ترجمه مقاله طراحی WSN ایمن و طولانی مدت جهت جمع آوری داده ها - نشریه الزویر

ترجمه مقاله طراحی WSN ایمن و طولانی مدت جهت جمع آوری داده ها - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
طراحی یک شبکه حسگر بی سیم (WSN) ایمن و طولانی مدت جهت جمع آوری داده ها
عنوان انگلیسی
Designing A Secure and Long-Lived WSN for Data Collection
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.562 در سال 2022
پایگاه
اسکوپوس
شاخص H_index مجله
109 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.507 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1877-0509
کد محصول
13947
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.03.026
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر - مهندسی فناوری اطلاعات - شبکه های کامپیوتری - مهندسی الگوریتم ها و محاسبات - اینترنت و شبکه های گسترده
کلمات کلیدی
عمر شبکه - خوشه بندی - شبکه حسگر بی سیم - برنامه ریزی خطی
کلمات کلیدی انگلیسی
Network lifetime - clustering - wireless sensor network - linear programming
مجله
Procedia Computer Science
فهرست مطالب

چکیده
1- مقدمه
2. تحقیقات مرتبط
3- رویکرد پیشنهادی
4- نتایج شبیه سازی
5- نتیجه گیری
منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

       

فایل پاورپوینت این مقاله

در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.

فایل خلاصه ترجمه

در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی

چکیده
کمینه سازی انرژی یکی از وظایف مهم در WSN است که از طریق فرایند خوشه بندی انجام میشود. خوشه بندی در WSN روشی کارآمد برای افزایش طول عمر شبکه است. در کار پیشنهادی فعلی، تمرکز اصلی بر طول عمر شبکه است که برای کاهش شکستهای گره و افزایش تحویل بسته های داده ضرورت دارد. در این مقاله، ساختاربندی سلسله مراتبی با استفاده از رویکرد خوشه بندی بر مبنای فرایند کارآمد تراکم داده انجام میشود. فرایند تراکم داده در دو فاز تعریف میشود. فاز اول، آرایش گرهها در خوشه را با استفاده از توزیع یکنواخت؛ و فاز دوم، انتخاب سرخوشه و تراکم داده را با کمک برنامه ریزی خطی تعریف میکند. هدف اصلی، کمینه سازی مصرف انرژی و افزایش اعتبار و استحکام شبکه حسگر می‌ باشد. در نهایت، عملکرد شبکه بر اساس مصرف پایین انرژی، تحویل بالای بسته های داده، و ازدحام پایین در WSN ارزیابی خواهد شد.
۲. تحقیقات مرتبط
۲.۱- طول عمر شبکه مبتنی بر خوشه بندی
در مطالعاتی که تاکنون انجام شده اند، چندین رویکرد خوشه بندی آگاه به طول عمر شبکه پیشنهاد شده اند. سلسله مراتب خوشه بندی تطبیقی کم انرژی (LEACH) یکی از رویکردهای اصلی خوشه بندی در WSN است [5]. شبکه حسگر در LEACH، برخی گرهها را به چند خوشه تقسیم میکند و سرخوشه بر مبنای یک آستانه احتمال از پیش تعیین شده انتخاب میشود. سایر گرهها به نزدیکترین سرخوشه متصل میشوند تا خوشه ها را ایجاد کنند. که این امر، ارتباط مستقیم با ایستگاه مبداء را کاهش میدهد. در این پروتکل، سریعترین تحویل، ضمانت میشود اما موجب مصرف انرژی بیشتری در انتقال داده می‌گردد. رفرنس [6] روشهای خوشه بندی جدیدی مثل خوشه بندی مبتنی بر فاصله، چگالی و انرژی (DDEC) پیشنهاد میکند. DDEC برای بهبود عملکرد شبکه استفاده میشود و در انرژی، فاصله و چگالی باقیمانده دسته بندی میگردد، و شبکه را به خوشه هایی با همان تعداد عضو تقسیم میکند تا به موازنه بار دست یابد. نویسنده در می یابد که عملکرد DDEC از نظر گره زنده و مصرف انرژی، بهتر از عملکرد DDCHS است‌. رفرنس [7] خوشه بندی داده ها در یک شبکه حسگر بی سیم را که بر روی یک شبکه عصبی نقشه ویژگی خود ساماندهنده (SOFM) پیاده سازی شده اند شرح می‌دهد. WSN یکی از شبکه های ارتباطی نویدبخش برای ارزیابی و پایش محیط است. در این نوع شبکه، ارتباط از طریق سیگنالهای رادیویی برقرار میشود. از اینرو گره حسگر از ظرفیت ذخیره سازی، حس کردن و پردازش داده ها برخوردار است.
مطالعات مختلفی در ارتباط با طول عمر شبکه بر مبنای تراکم داده انجام شده اند. رفرنس [8] مسیریابی تراکم سازگار را با هدف کاهش تاخیر برای شبکه های حسگر بی سیم چندلایه بررسی کرده است. این مطالعه دریافته است که تراکم داده روشی بسیار کارآمد بویژه در کاهش حجم داده های منتقل شده و افزایش طول عمر شبکه است. این مطالعه بطور ویژه نشان داده است که وقتی طول زمان انتظار، بزرگتر یا معادل با تراکم از پیش تعیین شده می‌باشد داده های بیشتری، اما به هزینه افزایش تاخیر، بازارسال میشوند. بنابراین هدف از شماهای AAR در مطالعه[8] ، ارسال داده ها به گرههایی با صفوف طولانی داده است به منظور تضمین اینکه صفوف طولانی از مقدار کوچکی از داده ها برخوردارند بنحوی که تراکم داده قابل اجراست و از اینرو تاخیر کاهش می یابد. همه پروتکل های تراکم ذکرشده در فوق به دستیابی به این اهداف کمک میکنند زیرا آنها با بکارگیری موثر پارامترهای مرجع در دسترس، بر مفهوم ارسال داده موفق اثر می‌ گذارند. مطالعات سابق نشان داده اند که همکاری، هماهنگی و مدیریت گرههای حسگر برای حل و فصل مساله ناکارآمدی انرژی که طول عمر شبکه را کاهش میدهد ضرورت دارند [9].


بدون دیدگاه