ترجمه مقاله ارتباط بین رسانه اجتماعی، ساختار شخصیت و بروز افسردگی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ارتباط بین رسانه اجتماعی، ساختار شخصیت و بروز افسردگی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی، ساختار شخصیت و بروز افسردگی
عنوان انگلیسی
Associations between social media use, personality structure, and development of depression
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
شناسه ISSN مجله
2666-9153
کد محصول
13494
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - مهندسی فناوری اطلاعات - روانشناسی بالینی - اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
Journal of Affective Disorders Reports
کلمات کلیدی
رسانه های اجتماعی - شخصیت - افسردگی - جوانی
کلمات کلیدی انگلیسی
Social media - Personality - Depression - Young adulthood
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jadr.2022.100385
فهرست مطالب
چکیده
1.روش
2. نتایج
3. بحث
4. محدودیتها
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیش زمینه: در حالیکه مطالعات طولی تداعی بین توسعه افسردگی و استفاده از رسانه های اجتماعی را نشان داده اند، اما معلوم نیست که آیا این تداعی ها در بین افرادی با ویژگیهای شخصیتی مختلف متفاوتند یا خیر.
روشها: داده ها از یک نمونه ملی شامل 978 نفر در رده سنی 18 تا 30 سال به دست آمدند. معیارهای مورد استفاده در آن عبارتند از مقیاس 10 گویه ای پنج عامل بزرگ برای ارزیابی شخصیت، پرسشنامه سلامت بیمار برای ارزیابی افسردگی، و استفاده خود گزارش شده از 10 پلتفرم برتر رسانه های اجتماعی. رگرسیون لجستیک، تداعی های بین هر یک از ویژگیهای شخصیتی ( با وجدانی، گشودگی به تجربه، توافق پذیری، برون‌گرایی، و روان رنجوری)، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و توسعه افسردگی را طی 6 ماه مشخص کرد.
یافته ها: در تحلیلهای چند متغیره که با توجه به همه متغیرهای کمکی تعدیل شده بود، احتمال بروز افسردگی در افراد دارای توافق پذیری بالا در مقایسه با افرادی با توافق پذیری پایین، 49% کمتر بود (OR=0.51, 95% CI=0.33, 0.80). افرادی که سطح روان رنجوری بالایی داشتند در مقایسه با آنهایی که روان رنجوری پایینی داشتند دو برابر بیشتر احتمال ابتلا به افسردگی را نشان دادند (OR=2.46, 95% CI=1.57, 3.87).. در مورد هر ویژگی شخصیتی، افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی ارتباط معنی داری با بروز افسردگی داشت. عبارات تعاملی نشان دادتد که تداعی های بین استفاده از رسانه های اجتماعی و توسعه افسردگی هیچ تفاوتی را با توجه به هر یک از ویژگیهای شخصیتی، نشان ندادند.
محدودیتها: از آنجاییکه ما افرادی در رده سنی 18 تا 30 سال را ارزیابی کرده ایم، نمی توانیم نتایج آن را به سایر گروه های سنی تعمیم دهیم.
نتیجه گیری: این حقیقت که روان رنجوری و توافق پذیری، خطرات مختلفی را در رابطه با بروز افسردگی به همراه دارد، شاید بتواند در هدف قرار دادن جمعیتهای پرمخاطره به پزشکان کمک کند. از آنجاییکه استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد همه ویژگیهای شخصیتی بشدت با توسعه افسردگی مرتبط بود، شاید مفید باشد که مداخلات بطور کلی کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی را صرف نظر از نوع شخصیت هدف قرار دهند.
2. نتایج
در ابتدای مطالعه، 1289 نفر انتخاب شدند، اما 311 نفر از آنها به دلیل مطابقت با معیارهای افسردگی یا عدم ارائه اطلاعات کامل حذف شدند. از میان 978 نفر غیر افسرده که در بدو مطالعه باقی ماندند، مشاهده شد که 93 نفر (9.5%) در بررسیهای پیگیری 6 ماهه به افسردگی مبتلا شدند. در جدول 1 توصیفگرهای نمونه ارائه شده است و افرادی که طی 6 ماه دچار افسردگی شده بودند با افرادی که به افسردگی دچار نشده بودند از نظر ویژگیهای شخصیتی، SMU اولیه و سایر ویژگیهای اجتماعی-جمعیت شناختی مورد مقایسه قرار گرفتند. نمونه ما شامل 54.6% زن،6.2% سیاه پوست، 71.1% سفیدپوست، 12.2% اسپانیایی و 9.5% آسیایی با میانگین سنی 28 سال بود. رویهم رفته، 12.5٪ از شرکت کنندگان درآمد سالانه خانوار خود را کمتر از 25000 $ و 38.0٪ از آنها 75000 $ یا بیشتر از آن گزارش کردند.
بر اساس جدول 2، برای هر ویژگی شخصیتی، یک تداعی دو متغیره قوی بین SMU اولیه و توسعه افسردگی مشاهده می شود. افزایش SMU به شدت و بطور خطی با توسعه افسردگی مرتبط بود. برای مثال، افرادی که در بالاترین کوارتیل بودند در مقایسه با افرادی که در پایینترین کوارتیل SMU قرار داشتند، دارای نسبت شانس 3.01 تا 3.35 برای ابتلا به افسردگی بودند (همه 01 P<). هیچ یک از عبارات تعاملی بین ویژگیهای شخصیتی و SMU معنی دار نبودند و این امر نشان می دهد که تفاوت معنی داری در شدت تداعی بین SMU و افسردگی در بین افراد دارای هر یک از ویژگیهای شخصیتی و یا فاقد این ویژگیها وجود ندارد.

بدون دیدگاه