ترجمه مقاله تاثیر توانایی هوش تجارت، یادگیری شبکه و نوآوری بر عملکرد استارت آپ – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | تاثیر توانایی هوش تجارت، یادگیری شبکه و نوآوری بر عملکرد استارت آپ |
عنوان انگلیسی: | The influence of Business Intelligence capacity, network learning and innovativeness on startups performance |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 (2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2019 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
نوع ارائه مقاله : ژورنال | شناسه ISSN مجله : 2444-569X |
کد محصول : 10450 | وضعیت ترجمه : انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.84Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت دانش، نوآوری تکنولوژی، مدیریت تکنولوژی، کارآفرینی |
مجله: مجله نوآوری و دانش - Journal of Innovation & Knowledge |
دانشگاه: موسسه پلی تکنیک کاستلو برانکو (IPCB) ، پرتغال |
کلمات کلیدی: هوش تجاری، یادگیری شبکه، نوآوری، استارتاپ ها، کارآفرینی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Business intelligence - Network learning - Innovativeness - Startups - Entrepreneurship |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jik.2018.03.009 |
چکیده
مقدمه
پیشینه نظری و فرضیه ها
هوش تجارت
یادگیری شبکه
نوآوری
عملکرد راه اندازی
توسعه فرضیات
روش
نمونه
متغیرها و اندازه ها
جهت گیری روش رایج
نتایج
ملاحظات نهایی، محدودیت ها و جهت های آینده
Abstract
This paper proposes a model to investigate the direct effects of Business Intelligence (BI) on performance, and the indirect effects, through network learning (NL) and innovativeness (INNOV). The investigation is based on a sample of 228 startups from different European countries. We explore those relationships using Structural Equation Modeling.
The results of this study point to positive effects among the different variables and we can conclude that Business Intelligence capacities have an impact on network learning, innovativeness and performance. From these findings, it can be argued that some attention must be made to the business intelligence capacities in startups, given the impact it can have on firm performance. Also, the network learning effect through BI is significative and presents a positive influence in performance.
As startups usually are struggling with lack of resources and the team faces multiple attention demands it seems that proposing business intelligence practices is a new challenge to overcame, but as information is a key resource for better decision making it can payoff.
چکیده
این مقاله یک مدل برای بررسی اثرات مستقیم و غیر مستقیم هوش تجارت (BI) بر عملکرد را از طریق یادگیری شبکه (NL) و نوآوری (INNOV) ارائه می دهد. بررسی بر اساس یک نمونه 228 تایی استارت آپ از کشورهای مختلف اروپایی است. ما آن روابط را با استفاده از مدل سازی اروپایی ساختاری بدست می آوریم.
نتایج این مطالعه اثرات مثبت میان متغیرهای مختلف را مورد توجه قرار می دهد و ما می توانیم نتیجه بگیریم که توانایی هوش تجارت تاثیر مهمی بر یادگیری شبکه، نوآوری و عملکرد دارد. از این یافته می توان نتیجه گرفت که برخی رسیدگی ها باید برای توانایی های هوش تجارت در استارت آپ در نظر گرفته شود. آن می تواند بر عملکرد شرکت تاثیر بگذارد. همچنین، تاثیر یادگیری شبکه از طریق BI قابل ملاحظه است و تاثیر مثبتی روی عملکرد دارد.
همانطور که را اندازی ها معمولا با کمبود منابع مبارزه می کنند و گروه با درخواست های متعدد روبرو می شود، به نظر می رسد که ارائه شیوه های هوش تجارت یک چالش جدید برای مقابله با آن است. اما از آنجا که اطلاعات یک منبع مهم برای تصمیم گیری بهتر است، آن می تواند نتیجه بخش باشد.