The timeshare sector has grown substantially over the past decade in both size and product configuration. Focusing on the concept of customer-derived value, group interviews were conducted with owners of timeshare holiday products to assess the dimensions of customer value in timeshares. Twelve such dimensions of value emerged from the interviews, most notably knowledge enhancement. Six detractors of derived value were identified. With a better understanding of the sources of value for timeshare owners, managers can recruit new owners, develop products, and enhance the levels of satisfaction and loyalty among existing owners.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
پی بردن به ارزش مشتری مداری در صنعت بیع زمانی یا تایم شر
بخش بیع زمانی یا تایم شر در طول دهه گذشته از لحاظ اندازه و پیکره بندی محصول رشد قابل توجهی داشته است. با تاکید بر مفهوم ارزش مشتری مدار، به منظور سنجش و ارزیابی ابعاد ارزش مشتری در اشتراک زمانی، با مالکین محصولات اشتراک زمانی در ایام تعطیلات ، مصاحبه هایی انجام گرفت. از طریق این مصاحبه ها، دوازده بعد ارزشی مشخص گردید که عمدتاً بهبود و ارتقاء دانش را در برداشتند. در ادامه شش متغیر ارزش زدا شناسایی گردید. با درک و فهم هرچه بهتر منابع ارزش برای مالکین اشتراک زمانی ، مدیران می توانند مالکین جدیدی استخدام نموده، محصولات را توسعه داده، و سطح رضایتمندی و وفاداری میان مالکین موجود را بهبود بخشند.