با خرید این کالا; ترجمه فارسی مقاله، مقاله انگلیسی، پاورپوینت و ترجمه خلاصه قابل دانلود خواهد بود. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر شده و محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
نتایج مفید مربوط به کنجکاوی
مفهوم سازی های تئوری ماهیت کنجکاوی
مداخلات به منظور افزایش کنجکاوی در نظر گرفته شده اند.
هدف مطالعه در حال حاضر
روش انجام کار
نتایج
تحلیل های ناظر
بحث و نتیجه گیری
نتایج نظری
نتایج عملی
محدودیت ها
تحقیقات آینده
نتیجه گیری
تأمین بودجه پروژه
اعلانات
تضاد علایق
دسترسی آزاد
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کنجکاوی، چند نتیجه مفید مثل رضایت بیشتر از زندگی، مشارکت کاری بیشتر و عملکرد آکادمیکی بهتر را دارد. رابطه بین کنجکاوی و نتایج سودمند آن از مهم بودن امتحان کردن این موضوع که آیا افزایش کنجکاوی و تحقیق کردن درباره رویکردهایی که در تسهیل سازی کنجکاوی امکان پذیر می باشند (یا خیر)، حمایت می کند. این تحقیق فرا تحلیلی، تأثیرات مداخله های افزایش کنجکاوی را تثبیت می کند. در طول 41 آزمایش کنترل شده تصادفی با 4496 شرکت کننده، مداخله ها به صورت قابل توجهی منجر به افزایش کنجکاوی شده اند. اندازه اثر با اهمیت این افزایش، Hedges' g برابر با 0.57 [0.44, 0.70] بوده است. این نتایج نشان می دهند که مداخله ها در سرتاسر اصل های مداخله ای گوناگون با گروه های سنی مختلفی از شرکت کنندگان، اندازه گیری های متنوع و در بازه های زمانی گوناگونی، تأثیر گذار بوده اند. مداخله هایی که هدف شان، افزایش کنجکاوی عمومی بوده ، نسبت به مداخله هایی که هدف شان، افزایش علم خاصی از کنجکاوی بوده است، میزان یا اندازه های اثر بیشتری را داشته اند. مداخله هایی که راز یا بازی کردن را در نظر می گیرند، به صورت خاص؛ میزان یا اندازه های اثر بالا و زیادی را داشته اند. زیرا سطح های بالاتری از کنجکاوی با نتایج مفید گوناگونی ارتباط داشته که این نتایج در طول مداخله های مطالعاتی برای افزایش کنجکاوی، مؤثر واقع شده اند و این قول را به ما داده اند که تلاش های آینده برای افزایش میزان کنجکاوی، منجر به اثرات سودمند بیشتری می شوند.
هدف مطالعه در حال حاضر
هدف اصلی این مطالعه فرا تحلیلی، تثبیت کردن نتایج مطالعه هایی است که از واگذاری یا تخصیص تصادفی شرکت کنندگان برای شرایط مداخله ای و کنترل کردن شرایط به منظور بررسی تأثیر مداخله ها بر روی کنجکاوی استفاده می کند. گرچه این نتایج در مطالعات گروه قبلی و بعدی و مطالعات شبه تحلیلی می توانند آموزنده باشند ولی در مقایسه با مطالعات تخصیصی تصادفی، دارای اختلالات زیادی هستند. مطالعاتی که از یک طرح تخصیصی تصادفی استفاده می کنند، به نظر می رسد که منجر به شواهد مشخص تر درباره علیت شوند(Coolican, 2017). مطالعاتی که بر روی افزایش کنجکاوی تمرکز می کنند، براساس گروه های مختلفی از شرکت کنندگان مثل بچه ها و بزرگسالان در شرایط مختلف هستند. زیرا کنجکاوی که ممکن است شامل یک پایه مشابه در بین افراد باشد (Zurn & Bassett ، 2018 )، اندازه اثر کلی مهم نتایج این مطالعات نیز با گروه های مختلفی از شرکت کنندگان می تواند آموزنده باشد. تثبیت کردن نتایج این مطالعات که هدف شان، افزایش کنجکاوی و تشخیص ناظرها است، امکان دارد بر روی موفقیت مداخله های کنجکاوی اثر بگذارد و باعث کمک به پیشرفت مداخلات آینده می شود که برای تقویت کنجکاوی در نظر گرفته شده است.
فرضیه ما این بوده است که مداخله ها در مطالعات منجر به افزایش کنجکاوی می شود. هدف مرتبط مطالعه فرا تحلیلی، امتحان کردن ناظرهای بالقوه ای می باشد که مربوط به اندازه و اثر میزان در مطالعات است. ما هیچ فرضیه خاصی درباره این ناظرها نداریم. تحلیل های ناظر اکتشافی بر روی قانون و اصل زیربنای مداخله تمرکز می کند(به عنوان نمونه، اینکه آیا رمز و راز به کار گرفته شده است یا خیر)، آیا مداخله مختصر بوده است یا طولانی؟ کنجکاوی هدف گذاری شده، عمومی یا کنجکاوی برای یک قلمرو مشخص و خاص بوده است یا خیر؟ آیا شرکت کنندگان بزرگسال بوده اند یا کودک؟ و اینکه آیا کنجکاوی از طریق گزارش خود اظهاری یا رفتاری ارزیابی می شود یا خیر؟