دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم علوم تجربی چهارم ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم علوم تجربی چهارم ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم علوم تجربی چهارم دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم علوم تجربی چهارم

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم علوم تجربی چهارم دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم علوم تجربی چهارم

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم علوم تجربی چهارم دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروش:

کتاب معلم علوم تجربی چهارم دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم علوم تجربی چهارم ابتدایی

در برنامه درسی ملی ، علوم تجربی کوشش انسان برای درک واقعیت های خلقت و کشف فعل خداوند تعریف شده است. بنابراین شناخت طبیعت به عنوان بخشی از خلقت الهی با هدف تکریم، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در ارتقای زندگی فردی و اجتماعی از ضرورت های آموزش علوم تجربی است. برای دستیابی به این هدف رویکردها و روش هایی اتخاذ شده اند که در دانش آموزان توانایی ایجاد ارتباط بین آموزه های علمی و زندگی واقعی، مسئولیت پذیری، تفکر و خلاقیت پرورش پیداکند.

یادگیری زمینه محور

زمانی که قرار است مفهومی را به کودکان آموزش دهیم، اگر بتوانند برای آنچه آموزش داده میشود، دلیل و معنایی در محیط اطراف بیابند، یادگیری بسیار راحتتر صورت میگیرد. البته این امر خاص دانش آموزان نیست بلکه یادگیرندگان بزرگسال نیز زمانی بهتر یاد میگیرند که برای آنچه می آموزند دلیلی در ارتباط با زندگی و محیط روزمره بیابند. در این رابطه هالبروک اظهار میدارد که: (آموزش نمیتواند در خلا اتفاق افتد. آموزش نیازمند بافت و زمینه است تا برای آنچه به مخاطب می آموزد دلیل و جایی در زندگی روزمره وی پیدا کند. درس علوم تجربی شامل محتوا، موضوع ها و مفاهیمی است که می تواند به محیط زندگی یادگیرنده انتقال داده شود. این شیوه کار از ایده هایی که مفاهیم و موضوعات را در موقعیت های اصلی و واقعی آنها به کار میگیرد استفاده میکند و میتواند موجب بالندگی دانش آموزان شود.)

کاوشگری

یکی از رویکردهای برنامه درسی علوم کاوشگری است. در این رویکرد برای دانش آموزان موقعیت هایی فراهم میشود تا یادگیرنده با انجام دادن آزمایش و فعالیت به جمع آوری داده ها درباره موضوع فعالیت بپردازند. عوامل موردنیاز در این رویکرد تعامل عمیق میان دانش آموز و معلم، موضوع مورد مطالعه، منابع در دسترس و محیط آموزشی و درگیر شدن دانش آموز در فرایند یادگیری است.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا