ترجمه مقاله تاثیر استرس شغلی بر حواس پرتی و رفتارهای پرخطر رانندگی

ترجمه مقاله تاثیر استرس شغلی بر حواس پرتی و رفتارهای پرخطر رانندگی
قیمت خرید این محصول
۸۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحقیق درباره تاثیر استرس شغلی بر حواس پرتی و رفتارهای پرخطر رانندگی راکبان موتورسیکلت تحویل غذا
عنوان انگلیسی
Investigating the Effects of Job Stress on the Distraction and Risky Driving Behaviors of Food Delivery Motorcycle Riders
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقاله پژوهشی (Research article)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فونت متن خلاصه
بی نازنین
سایز متن خلاصه
14
زبان متن خلاصه
فارسی
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.662 در سال 2022
پایگاه
اسکوپوس
تعداد کلمات متن خلاصه
1500
شاخص H_index مجله
44 در سال 2023
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.877 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
2093-7911
کد محصول
13950
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.shaw.2023.03.004
دانشگاه
گروه علوم مدیریت حمل و نقل و ارتباطات، دانشگاه ملی چنگ کونگ، شهر تاینان، تایوان
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی صنعتی و سازمانی - روانشناسی بالینی
کلمات کلیدی
حواس پرتی - سوارکاران تحویل غذا - استرس شغلی - عوامل استرس زا شغلی - رانندگی پرخطر
کلمات کلیدی انگلیسی
Distraction - Food delivery rider - Job stress - Job stressors - Risky driving
مجله
Safety and Health at Work
فهرست

چکیده
1.مقدمه
2. روش ها
3. نتایج
4. بررسی
منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

       

فایل پاورپوینت این مقاله

در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.

فایل خلاصه ترجمه

در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی

چکیده
     پیش زمینه: مسائل ایمنی شغلی مربوط به رانندگان تحویل غذا با شواهدی از افزایش تصادفات و آسیب های ترافیکی همراه با رشد سریع کسب و کار تحویل آنلاین غذا ظاهر می شود. این مقاله بر استرس شغلی سوارکاران تحویل غذا تمرکز دارد و روابط آن را با سوابق و نتایج رانندگی پر خطر بررسی می کند.
روش: داده های نظرسنجی از 279 راکب موتور سیکلت تحویل غذای تایوانی جمع آوری شده و با استفاده از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی تجزیه و تحلیل شد.
نتایج: نتایج نشان می دهد که اضافه بار شغلی و فشار زمانی بر استرس شغلی افراد تاثیر مثبت می گذارد، در حالی که خود کار آمدی کمی استرس شغلی را کاهش می دهد. استرس شغلی به طور مثبت منجر به رفتارهای پرخطر رانندگی و حواس پرتی می شود. علاوه بر این، فشار زمانی می تواند تاثیر اضافه بار شغلی را بر استرس شغلی تقویت کند. نگرش رانندگی پرخطر همچنین می تواند تاثیر استرس شغلی بر رفتارهای خطرناک سواری و حواس پرتی را تقویت کند. 
نتیجه: این مقاله مقالات مربوط به تحویل آنلاین غذا و همچنین ایمنی شغلی تحویل دهندگان غذا را بهبود می بخشد. به طور خاص، این مطالعه بینش هایی را در مورد استرس شغلی موتورسیکلت سواران تحویل غذا و اثرات ویژگی های شغلی و پیامدهای رفتاری خطرناک را فراهم می کند. 


2. روش ها
1.2. شرکت کنندگان و رویه
     ما از طریق یک نظر سنجی آنلاین که در نوامبر 2021 انجام شد، داده ها را از سواران موتورسیکلت تحویل غذا جمع آوری کرده ایم. توجه داشته باشید که در طول دوره نظرسنجی محدودیت های مرتبط با COVID هنوز در تایوان وجود داشت. نظرسنجی با رعایت دستورالعمل های سازمانی اجرا شد. یک آگهی مشارکت در نظرسنجی در چندین انجمن اجتماعی آنلاین مرتبط با موتورسواران تحویل غذا از طریق Facebook و LINE ارسال شد تا پاسخ دهندگان بالقوه را برای شرکت دعوت کند. یک نامه پوششی هدف تحقیقاتی پرسشنامه را بیان می کند و به شرکت کنندگان از ناشناس بودن، حق توقف شرکت در هر زمان و عدم وجود پاسخ درست و غلط اطمینان خاطر داده شد. پس از تکمیل نظرسنجی، به شرکت کنندگان یک کارت هدیه قرعه کشی به ارزش NT$100 (تقریبا 3.3 دلار آمریکا) ارائه شد. 
     تقریبا 10 دقیقه طول کشید تا پاسخ دهنده پرسشنامه را تکمیل کند. برای تایید روایی محتوایی پرسشنامه، پیش آزمونی با حضور 30 نفر از راکبان موتورسیکلت تحویل غذا انجام شد و بر این اساس تغییراتی در برخی عبارات صورت گرفت.
     در مجموع، 315 پاسخ در نظرسنجی (SurveyCake) (سامانه ثبت و آنالیز داده ها) ثبت شد که 279 پاسخ با اطلاعات معتبر تکمیل شد. جدول1 ویژگی های جمعیت شناختی و ویژگی های کاری پاسخ دهندگان را نشان می دهد. جمعیت نمونه شامل 206 مرد و 73 زن بود. سن اکثر پاسخ دهندگان 31 الی 50 سال و پس از آن افراد 21 الی 30 سال (13%) بودند، با میانگین تجربه رانندگی 12.37 سال (انحراف معیار، SD: 7.79 ) از زمان دریافت گواهینامه رانندگی خود. اکثر پاسخ دهندگان (67%) به عنوان کارمند پاره وقت، با میانگین ساعت کار روزانه 6.32 ساعت (SD : 3.58) تجربه کاری 8.34 ماه (SD : 7.60) کار می کردند. اکثر پاسخ دهندگان (76%) گزارش کردند که هیچ تصادفی را تجربه نکرده اند.


بدون دیدگاه