ترجمه مقاله اثر انگیزش شناختی- رفتاری بر مشارکت دانش آموزان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر انگیزش شناختی- رفتاری بر مشارکت دانش آموزان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر انگیزش شناختی- رفتاری بر مشارکت دانش آموزان
عنوان انگلیسی
Impact of cognitive-behavioral motivation on student engagement
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.918 در سال 2021
شاخص H_index مجله
46 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.550 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2405-8440
شاخص Q یا Quartile (چارک)
28 (5 صفحه رفرنس انگلیسی)
کد محصول
13545
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - علوم تربیتی - روانشناسی عمومی - مدیریت و برنامه ریزی آموزشی - روان سنجی
مجله
Heliyon
کلمات کلیدی
انگیزه دانش آموزی - شناخت انطباقی و رفتاری - مشارکت دانش آموز - مشارکت عملی - خودمختاری
کلمات کلیدی انگلیسی
Student motivation - Adaptive cognition and behavior - Student engagement - Work engagement - Self-determination
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09843
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مطالعه رایج
3- روش
4- بحث
5-مفاهیم
6- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه به بررسی رابطه بین انگیزه دانش آموز(SDT) و میزان مشارکت او (JD-R) می پردازد و به و تعاملی مطالعه که ریشه در تئوری های خودمختاری و نیازهای روز جامعه دارد پاسخ می دهد. ساختار دوبخشی انگیزه مؤلفه ھای مثبت و منفی انگیزه و مدل با استفاده از داده های 693 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ایجاد معادلات ساختاری(SEM) تعیین می شود .این روش، نشان می دهد که انگیزه دانش آموز مقدمه مشارکت است. شناخت و رفتار انطباقی رابطه مثبتی با میزان مشارکت دانش آموزان دارد *β = 0.30* . شناخت ها و رفتار ناسازگار با میزان مشارکت رابطه منفی دارند .(β = -0.54) این مطالعه JD-R و SDTرا ارتقا می دهد. پیامدها برای مربیان و مداخلات احتمالی برای افزایش انگیزه و در نتیجه مشارکت مورد بحث قرار گرفته است. این مطالعه رابطه انگیزه و مشارکت دانش آموز را مشخص می کند.
2- مطالعه رایج
این مطالعه بر مزایای انگیزش و مشارکت تاکید دارد. هر دو جهت گیری خاصی دارند و به نظر می رسد در هم تنیده شده اند. این مطالعه بررسی می کند که آیا انگیزه مقدمه ای برای مشارکت هست یا خیر. در مجموع، این مطالعه به شکاف های موجود می پردازد و خواستار تحقیقات بیشتر در رابطه بین انگیزه دانش آموز و درگیری کار دانشجویی است که توسط رایان و دسی پیشنهاد شده است (2020).
در ابتدا، این تحقیق رابطه بین انگیزه و مشارکت دانش آموز را ایجاد می کند. در ادامه درک SDT مدل فرآیند خود-تنظیمی ، و تئوری های مشارکت اصول پایه ای در نوع تقاضای مشارکت *JD-R * را با بررسی اینکه آیا انگیزه مقدمه ای از مشارکت است افزایش می دهد. این مطالعه به بررسی رابطه بین شناخت و رفتار سازگارانه، مؤلفه های انگیزش و درگیری عملی دانش آموزان و سپس به بررسی رابطه بین شناخت و رفتار ناسازگار و همچنین مؤلفه های انگیزشی بر درگیری کاری دانشجویان می پردازد.

2.1- انگیزه دانش آموزی
انگیزه دانش آموز یک عامل مهم تأثیرگذار بر یادگیری، مشارکت و نتایج تحصیلی دانش آموزی، الهام بخش، خود هدایتی و انرژی برای دستیابی به اهداف و تلاش برای یادگیری است (برونزما2004- ریان و دکی2000- اسچوئتز2008- استرنبرگ2005- زپکه و همکاران 2010). چالش های رفتاری و شناختی می تواند منجر به انگیزه پایین شود که آن ھم ممکن است منجر به تضعیف عملکرد تحصیلی شود (کهو و نلسون 2018). در حالی که انگیزه برای پیشرفت تحصیلی بسیار مهم است، کیفیت و کمیت انگیزه ممکن است بر اساس زمان و فرد متفاوت باشد که این به زمینه یادگیری بستگی دارد (استرنبرگ 2005) .


بدون دیدگاه