ترجمه مقاله استفاده از IOT در صنعت ساخت و ساز و مدیریت تسهیلات - نشریه الزویر

ترجمه مقاله استفاده از IOT در صنعت ساخت و ساز و مدیریت تسهیلات - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از اینترنت اشیا در صنعت ساخت و ساز و مدیریت تسهیلات: مرور نمونه های کاربردی
عنوان انگلیسی
Use of the Internet of Things in the Construction Industry and Facility Management: Usage Examples Overview
صفحات مقاله فارسی
13
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.562 در سال 2022
شاخص H_index مجله
109 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.507 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1877-0509
کد محصول
13944
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات - مدیریت - مهندسی عمران - معماری - مدیریت پروژه - مدیریت ساخت - مدیریت پروژه و ساخت - اینترنت و شبکه های گسترده - تکنولوژی معماری
مجله
Procedia Computer Science
کلمات کلیدی
ساختمان - مدل بندی اطلاعات ساختمان - پروژه ساخت و ساز - اینترنت اشیا - چرخه عمر
کلمات کلیدی انگلیسی
building - Building Information Modeling - construction project - Internet of Things - life-cycle
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.01.460
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش شناسی
3. فرایند شناسایی و مرور کلی نمونه های کاربردی
4. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اینترنت اشیا (IoT) به عنوان حوزه مهمی در نظر گرفته می شود که در زمینه تلاش های دیجیتال سازی مرتبط با عصر چهارم ساخت و ساز به سرعت در حال تکامل پیدا کردن است. در این مقاله قصد داریم کاربردهای اینترنت اشیا را در چارچوب صنعت ساخت و ساز در مراحل منتخب چرخه عمر تاسیسات یعنی مرحله ساخت و ساز و مرحله عملیاتی مورد بررسی قرار دهیم. به طور ویژه، نمونه هایی از کاربردهای این حوزه جمع آوری شدند و مورد بحث قرار گرفتند و در نهایت تحلیل ما با کمک چندین مقاله مروری مرتبط با یک مبحث مشخص تکمیل شدند. نتایح تحلیل ما نشان می دهند که اینترنت اشیا با توجه به پیچیدگی پروژه های ساخت و ساز و همچنین عمرمفید طولانی مدت تاسیاست می تواند پتانسیل کاربردی گسترده و متنوعی داشته باشد. مفاهیم کاربردی اینترنت اشیا در مراحل چرخه عمر اشاره شده عمدتا متفاوت هستند و برای مثال بر روی مسائل کیفیت، سلامت و ایمنی در چارچوب مرحله ساخت و ساز یا مفاهیم هوشمندی و مدیریت انرژی در چارچوب مرحله عملیاتی تمرکز می کنند. علاوه بر این، ما در تحلیل خود یک موضوع مشترک را برای هر دو مرحله بررسی شده شناسایی کردیم که همان ارتباط متقابل بین اینترنت اشیا و مدل بندی اطلاعات ساختمان است. از آنجا که پیش بینی میکنیم پیاده سازی پروژه های ساختمانی با کمک مدل بندی اطلاعات ساختمان در آینده بیشتر رواج پیدا کند، انتظار داریم که اهمیت این رابطه متقابل بین اینترنت اشیا و مدل بندی اطلاعات ساختمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
2. روش شناسی
ما جست و جوی خود در منابع را در چارچوب پایگاه های داده اسکوپوس، سایسنس دایرکت و همچنین پایگاه داده وب آو ساینس انجام دادیم. واژه های کلیدی استفاده شده در جست و جوی ما شامل عباراتی همچون «اینترنت اشیا»، «ساخت و ساز» و «مدل سازی اطلاعات ساختمان» بودند. جست و جوی ما در حوزه های موضوعی «مهندسی» و «انرژی» بودند. ما در زمان غربال اولیه چکیده ها و عنوان ها تصمیم گرفتیم که لیست انتشارات را از طریق تمرکز بر روی مطالعات موردی عملی (تمرکز موضوعی)، توجه به تعداد ارجاعات (اهمیت علمی) و تاریخ انتشارات، کوتاه کنیم. به عبارت دیگر، ما انتشارات اخیر را ترجیح دادیم (به جا بودن منابع). ما بر اساس این سه رویکرد توانستیم انتشارات مرتبط را برای ادامه تحلیل خود شناسایی کنیم. بعد از خواندن متن کامل مقالات منتشر شده، لیست نهایی ما شامل 21 منبع منتشر شده در ژورنال های آکادمیک بود. در نهایت مطالعه ما با کمک یک مقاله کنفرانس و یک کتاب مرتبط تکمیل شد. تحلیل ما همچنین شامل مقالات مروری بود تا اینکه از منابع مدرن در دسترس آگاهی داشته باشیم.
سپس در ادامه لیست نهایی انتشارات تحلیل شد. هدف ما آشکار کردن حوزه های عملی نمونه کاربردهای مرتبط در صنعت ساخت و ساز با تمرکز ویژه بر روی مراحل ساخت و ساز و عملیات در چرخه عمر ساختمان بود. ما بر اساس این گام ها توانستیم یک جدول مرور کلی ارائه دهیم که شامل حوزه های کاربردی در چارچوب این دو مرحله چرخه عمر ساختمان بود.

بدون دیدگاه