ترجمه مقاله پیش بینی اقدام به خودکشی در زنان با نمایه های پنهان پرخاشگری و تکانشگری کودک و نوجوان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پیش بینی اقدام به خودکشی در زنان با نمایه های پنهان پرخاشگری و تکانشگری کودک و نوجوان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اندوفنوتیپ های اقدام به خودکشی: پیش بینی اقدام به خودکشی در زنان با نمایه های پنهان پرخاشگری و تکانشگری کودک و نوجوان
عنوان انگلیسی
Suicide attempt endophenotypes: Latent profiles of child and adolescent aggression and impulsivity differentially predict suicide attempt in females
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.663 در سال 2021
شاخص H_index مجله
38 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.824 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2211-3355
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13509
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی بالینی - روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
مجله
Preventive Medicine Reports
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.pmedr.2022.101829
فهرست مطالب
چکیده
۱. پیامدها و دستاوردها
۲. روش
۳. نتایج
۴. برشمارش رده
۵. مسیرهای پرخاشگرانه - تکانشی در مردان
۶. مسیرهای پرخاشگرانه - تکانشی در زنان
۷. بحث
فهرست منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
خودکشی یکی از عوامل اصلی مرگ جونان محسوب می شود. شناسایی اهداف اولیه پیشگیری برای کاهش خودکشی های بعدی برای بهداشت عمومی یک اولویت به شمار می رود. تکانشگری و پرخاشگری در اوایل دوران کودکی نشان دهنده آندوفنوتیپ های کاندیدای پیشگیری اولیه قابل اجرا برای رفتار خودکشی های بعدی می باشد. هدف ما درک ارتباط مسیرهای پرخاشگری و تکانشگری با پیامدهای سلامت روان در راستای آگاهی بخشی درباره اقدامات پیشگیرانه آتی است. شرکت کنندگان بخشی از گروه طولی آزمون مداخله پیشگیرانه (597 = n) و عمدتاً سیاهپوست بودند. آن ها از نظر رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی سالانه پایه های 1اُم – 3اُم و 6اُم – 12اُم ارزیابی گشته و داده های سلامت روان از طریق خوداظهاری پایه 6اُم ارائه شدند. نیمرخ پنهان طولی رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی مردان و زنان استخراج شده و در تعیین نیمرخ های مرتبط با اقدام به خودکشی در ظی عمر و تحقق معیارهای تشخیصی اختلال افسردگی عمده استفاده گردید. دو رده تکانشگری و پرخاشگری برای مردان به دست آمد که با رفتارهای اندک یا رفتارهای متوسط تا زیاد در دوران رشد مشخص می گردد. سه رده برای زنان وجود داشت که یکی از آن ها با الگوی مواج رفتارها مشخص می گردد. برای زنان، رده رفتارهای شدید با خطر معنی دار اقدام به خودکشی ارتباط داشت (والد = ۶.۰۱، 0.05 = p). رابطه ای در قبال مردان و یا تشخیص MDD مشاهده نشد. مدل آندوفنوتیپ تکانشگری و پرخاشگری در پیش بینی اقدام به خودکشی های بعدی زنان برخلاف مردان تایید شد. نتایج حاکی از اهمیت ارزیابی تفاوت های جنسی در تحقیقات خودکشی و شناسایی بالقوه زنان در معرض خطر برای رفتارهای خودکشی های بعدی در مدارس است.
۲. روش
2.1. شرکت کنندگان و روندها
داده ها از مطالعه طولی مرکز تحقیقات پیشگیری و مداخله جانز هاپکینز گردآوری شد. نمونه اصلی مطالعه شامل ۷۹۸ کودک (تقریباً 6 ساله) بود که در سال تحصیلی ۱۹۹4 - 1393 در نُه مدرسه ابتدایی دولتی شهر بالتیمور در سال ۱۹۹۳ به همراه مراقبان وارد مقطع اول شدند. ششصد و هفتاد و هشت نفر از نمونه بزرگ 798 نفری برای رتبه بندی رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی از سوی معلمان در دسترس بودند. کودکان در یک آزمون مداخله پیشگیرانه کلی با هدف آموزش زودهنگام و رفتار پرخاشگرانه / مخرب به کار گرفته شدند (یالونگو و همکاران، 1999). یکی از دو شرایط مداخله، مبتنی بر کلاس بود و شامل ترکیبی از بازی رفتار خوب و یادگیری مهارت و شرط دوم شامل مداخله مشارکت خانواده - مدرسه بود. مداخلات در طی سال اول پس از ارزیابی پیش آزمون در اوایل پاییز انجام شد (یالونگو و همکاران، 1999). رضایتنامه کتبی از اولیای قانونی هر شرکت کننده اخذ گردید و موافقت شرکت کنندگان 17 ساله جلب شد. در سن ۱۸ سال و بالاتر، از شرکت کنندگان برای کلیه ارزیابی های بعدی رضایتنامه کتبی اخذ شد. آزمون های اولیه و پیگیری های بعدی توسط هیات بازبینی سازمانی دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ تایید گردید.

بدون دیدگاه