منابع درج شده در این صفحه طبق سرفصل های اعلامی اردیبهشت 1404 از سوی دانشگاه فرهنگیان برای قبول شدگان آزمون آموزگار استثنایی می باشد.
-
کتاب های اعلامی برای آزمون اصلح کودکان آموزگار استثنائی
- معلم تحول آفرین
- شورای عالی انقلاب فرهنگی. مبانی نظری سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (بخش اول و دوم،صص از ابتدا تا ص ۳۱۸ و بخش چرخش های تحول آفرین، صص: ۴۱۳-۴۱۸) (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
- شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۳۹۰). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
- اختلالات یادگیری
- ناتوانی های یادگیری: نظریه ها، تشخیص و راهبردهای تدریس (آخرین انتشار). نویسنده: زانت لرنر، مترجم: عصمت دانش، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
- آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی دانش آموزان با نیاز های ویژه
- مبانی آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش
- کتاب معلم (راهنمای تدریس علوم تجربی پایه های اول تا ششم دبستان، برای دانش آموزان کم توان ذهنی)
- آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی دانش آموزان با نیاز های ویژه
- زبان آموزی و جمله سازی پایه های دوم تا پنجم به انضمام راهنمای معلم گروه آسیب دیده شنوایی (دوره ابتدایی)
- زبان آموزی و جمله سازی و انشاء پایه ششم به انضمام راهنمای معلم. گروه آسیب دیده شنوایی.
- آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی دانش آموزان با نیاز های ویژه
- کتاب معلم (راهنمای تدریس) ر یاضی – پایه دوم تا چهارم دبستان (نیازهای ویژه ذهنی.
- آموزش مفاهیم پایه ریاضی به کودکان پیش دبستانی (آخرین انتشار)، مولف:ماریان ناشی- جکی لاو، مترجمان مهدی دستجردی و فرزانه دستجردی، انتشارات مدرسه.
- توانبخشی شناختی
- مبانی نظری و راهنمای عملی توانبخشی عصب – روانشناختی (آخرین انتشار). نویسنده: باربارای ویلسون و دیگران، مترجمان: دکتر حسین زارع و دیگران، انتشارات ارجمند.
- معلم تحول آفرین
معرفی کتاب برای آزمون رشته مهندسی عمران بانک مرکزی (پیشنهادی)
- فایل pdf سوالات اصلح آموزگار استثنایی ایران عرضه با امکان خرید نسخه چاپی (خرید)
تعداد سوالات آزمون اصلح کودکان آموزگار استثنائی
- معلم تحول آفرین (10 سوال)
- اختلالات یادگیری (10 سوال)
- آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی دانش آموزان با نیاز های ویژه (15 سوال)
- آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی دانش آموزان با نیاز های ویژه (15 سوال)
- آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی دانش آموزان با نیاز های ویژه (15 سوال)
- توانبخشی شناختی (10 سوال)
بخش های سه گانه آزمون جامع پایانی و حد نصاب
- نمره کارآموزی: این بخش ۲۷۵ نمره دارد و نمره توسط معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی قبل از برگزاری آزمون جامع در اختیار مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای قرار خواهد گرفت.
- نمره مؤلفه فرهنگی: این بخش ۲۷۵ نمره دارد و شامل معدل نمره های هفت گانه فرهنگی است (که در پودمان های اول و دوم ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز برگزار شده است). لازم به ذکر است در صورتی که شرکت کنندگان در یک یا چند عنوان غایب باشند یا حد نصاب را کسب نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون جامع نخواهند بود.
- نمره مؤلفه کتبی: این بخش ۴۵۰ نمره دارد و آزمون آن توسط مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای و طبق جدول شماره یک طراحی خواهد شد.
صفحات مرتبط