ترجمه مقاله بررسی متا تحلیلی تاثیر مداخلات افزایش کنجکاوی - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله بررسی متا تحلیلی تاثیر مداخلات افزایش کنجکاوی - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۶۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی متا تحلیلی تاثیر مداخلات افزایش کنجکاوی
عنوان انگلیسی
A meta‑analytic investigation of the impact of curiosity‑enhancing interventions
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.024 در سال 2021
شاخص H_index مجله
46 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.513 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1046-1310
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13508
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی شناخت - روان سنجی
مجله
Current Psychology
کلمات کلیدی
مزایا - کنجکاوی - تاثیرات - مداخله - فرا تحلیلی - آزمایش
کلمات کلیدی انگلیسی
Benefts - Curiosity - Efects - Intervention - Meta-analysis - Trial
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/s12144-022-03107-w
فهرست مطالب
چکیده
نتایج مفید مربوط به کنجکاوی
مفهوم سازی های تئوری ماهیت کنجکاوی
مداخلات به منظور افزایش کنجکاوی در نظر گرفته شده اند.
هدف مطالعه در حال حاضر
روش انجام کار
نتایج
تحلیل های ناظر
بحث و نتیجه گیری
نتایج نظری
نتایج عملی
محدودیت ها
تحقیقات آینده
نتیجه گیری
تأمین بودجه پروژه
اعلانات
تضاد علایق
دسترسی آزاد
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کنجکاوی، چند نتیجه مفید مثل رضایت بیشتر از زندگی، مشارکت کاری بیشتر و عملکرد آکادمیکی بهتر را دارد. رابطه بین کنجکاوی و نتایج سودمند آن از مهم بودن امتحان کردن این موضوع که آیا افزایش کنجکاوی و تحقیق کردن درباره رویکردهایی که در تسهیل سازی کنجکاوی امکان پذیر می باشند (یا خیر)، حمایت می کند. این تحقیق فرا تحلیلی، تأثیرات مداخله های افزایش کنجکاوی را تثبیت می کند. در طول 41 آزمایش کنترل شده تصادفی با 4496 شرکت کننده، مداخله ها به صورت قابل توجهی منجر به افزایش کنجکاوی شده اند. اندازه اثر با اهمیت این افزایش، Hedges' g برابر با 0.57 [0.44, 0.70] بوده است. این نتایج نشان می دهند که مداخله ها در سرتاسر اصل های مداخله ای گوناگون با گروه های سنی مختلفی از شرکت کنندگان، اندازه گیری های متنوع و در بازه های زمانی گوناگونی، تأثیر گذار بوده اند. مداخله هایی که هدف شان، افزایش کنجکاوی عمومی بوده ، نسبت به مداخله هایی که هدف شان، افزایش علم خاصی از کنجکاوی بوده است، میزان یا اندازه های اثر بیشتری را داشته اند. مداخله هایی که راز یا بازی کردن را در نظر می گیرند، به صورت خاص؛ میزان یا اندازه های اثر بالا و زیادی را داشته اند. زیرا سطح های بالاتری از کنجکاوی با نتایج مفید گوناگونی ارتباط داشته که این نتایج در طول مداخله های مطالعاتی برای افزایش کنجکاوی، مؤثر واقع شده اند و این قول را به ما داده اند که تلاش های آینده برای افزایش میزان کنجکاوی، منجر به اثرات سودمند بیشتری می شوند.
هدف مطالعه در حال حاضر
هدف اصلی این مطالعه فرا تحلیلی، تثبیت کردن نتایج مطالعه هایی است که از واگذاری یا تخصیص تصادفی شرکت کنندگان برای شرایط مداخله ای و کنترل کردن شرایط به منظور بررسی تأثیر مداخله ها بر روی کنجکاوی استفاده می کند. گرچه این نتایج در مطالعات گروه قبلی و بعدی و مطالعات شبه تحلیلی می توانند آموزنده باشند ولی در مقایسه با مطالعات تخصیصی تصادفی، دارای اختلالات زیادی هستند. مطالعاتی که از یک طرح تخصیصی تصادفی استفاده می کنند، به نظر می رسد که منجر به شواهد مشخص تر درباره علیت شوند(Coolican, 2017). مطالعاتی که بر روی افزایش کنجکاوی تمرکز می کنند، براساس گروه های مختلفی از شرکت کنندگان مثل بچه ها و بزرگسالان در شرایط مختلف هستند. زیرا کنجکاوی که ممکن است شامل یک پایه مشابه در بین افراد باشد (Zurn & Bassett ، 2018 )، اندازه اثر کلی مهم نتایج این مطالعات نیز با گروه های مختلفی از شرکت کنندگان می تواند آموزنده باشد. تثبیت کردن نتایج این مطالعات که هدف شان، افزایش کنجکاوی و تشخیص ناظرها است، امکان دارد بر روی موفقیت مداخله های کنجکاوی اثر بگذارد و باعث کمک به پیشرفت مداخلات آینده می شود که برای تقویت کنجکاوی در نظر گرفته شده است.
فرضیه ما این بوده است که مداخله ها در مطالعات منجر به افزایش کنجکاوی می شود. هدف مرتبط مطالعه فرا تحلیلی، امتحان کردن ناظرهای بالقوه ای می باشد که مربوط به اندازه و اثر میزان در مطالعات است. ما هیچ فرضیه خاصی درباره این ناظرها نداریم. تحلیل های ناظر اکتشافی بر روی قانون و اصل زیربنای مداخله تمرکز می کند(به عنوان نمونه، اینکه آیا رمز و راز به کار گرفته شده است یا خیر)، آیا مداخله مختصر بوده است یا طولانی؟ کنجکاوی هدف گذاری شده، عمومی یا کنجکاوی برای یک قلمرو مشخص و خاص بوده است یا خیر؟ آیا شرکت کنندگان بزرگسال بوده اند یا کودک؟ و اینکه آیا کنجکاوی از طریق گزارش خود اظهاری یا رفتاری ارزیابی می شود یا خیر؟

بدون دیدگاه