تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بهینه سازی نگه داری شبکه پل با استفاده از برنامه نویسی تصادفی پویا – نشریه ASCE

عنوان فارسی: بهینه سازی نگه داری شبکه پل با استفاده از برنامه نویسی تصادفی پویا
عنوان انگلیسی: Bridge Network Maintenance Optimization Using Stochastic Dynamic Programming
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24
سال انتشار : 2007 نشریه : ASCE
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F957 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.38Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه و مدیریت ساخت
مجله: مجله مهندسی سازه - JOURNAL OF STRUCTURAL ENGINEERING
دانشگاه: گروه مهندسی عمران و محیط زیست، بیت لحم
کلمات کلیدی: تعمیر و نگهداری پل، برنامه نویسی کامپیوتر، روش مونتکارلو، چرخه زندگی، ایمنی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت متوسط انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

پروفیل وضعیت و ایمنی پل

اثرات عملیات نگه داری پل

برنامه نویسی پویا برای بهینه سازی

بهینه سازی برای برنامه ریزی تعمیر و نگه داری شبکه پل

مثال عددی

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper presents a stochastic dynamic programming DP procedure for multiobjective optimization of bridge network maintenance planning that involves a group of existing highway bridges with various remaining service lifetimes and different reliability importance factors to the bridge network. The complex multiobjective optimization problem is solved by using a two-phase DP approach. The Phase I problem consists of identifying the optimal maintenance plans for individual bridges that have minimum life-cycle maintenance costs, while satisfying both condition and safety requirements for a targeted service lifetime period. This problem is solved by using a specific DP optimization algorithm along with Monte Carlo simulation. The Phase II problem is to rationally allocate the limited annual maintenance budgets in such a way that the identified optimal maintenance plans for individual bridges can be satisfied for as many bridges as possible. A single-objective formulation derived from multiple attribute utility theory with weight assignment from reliability importance factors is developed. This is solved by a binary integer programming algorithm. The ultimate goal of this study is achieved in terms of finding the most efficient combinations of available maintenance actions applied to all bridges in a highway network.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله یک روش برنامه نویسی پویای تصادفی را برای بهینه سازی چند منظوره برنامه ریزی حفظ شبکه پل که شامل گروهی از پل های بزرگ راه موجود با عمر مفید و عوامل مختلف اطمینان پذیری شبکه پل می باشد ارایه می دهد. مسئله بهینه سازی چند منظوره پیچیده با استفاده از یک رویکرد برنامه ریزی پویای دو مرحله ای حل می شود. مسئله فاز 1 متشکل از شناسایی طرح های نگه داری بهینه برای پل های فردی می باشد که دارای هزینه نگه داری چرخه عمر حداقل است اگرچه هر دو نیاز های ایمنی و شرایط برای دوره عمر مفید هدف براورده شده باشد. این مسئله با استفاده از الگوریتم بهینه سازی برنامه ریزی پویا همراه با شبیه سازی مونته کارلو حل می شود. مسئله فاز دو، تخصیص منطقی بودجه نگه داری سالانه محدود می باشد به طوری که برنامه های نگه داری بهینه شناسایی شده برای پل های منفرد را می توان تعداد زیادی از پل ها اجرا کرد. فرمول تک منظوره بر گرفته از تئوری مطلوبیت چند شاخصه با تخصیص وزن از عوامل اهمیت پایایی توسعه می یابد. این با الگوریتم برنامه نویسی دو دویی حل می شود. هدف نهایی این مطالعه، از حیث یافته های کارامد ترین مجموعه از اقدامات نگه داری به کاربرده شده برای همه پل ها در یک شبکه بزرگ راه حاصل می شود.