ترجمه مقاله اثر استرس ناشی از پلت فرم دیجیتال و تجربه کار از راه دور بر فرسودگی فناوری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر استرس ناشی از پلت فرم دیجیتال و تجربه کار از راه دور بر فرسودگی فناوری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
دورکاری اجباری: اثر استرس ناشی از پلت فرم دیجیتال و تجربه کار از راه دور بر فرسودگی فناوری و رفاه ذهنی
عنوان انگلیسی
Enforced remote working: The impact of digital platform-induced stress and remote working experience on technology exhaustion and subjective wellbeing
صفحات مقاله فارسی
49
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13499
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات - روانشناسی - مدیریت کسب و کار - مدیریت فناوری اطلاعات - روانشناسی صنعتی و سازمانی - مدیریت تکنولوژی - نوآوری تکنولوژی - اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
تکنواسترس - پلتفرم های دیجیتال - دورکاری اجباری - کووید 19 - آستانه تحمل و تاب آوری - رفاه ذهنی
کلمات کلیدی انگلیسی
Technostress - Digital platforms - Enforced remote work - COVID-19 - Resilience - Subjective wellbeing
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.07.002
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مرور ادبیات تحقیقی
3- مبنای نظری و فرضیه سازی
4- روش
5 نتیجه
5- نتیجه گیری
ضمیمه A: گویه ها و نتایج CFA
ضمیمه B: نتایج EFA
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پاندمی کووید 19 افراد زیادی را مجبور کرد تا از خانه کار خود را انجام دهند. درهمین زمان، جذب استفاده از پلتفرم دیجیتال برای اهداف شخصی نیز وجود داشته است. استفاده ی بیش از حد از تکنولوژی هم برای فعالیت های کاری (شغلی) و هم شخصی می تواند منجر به تکنواسترس گردد. علی رغم توجه روز افزون به تکنواسترس، تحقیقات اندکی روی تأثیرات استفاده از تکنولوژی کاری و شخصی همگام با هم به ویژه در طول بحرانی مثل پاندمی کووید 19 وجود دارد. این مقاله با استفاده از نمونه ای متشکل از 306 کارمند به بررسی این شکاف تحقیقاتی می پردازد. یافته ها حاکی از این هستند که چطور پلتفرم های دیجیتال کاری و شخصی در طول دوره ی دورکاری اجباری تکنواسترس را موجب می شوند، که به نوبه ی خود فشار و تنش های روانی مثل فرسودگی تکنولوژی را افزایش داده و رفاه ذهنی را کاهش می دهد. نتایج این مطالعه نیز نشان می دهند که کارکنانی با تجربه ی قبلی دورکاری بهتر می توانند با تکنواسترس کنار بیایند، درحالیکه کارکنانی که با تاب آوری و آستانه ی تحمل بالا در زمان فرسودگی تکنولوژی ناشی از تکنواسترس در بستر دورکاری اجباری کاهش رفاه را تجربه می کنند.
2- مرور ادبیات تحقیقی
1-2 دورکاری اجباری
ماهیت و تأثیر دورکاری که خارج از بیشتر موقعیت های سازمانی مرسوم انجام می گیرند به طور قابل ملاحظه ای فرق می کند (مولکی و همکاران، 2009). دورکاری نوع خاصی از الگوی کاری منعطف است که کار کردن بدون نیاز به یک فضای ثابت یا مرزهای زمانی را نشان می دهد (سوگا و همکاران، 2022). از یک سو، دورکاری به دلیل استقلال محسوسی که دارد و انعطاف پذیری اش اغلب مورد توجه و استقبال سازمان ها و کارکنان قرار می گیرد، که ثابت شده عملکرد (کلیهر و اندرسون، 2010) و رفاه کارکنان (شارما و همکاران، 2020؛ چارالامپوس و همکاران، 2019) را بالا می برد. با این وجود، دورکاری غالبا یک تغییر جزئی تا کامل فرهنگ و شیوه ی کاری سازمانی را دربرمی گیرد، از جمله زیرساخت و مداخله تکنولوژیکی مناسب. گسترش و رواج تکنولوژی های مختلف، از جمله پلتفرم های دیجیتال – که دورکاری را در سال های اخیر تسهیل کرده و پرورش داده اند (ترهوون و وان زونن، 2015؛ میتلند و تامسون، 2014) – کارگران را با چالش های اساسی مواجه می کند، مثل گرایش به اهمال کاری، انزوا و گوشه گیری، ارتباط بیهوده، و تضاد و تعارضات کار از خانه (وانگ و همکاران، 2021؛ گاجندران و هریسون، 2007؛ بارسنس و همکاران، 2005).
مزایا و چالش های شکل های مختلف الگوهای منعطف کار از جمله دورکاری به دلیل تعداد عواملی مثل هنجارهای صنعت، نقش شغل، منابع سازمانی، و استراتژی، به طور گسترده ای متفاوت هستند (سوگا و همکاران، 2022؛ کارکولیان و همکاران، 2016). برای نمونه، بسیاری از متخصصان IT به دلیل ماهیت شغلشان، معمولا مزایای آن را تجربه می کنند، که این مسئله احتمالا برای سیار مشاغل و حرفه هایی که آزادی عمل جزئی یا هیچ آزادی عملی برای کار مجازی ارائه می کنند صدق نکند. همچنین، کارکنان در حوزه ی فروش، تعمیر و نگهداری، برای مثال، عمدتا نسبت به دفاتر شرکت ها یا دفاتر مرکزی از راه دور کار می کنند، اما از خانه کار نمی کنند. از این رو، همه ی کارهای از راه دور به معنای کار از خانه نیستند.

بدون دیدگاه