشگری
دانشگاه
دانشکده کسب و کار، اقتصاد و حقوق، دانشگاه مهمان نوازی و مدیریت گردشگری، دانشگاه سوری، گیلفورد، بریتانیا
کلمات کلیدی
مصرف، سفر، رفتار، بازاریابی، دستور کار پژوهش
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
مقدمه
مفاهیم اساسی در CB گردشگری
تصمیم گیری
ارزش ها
انگیزه ها
خودپنداری و شخصیت
انتظارات
نگرش ها
ادراک
رضایت
اعتماد و وفاداری
اثرات خارجی
تکنولوژی
نسل Y
مصرف اخلاقی
زمینه های مناسب برای تحقیقات آینده
تصمیم گیری گروهی و مشترک
بخش های تحت تحقیق
مسائل میان فرهنگی در بازارهای نوظهور
احساسات
سوء رفتار مصرف کننده
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Although consumer behaviour (CB) is one of the most researched areas in the field of tourism, few extensive reviews of the body of knowledge in this area exist. This review article examines what we argue are the key concepts, external influences and opportune research contexts in contemporary tourism CB research. Using a narrative review, we examine the CB literature published in three major tourism journals from 2000 to 2012. Of 519 articles identified and reviewed, 191 are included in this article. We examine the development of and scope for future research on nine key concepts, including decision-making, values, motivations, self-concept and personality, expectations, attitudes, perceptions, satisfaction, trust and loyalty. We then examine three important external influences on tourism behaviour, technology, Generation Y and the rise in concern over ethical consumption. Finally, we identify and discuss five research contexts that represent major areas for future scholarship: group and joint decision-making, under-researched segments, cross-cultural issues in emerging markets, emotions and consumer misbehaviour. Our examination of key research gaps is concluded by arguing that the hedonic and affective aspects of CB research in tourism must be brought to bear on the wider CB and marketing literature.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

اگرچه رفتار مصرف کننده(CB) یکی از پرتحقیق ترین موارد در زمینه گردشگری است، اما تعداد کمی بررسی گسترده از بدنه دانش در این حوزه وجود دارد. این مقاله ی مروری مفاهیم کلیدی، اثرات خارجی و زمینه های تحقیق مناسب در تحقیقات CB گردشگری معاصر (جدید) را بررسی می کند. با استفاده از روش مرور روایتی، ادبیات CB  که در سه مجله ی اصلی گردشگری از تاریخ 2000 تا 2012 به چاپ رسیده است را مورد بررسی قرار می دهیم. از 519 مقاله شناسایی و مرور شده، 191 مورد در این مقاله گنجانده شده است. ما توسعه  و دامنه ی تحقیق آتی بر 9 مورد از مفاهیم اصلی را بررسی کردیم که شامل تصمیم گیری، ارزش ها،انگیزه ها، خودپنداری، شخصیت، انتظارات، نگرش ها، ادراک، رضایت، اعتماد و وفاداری می شود. سپس سه تاثیر خارجی مهم بر  رفتار گردشگری، تکنولوژی، نسل Y و افزایش نگرانی در مصرف اخلاقی را بررسی کرده ایم. در نهایت، پنج زمینه تحقیق که نشان دهنده ی موارد اصلی برای هزینه تحصیلی آینده است را شناسایی کردیم و مورد بحث قرار دادیم که شامل این موارد می باشند: تصمیم گیری مشترک و گروهی، بخش های تحت تحقیق، مسائل میان فرهنگی در بازار نوظهور، احساسات و سوء رفتار مصرف کننده. بررسی ما از خلاء اصلی تحقیق بوسیله ی این بحث نتیجه گیری می شود که جنبه های مربوط به خوشی و عاطفی تحقیق CB در گردشگری باید ادبیات بازاریابی و CB گسترده تری را به ارمغان بیاورد.


بدون دیدگاه