ترجمه مقاله تاثیر آموزشی کتاب درسی انگلیسی تجاری بر آموزش مهارت های تفکر انتقادی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیر آموزشی کتاب درسی انگلیسی تجاری بر آموزش مهارت های تفکر انتقادی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی تاثیر آموزشی کتاب های درسی انگلیسی تجاری بر آموزش مهارت های تفکر انتقادی
عنوان انگلیسی
Evaluation of pedagogical impact of Business English textbooks on teaching critical thinking skills
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.918 در سال 2021
شاخص H_index مجله
46 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.550 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2405-8440
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13594
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی - زبان انگلیسی - مدیریت و برنامه ریزی آموزشی - تکنولوژی آموزشی - آموزش زبان انگلیسی
مجله
Heliyon
کلمات کلیدی
ارزشیابی کتاب درسی - انگلیسی تجاری - تاثیر آموزشی - تفکر انتقادی
کلمات کلیدی انگلیسی
Textbook evaluation - Business English - Pedagogical impact - Critical thinking
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e11419
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. چهارچوب فرآیند دانش یا KP
3. مطالعه های ارزشیابی کتاب درسی انگلیسی تجاری
4. روش شناسی
5. بحث و نتیجه گیری
6. نتیجه گیری و پیشنهادات
اعلامیه ها
بیانیه تأمین مالی
بیانیه در دسترس بودن داده ها
بیانیه اعلام منافع
اطلاعات تکمیلی
قدردانی و سپاس گزاری ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
یکی از هدف های دوره های کارشناسی زبان انگلیسی تجاری، آموزش تفکر انتقادی می باشد. ولی این هدف به خاطر اختلاف نظر درباره نحوه آموزش این مهارت ها، با مانع مواجه شده است. خیلی از کتاب های درسی به مهارت های تفکر انتقادی به میزان کافی توجه نمی کنند. هنوز معلوم نیست که کتاب های درسی در حال حاضر، چقدر در کمک به معلم ها در آموزش این مهارت ها اثرگذار می باشند. در این مقاله، به گزارش مطالعه ای می پردازیم که از چهارچوب فرآیند دانش برای ارزیابی کیفی و کمی پنج کتاب درسی در سری یا مجموعه بازار اصلی و رهبر استفاده می کند. وجود چهار فرآیند دانش در کتاب های درسی بررسی می شود تا متوجه این موضوع شویم که توزیع این مدل از فرآیند ها در آموزش های مهارت های تفکر انتقادی به چه میزانی مؤثر واقع می شوند. گرچه، چهار فرآیند دانش در کتاب های درسی، قابل مشاهده هستند ولی وجود نداشتن تعادل بین فرآیندهای فرعی منجر به کمبود پشتیبانی آموزشی برای آموزش مهارت های تفکر انتقادی می شود. پس توصیه می شود که توسعه دهندگان کتاب های درسی و معلم ها برای کمک به آموزش مهارت های تفکر انتقادی، دنباله ای از وظیفه های پشتیبانی آموزشی را طراحی کنند.
2. چهارچوب فرآیند دانش یا KP
تفکر انتقادی به ارزیابی تحلیل و ترکیب اطلاعات مربوطه برای تصمیم گیری اشاره می کند(Ennis, 1993; Ghanizadeh, 2017; Putra et al., 2021). این مورد شامل مهارت هایی می شود مثل "تجزیه و تحلیل استدلال ها، ادعاها یا شواهد؛ قضاوت یا ارزیابی استدلال ها، تصمیم گیری یا حل مشکل؛ نتیجه گیری با بهره گیری از انواع الگوهای استدلال استاندارد مثل استقراء و استنتاج کردن؛ پیش بینی، استدلال کردن شفاهی، تفسیر و توضیح دادن، شناسایی مفروضات، تعریف اصطلاحات و پرسیدن سؤال برای روشن سازی"( Davies, 2014, cited in Karapetian, 2020, p. 718). مهارت های مربوط به تفکر انتقادی را می توانیم با تشویق فراگیران به سمت "بازجویی و جذب ایده ها، گفتمان ها و دیدگاه هایی که متن ها منتقل می کنند"، توسعه داد (Rowland, 2015, pp. 261–262). یکی از رویکردهای توسعه مهارت های تفکر انتقادی، تعلیم و تربیت چند سوادی می باشد که "درک انتقادی و فرهنگی از زبان، سواد و ارتباطات" را پروش می دهد (Kern, 2000, p. 134).
چهارچوب KP توسط تعلیم و تربیت چند سوادی، اطلاع رسانی می شود. چهار فرآیند آن یعنی تجربه، مفهوم سازی، تجزیه و تحلیل و به کارگیری ، هرکدام را می توانیم به دو فرآیند فرعی تقسیم کنیم که در جدول 1 نشان داده شده است.

بدون دیدگاه