ترجمه مقاله ساختارهای روانی اجتماعی برای مشارکت در غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و کولورکتال - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ساختارهای روانی اجتماعی برای مشارکت در غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و کولورکتال - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ساختارهای بالینی و روانی اجتماعی برای مشارکت در غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و کولورکتال: یک بررسی سیستماتیک
عنوان انگلیسی
Clinical and psychosocial constructs for breast, cervical, and colorectal cancer screening participation: A systematic review
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.683 در سال 2021
شاخص H_index مجله
46 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.494 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1697-2600
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13577
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - روانشناسی - ایمنی شناسی پزشکی - خون و آنکولوژی - روانشناسی عمومی
مجله
International Journal of Clinical and Health Psychology
کلمات کلیدی
مشارکت در غربالگری سرطان - تصمیم گیری سلامت - مشارکت کردن در پیش گیری از سرطان - روانشناسی و اقدام های پیش گیرانه - مداخله مبنی بر نظریه
کلمات کلیدی انگلیسی
Cancer screening participation - Health decision-making - Oncological prevention engagement - Psychology and preventive practices - Theory-based intervention
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijchp.2022.100354
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش ها
استراتژی جستجو و جمع آوری داده ها
نتایج
انتخاب مطالعه
نتیجه ها درباره سؤال اول تحقیق و پژوهش
نتایج درباره سؤال دوم تحقیق و پژوهشی
بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
تحقیق ها، طیف گسترده ای از عوامل روانی اجتماعی مربوط به انتخاب شرکت در غربالگری سرطان را شناسایی کرده است. با این حال، بررسی سیستماتیک چهارچوب های نظری و ساختارهای زیربنایی مطالعه ها درباره مشارکت غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و روده بزرگ هنوز عملی نشده است. به عنوان قسمتی از پروژه اقدام پژوهی "Miriade" ، مطالعه در حال حاضر با هدف شناسایی چهارچوب های نظری اصلی و ساختارهای به کار گرفته در پیشینه های تحقیق مربوط به پنج سال گذشته برای شرح مشارکت در غربالگری سرطان انجام شده است. طبق دستورالعمل های PRISMA ، جستجویی در پایگاه داده های MEDLINE/PubMed و PsycINFO انجام شده است. مطالعه های تجربی انجام گرفته از سال 2017 تا 2021 می باشند و از کلمه های کلیدی زیر استفاده شده است: غربالگری پستان یا دهانه رحم یا روده بزرگ و چسبندگی یا مشارکت یا درگیر شدن و چهارچوب نظری یا چهارچوب مفهومی یا نظریه. به صورت کلی، 24 مقاله، معیارهای ورودی را داشتند. هر چهارچوب نظری ساختارهای بالینی و روانی اجتماعی؛ مشارکت در غربالگری سرطان را با تمرکز کردن بر روی افراد (عملکرد عاطفی روانی و طرح مهارت) و یا دیدگاه های مربوط به خدمات بهداشتی برجسته می کند. نتایج و یافته های این مطالعه، اکثریت نسبی چهارچوب های نظری و ساختارهای به دست آمده را برای پیش بینی کردن یا ارتقای چسبندگی غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و روده بزرگ تأیید و در نهایت، تلاش های تحقیقاتی جدیدی به منظور بهبود اثربخشی، مداخله های ترویج غربالگری سرطان را تأیید می کند.
روش ها
این بررسی سیستماتیک به دنبال روش جستجو و انتخاب کردن مطالعه های تنظیم شده در دستورالعمل های موارد گزارش برگزیده برای بررسی های سیستماتیک و فراتحلیلی (PRISMA) انجام شده است (Page et al., 2021).

استراتژی جستجو و جمع آوری داده ها
مقاله ها از روش جستجو در پایگاه های اطلاعاتی MEDLINE/PubMed و PsycINFO با بهره گیری از "غربالگری سرطان سینه یا دهانه رحم یا کولون" و "چسبندگی یا مشارکت کردن یا تعامل" و " چهارچوب نظری یا چهارچوب مفهومی یا نظریه" به عنوان کلمه های کلیدی شناسایی شده اند. مقاله ها در صورتی در نظر گرفته شده اند که دارای معیارهای ورود به مطالعه زیر را باشند: 1) آن ها مطالعه های تجربی بودند. 2) بیانه نظری روشنی را داشته اند. 3) حداقل یکی از سه نوع غربالگری سرطان، موضوع مطالعه بوده است. 3) به زبان ایتالیایی یا انگلیسی نوشته شده بودند و در آخر 4) بین ژانویه 2017 و اکتبر 2021 انتشار یافته اند.
در مورد چهارمین معیار ورودی، بازه زمانی (5 ساله) جستجوی خودمان را توجیه می کنیم. این بررسی، مطالعه مقدماتی پروژه MIRIADE است که در دوره پنج ساله 2020 – 2025 ثبت شده است زیرا قسمتی از برنامه پیشگیری منطقه ای 2020 – 2025 است یا پاسخ محلی به برنامه پیش گیری ملی که توسط وزارت بهداشت ایجاد شده و هدف های گوناگونی را برای حوزه های مربوطه بهداشت عمومی مثل اجرای غربالگری سرطان تعیین می کند. با این بررسی سیستماتیک قصد داریم وضعیت پیشینه های تحقیق را از 5 سال قبل از شروع پروژه آن ها بررسی کنیم.


بدون دیدگاه