ترجمه مقاله اثر فرزندپروری بر شخصیت سازی نوجوانان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر فرزندپروری بر شخصیت سازی نوجوانان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر فرزندپروری بر شخصیت سازی نوجوانان
عنوان انگلیسی
The influence of parenting on building character in adolescents
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.918 در سال 2021
شاخص H_index مجله
46 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.550 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2405-8440
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13533
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی عمومی - روانشناسی تربیتی
مجله
Heliyon
کلمات کلیدی
فرزندپروری - شخصیت سازی - روانشناسی - نوجوان
کلمات کلیدی انگلیسی
Parenting - Character building - Psychosocial - Adolescent
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09349
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش ها
3- نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری و دریافت ها
اظهارات
منابع مالی
دسترسی به داده ها
تضاد منافع
اطلاعات بیشتر
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
شخصیت سازی در بزرگسالی، از دوران کودکی آغاز می شود و در تمام طول زندگی ادامه دارد. شخصیت سازی در بزرگسالی با رشد شخصیت مرتبط است و اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که اساس محکمی برای شخصیت وهویت یک فرد است. هدف از این پژوهش، آزمایش تجربی تأثیر فررندپروری بر شکل گیری شخصیت آنها در نوجوانی بود. در این پژوهش، تعداد 415 نوجوان شرکت داشتند. روش نمونه گیری، نمونه گیری تصادفی خوشه ای بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، شامل دو مقیاس بودند: مقیاس شخصیت سازی و مقیاس فرزندپروری. مقیاس شخصیت سازی در نوجوانی شامل سه شاخص بود: آرامش، احترام به تفاوت ها و آگاهی. مقیاس فرزندپروری نیز شامل سه شاخص بود: همکاری والدین، رواداری کودک و ملایمت. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل رگرسیون ساده، انجام شد. نتایج نشان دادند که فرزندپروری بر شخصیت سازی در بزرگسالی، تأثیر دارد، هرچند که اثر آن خیلی زیاد نبود. پی بردن به این مطلب که اثر فرزندپروری بر شکل گیری شخصیت در نوجوانی حساسیت کمتری دارد، نشان می دهد که توجه به عوامل دیگر مانند مدرسه و جامعه، ضروری است. همچنین این پژوهش، قویاً نشان داد که نوجوانان بشاش و خوشرو، حمایت مثبت زیادی از جامعۀ اطراف خود دریافت کرده اند.
2. روش ها
2.1 طرح تحقیق
این پژوهش، یک مطالعۀ کمّی و تحقیقاتی است که با هدف تعیین و تأکید بر روابط علّی و معلولی طراحی شد. پژوهش از ژانویۀ 2021 تا مه 2021 در شهر سمارنگ انجام شد. به طور دقیق تر، این پژوهش، یک مطالعۀ همبستگیِ کمّی بود که در آن، محقّق، دو یا چند متغیر مستقل و وابسته را به هم ربط می دهد. به علاوه، از ضریب همبستگی (یک معیار آماری) برای توصیف و اندازه گیری میزان همبستگی بین دو یا چند متغیر یا جمع آوری نتایج استفاده شد.

2.2 جمعیت مورد مطالعه و نمونه ها
جمعیت مورد مطالعه در این پژوهش، دانش آموزان دبیرستانی (دورۀ اول متوسطه) بودند. روش نمونه برداری، نمونه برداریِ تصادفی خوشه ای بود. نمونه برداری خوشه ای، روشی از نمونه برداری در تحقیقات کمّی است که در آن محقق، خوشه ها یا گروه های متعددی را جهت انتخاب افرادی از جمعیت مورد مطالعه، تشکیل می دهد. گروه های این مطالعه شامل دانش آموزان دورۀ متوسطه بودند (SMP). این گروه بندیِ SMP به جهت تسهیل شناسایی مبدأ افراد هر گروه انجام می شود. به عبارت دیگر، با توجه به اینکه هم دبیرستان دولتی در این شهر است و هم دبیرستان خصوصی، محقق، افراد مورد مطالعه را از SMP به SMP تقسیم بندی می کند. 21 مدرسۀ متوسطه دورۀ اول در این مطالعه شرکت داشتند که شامل 9 دبیرستان خصوصی و 13 دبیرستان دولتی بودند. پس از حذف، 415 دانش آموز دبیرستانی به عنوان نمونه در این پژوهش شرکت کردند. از این تعداد، 164 نفر پسر و 251 نفر دختر بودند. تعداد دختران انتخاب شده، بیشتر از تعداد پسران بود. این گروه بندی دختران و پسران صرفاً به نقشۀ ویژگی های جمعیت شناسی محدود می شود. به علاوه، محدودۀ سنّی افراد از 10 سال تا 16 سال بود. بیشتر دانش آموزان مورد مطالعه در محدودۀ سنّی 13 سال بودند.


بدون دیدگاه