آسیب پذیری تنظیم هیجان وابسته به بلوغ به عنوان پاسخی به استرس مرتبط با COVID-19 در نوجوانان
عنوان انگلیسی
Maturation-dependent vulnerability of emotion regulation as a response to COVID-19 related stress in adolescents
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.119 در سال 2021
شاخص H_index مجله
64 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.553 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0882-5963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13569
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی بالینی - روانشناسی عمومی
مجله
Journal of Pediatric Nursing
کلمات کلیدی
کووید 19 - نوجوانان - تنظیم هیجان - مقیاس دشواری در تنظیم هیجان - بلوغ جنسی - سن استخوان
کلمات کلیدی انگلیسی
COVID-19 - Adolescence - Emotion regulation - DERS - Pubertal maturation - Bone age
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.pedn.2022.08.017
با خرید این کالا; ترجمه فارسی مقاله، مقاله انگلیسی، پاورپوینت و ترجمه خلاصه قابل دانلود خواهد بود. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر شده و محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش ها
شرکت کنندگان (نمونه آماری)
ابزارها
پرسش نامه
برآورد سن استخوانی
فرآیند
توزیع داده مقیاس دشواری تنظیم هیجان: مجموعه داده ی پیش از پاندمی
توزیع داده های مقیاس دشواری تنظیم هیجان: مجموعه داده های در طول پاندمی
برآورد استخوان بندی
اصول اخلاقی
نتایج
مقایسه ی امتیازهای پیش از پاندمی با زمان پاندمی
بحث
کاربرد عملی
محدودیت ها
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 16 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیشینه: بیماری همه گیر کووید 19 شرایط غیرقابل پیش بینی ایجاد کرده است که باعث افزایش فشار روانی شده است. در این پژوهش ما تغییرات مربوط به بیماری همه گیر در تنظیم هیجان نوجوانان که پیش از پاندمی و در زمان پاندمی اندازه گیری شده اند را بررسی می کنیم. ما همچنین سن زیستی را در پاسخ به بیماری همه گیر به حساب می آوریم.
روش ها: از آزمون های یو من ویتی برای مقایسه ی داده های پایه ی امتیاز کلی مقیاس دشواری در تنظیم هیجان در زمان پیش از پاندمی در گروه نوجوانان (با تعداد 241 نفر) با امتیاز کسب شده در زمان موج دوم کرونا (با تعداد 266 نفر) استفاده شده است. ما سن زیستی را بر اساس روش محاسبه سن استخوانی آلتراسونیک در زیر گروه پسران، شامل دانش آموزان سال نهم و دهم دبیرستان و هنرستان تخمین زده ایم و داده های آن ها را به صورت مستقل تجزیه و تحلیل کرده ایم.
یافته ها: تفاوت جنسیتی در زمان آسیب پذیری استرس مرتبط با بیماری همه گیر در دانش آموزان دبیرستان وجود دارد: دختران یک سال پیش از پسران در معرض قرار می گیرند. پسران هنرستانی زودتر از پسران دبیرستانی بالغ می شوند و زمان بندی آسیب پذیری احساسی نیز در دانش آموزان هنرستانی از دانش آموزان دبیرستانی جلوتر است.
بحث: ما داده هایمان را با توجه به یک مدل رشد تفسیر کرده ایم که نتیجه می گیرد ممکن است دریچه ای از بیشترین آسیب پذیری در تنظیم هیجان نوجوانان وجود داشته باشد. زمان این دریچه با در نظر گرفتن سن شناسنامه ای و زیستی به طور همزمان مشخص می شود و برای دختران و پسران متفاوت است.
کاربرد عملی: مشخص کردن تعریف دقیق دریچه های زمانی آسیب پذیری برای گروه های مختلف نوجوانان امکان اقدامات پیشگیرانه به موقع در خصوص مراقبت از نوجوانان را فراهم می آورد تا از سلامت روانی آنان در شرایط های زمانی استرس زای آینده محافظت شود.
روش ها
شرکت کنندگان (نمونه آماری)
برای بررسی تاثیر بیماری همه گیر کووید 19 بر تنظیم هیجان در نوجوانان ما یک گروه را پیش از پاندمی و یک گروه را در زمان پاندمی در نظر گرفته ایم. هر دو گروه شامل دانش آموزان کلاس نهم و دهم مدارس و کلاس نهم هنرستان می شوند. در مجارستان تحصیلات دوره ی دوم با توجه به میزان آکادمیک بودن شامل سه نوع مدارس متفاوت است: مدارس آموزشی، هنرستان و فنی حرفه ای. مدارس تحصیلات آکادمیک ارائه می کنند و دانش آموزان با صلاحیت عمومی به مقطع بالاتر راه پیدا می کنند. هنرستان ها تحصیلات حرفه ای و تمرین های عملی ارائه می دهند و دانش آموزان در پایان تحصیلاتشان نیازمند صلاحیت سنجی هستند. آمار توصیفی گروه های پیش از پاندمی و در طول پاندمی در جدول یک در بخش نتایج خلاصه شده اند.
گروه شرکت کنندگان ما شامل 170 دانش آموز مدرسه ای در گروه پیش از پاندمی و 208 دانش آموز مدرسه ای در گروه در طول پاندمی، 71 دانش آموز هنرستانی در گروه پیش از پاندمی و 58 دانش آموز هنرستانی در گروه در طول پاندمی است (برای جزئیات بیشتر به جدول یک مراجعه کنید). (دانش آموزان مدارس از شش موسسه ی مختلف بودند. میانگین تعداد دانش آموزان این مدارس 675 است، همچنین میانگین دانش آموزان کلاس نهم 107 و میانگین دانش آموزان کلاس دهم 86 است.)