دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم ریاضی اول ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم ریاضی اول ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم ریاضی اول دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم ریاضی اول

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم ریاضی اول دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم ریاضی اول

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم ریاضی اول دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروش:

کتاب معلم ریاضی اول دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم ریاضی اول ابتدایی

هدف از آموزش رياضی تنها پرورش نخبه ها و علاقه مندان به رياضی يا افراد خاصی که میخواهند رشته رياضی را در سطح دانشگاهی ادامه دهند نيست، بلکه در اين برنامه، هدف از آموزش رياضی، بهتر زندگی کردن دانش آموزان میباشد. بنابراين برقراری ارتباط بين رياضی و زندگی روزمره، کسب مهارتهای مدلسازی رياضی و حل مسئله، رشد مهارتهای تفکر، برقراری ارتباط بين نمايشهای مختلف رياضی و تعبير و تفسير آنها، برقراری ارتباط بين رياضی و سايرعلوم و در حالت کلی، بکارگيری مفاهيم رياضی در محيط پيرامونی و تفسير و تحليل آنها از جمله هدفهای اصلی اين برنامه درسی است. از ديگر دلايل ارائه يک برنامه درسی رياضی جديد میتوان به نتايج آزمون بين المللی نيز اشاره کرد که براساس نتايج آنها دانش آموزان ايرانی از قدرت بالايی در پاسخگويی به سؤالاتی که در اهداف بالا ذکر شده برخوردار نبوده اند. از طرفی تحولات و تغييرات اجتماعی باعث تغيير نيازها و انتظارات دانش آموزان شده است و اين برنامه درسی، نيازهای جديد دانش آموزان و جامعه را مورد توجه قرار داده است. رشدآموزش رياضی و رويکردهای جديد آموزش رياضی نيز از ديگر دلايلی است که اصلاح برنامه درسی فعلی را ضروری میکند.

ضرورت و اهميت آموزش رياضی

وظيفه اصلی آموزش و پرورش به عنوان يک نهاد دولتی، پرورش نيروهای انسانی متعهد و کارآمد برای ورود به جامعه است.همگان بايدبتوانند استعدادها و توانايی های ذاتی خودرا پرورش دهند ومتناسب با آنها نقش مناسبی رادر جامعه بازی کنند تادرنهايت جامعه به سمت تعالی معنوی و مادی پيش رود.

در اين راستا رياضی نقش عمده ای ايفا میکند. يک دانش رياضی مناسب و يک آموزش مناسب از رياضی، پايه اصلی کارآمدی نيروهای انسانی است. ریاضی اولا همانند زبانی است که به طور مداوم نيازمند آنيم تا آنچه که میبينيم، میدانيم و میفهميم را با روشهای دقيق، توصيف و تشريح کنيم و از اين طريق دانايی خود را گسترش دهيم و از رياضی در حل مسائل استفاده کنيم. به همين خاطر است که رياضی را زبان علم مینامند و در هر برنامه درسی رياضی حضور دارد. ثانيا رياضيات علمی است که دارای نظم و سازگاری درونی است و به منظور پرورش نظم فکری و بالا بردن قدرت انديشيدن و استدلال منطقی و نيز خلاقيت ذهنی مورد توجه قرار میگيرد.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا