ترجمه مقاله انطباق و اعتبار پرسشنامه نگرش یادگیری زبان به کمک رایانه در زمینه EFL ویتنامی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله انطباق و اعتبار پرسشنامه نگرش یادگیری زبان به کمک رایانه در زمینه EFL ویتنامی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
انطباق و اعتبار یک پرسشنامه نگرش یادگیری زبان به کمک رایانه در زمینه EFL ویتنامی: مقایسه بین حالت های مدیریت آنلاین و کاغذی
عنوان انگلیسی
Adaptation and validation of a computer-assisted language learning attitude questionnaire in a Vietnamese EFL context: A comparison between online and paper modes of administration
صفحات مقاله فارسی
30
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.918 در سال 2021
شاخص H_index مجله
46 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.550 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2405-8440
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13389
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
آموزش زبان انگلیسی - علوم تربیتی - تکنولوژی آموزشی
مجله
Heliyon
کلمات کلیدی
یادگیری زبان به کمک رایانه - روایی - تحلیل رش - نگرش - تحلیل عامل تاییدی - تحلیل عامل اکتشافی
کلمات کلیدی انگلیسی
Computer-assisted language learning - Validity - Rasch analysis - Attitude - Confirmatory factor analysis - Exploratory factor analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09743
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. نگرشها نسبت به CALL و توسعه سازه
3. ارزیابی نگرش نسبت به CALL در کلاس زبان: بینشی از گذشته تا زمان حال
4. مرور کلی مطالعه
5. روش شناسی
6. روند جمع آوری داده ها
7. تحلیل داده ها
8. نتایج
9. بحث و نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 19 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله، اعتبارسنجی پرسشنامه نگرش یادگیری زبان به کمک رایانه را ارائه کرده و با بهره گیری از یک نمونه از 1769 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی در ویتنام در مورد تفاوت بین دو حالت توزیع آنلاین و کاغذی به بحث می پردازد. از هر دو تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی برای کاوش و ارزیابی ساختار عاملی ابزار یادگیری زبان به کمک رایانه (CALL) و تعیین برابری های بین دو نسخه از پرسشنامه استفاده شد. برای ارزیابی برازش کلی و تک بعدی بودن ساختار این ابزار نیز تحلیل مدل رش انجام شد. یافته های حاصل از این مطالعه به یک ساختار شش عاملی برای پرسشنامه اقتباسی و همچنین پایایی و روایی در زمینه ویتنام اشاره می کند. هیچ تفاوت معنی داری بین این حالتهای توزیع با توجه به سطوح سازه و گویه های پرسشنامه، وجود نداشت. هر چند که طبق نتایج بدست آمده از تحلیل مدل رش، مدل کاغذی نسبت به نسخه آنلاین ارجح بود. بنابراین، می توان از این ابزار در حالتهای آنلاین و کاغذی برای بررسی نگرش دانشجویان ویتنامی در خصوص ادغام فن آوری در یادگیری زبان استفاده کرد. این مطالعه نشان می دهد که در صورت استفاده از این دو حالت توزیع پرسشنامه در زمینه های دیگری برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (EFL)، لازم است تحقیقات بیشتری برای آن انجام شود.
2. نگرشها نسبت به CALL و توسعه سازه
در آثار ادبی، برخی از مطالعات کلمه "نگرش" را تعریف کرده اند. طبق یک مکتب فکری، نگرش به ویژگیهای عاطفی شخص مربوط می شود (Cherry،2019). نگرش از طریق تجربه، عقیده، شناخت و تاثیراتی که موجب درک شخص از رایانه و دیگر ابزار‌های فن آوری، افراد یا موقعیتها می شود، ایجاد می شود (Fishbeinو Ajzen، 1975). گرچه نگرش یک امر نهان تلقی می شود، اما می توان آن را از طریق پاسخ دانشجویان به یک موضوع خاص(Bem، 1970) ارزیابی کرد (Abunو همکاران، 2019) و آن را از منفی تا مثبت رتبه بندی نمود (Fiske، 2010). نگرش نسبت به CALLبه احساسات دانشجویان یا مدرسان در رابطه با استفاده از فن آوری (Joyce و Kirakowski، 2013) در یادگیری زبان اشاره دارد و در زمینه های آموزشی مختلفی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است (Abolghasseminits و همکاران، 2013؛ Lodhi و همکاران، 2019).
بسیاری از محققان برای نشان دادن نگرش یادگیرندگان EFL نسبت به ادغام فن آوری در روند فراگیری زبان، سه جزء را مورد توجه قرار داده اند: (1) جزء شناختی که به دانش، تصورات یا ایده هایی که به استفاده از فن آوری مربوط می شوند اشاره دارد؛ (2) جزء عاطفی که به عواطف، یا ارزیابیهای مربوط به ادغام فن آوری اطلاعات و ارتباطات در روند آموزش اشاره دارد؛ و (3) جزء رفتاری که نشاندهنده قصد یا اقدامات مرتبط با فن آوری تدریس می باشد (Agyei و Voogt، 2011؛ Matteson و همکاران، 2016). با این حال، نویسندگان مختلفی با بکارگیری و توسعه سازه های مختلف نگرش مدرس یا یادگیرنده نسبت به تلفیق فن آوری در آموزش زبان، در روند پیگیری نگرشها نسبت به CALL تاثیرگذار بوده اند. برخی از جزء های دیگر نیز به عنوان بخشی از سازه نگرش ICT در مطالعات مختلف توسعه یافته اند که عبارتند از لذت (Christensen و Knezek ، 2009؛ Kisanga و Ireson ، 2016؛ Teo ، 2006)، نگرانی (Agyei و Voogt ، 2011؛ Alothman و همکاران، 2017؛ Christensen و Knezek ، 2009)، احتراز (Christensen و Knezek ، 2009)، منفی گرایی (Christensen و Knezek، 2009)، سودمندی (Atman Uslu و Usluel ، 2019؛ Yavuz ، 2005) و عوامل درونی و بیرونی نگرش ICT (Nagy و Habok ، 2018). نگرش دانشجویان نسبت به CALL تقریبا مطلوب بود (Abolghasseminits و همکاران، 2013؛ Ahmed ، 2015؛ Liu ، 2009؛ Lodhi و همکاران، 2019)، که با تلفیق بیشتر فن آوری در آموزش، مطلوبتر شد.

بدون دیدگاه