تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II – نشریه الزویر

عنوان فارسی: یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II در ملیت هان چینی
عنوان انگلیسی: Verbal learning, working memory, and attention/vigilance may be candidate phenotypes of bipolar II depression in Chinese Han nationality
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2022 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.972 در سال 2021 شاخص H_index مجله : 103 در سال 2022
شاخص SJR مجله : 0.736 در سال 2021 شناسه ISSN مجله : 0001-6918
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2021 کد محصول : 13282
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.08Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی - پزشکی - روانشناسی بالینی - روانپزشکی - مغز و اعصاب
مجله: Acta Psychologica
کلمات کلیدی: افسردگی دوقطبی نوع II - عملکرد شناختی - اندوفنوتیپ ها
کلمات کلیدی انگلیسی: Bipolar II depression - Cognitive function - Endophenotypes
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103563
با خرید این کالا; ترجمه فارسی مقاله، مقاله انگلیسی، پاورپوینت و ترجمه خلاصه قابل دانلود خواهد بود. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر شده و محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. موضوعات و روشها

3. نتایج

4. بحث

5. نتیجه گیری

منابع

نمونه متن ترجمه

چکیده

اهداف: افسردگی دوقطبی نوع II (BD-II) زیرمجموعه ای از اختلال دوقطبی است که نشانه های بالینی مهم آن شامل دوره های افسردگی عود کننده، شیدایی و افسردگی تکرار شونده می باشد. هدف از این مطالعه این است که عملکرد شناختی بیماران مبتلا به BD-II را با عملکرد شناختی خواهر و برادر های سالم و گروه کنترل مقایسه کند تا فنوتیپ درونی مرتبط با BD-II را در زمینه عملکرد شناختی مورد بررسی قرار دهد.

روش ها: 66 بیمار مبتلا به BD-II، 58 خواهر و برادر سالم، و 55 فرد سالم در گروه کنترل با استفاده از آزمون ساخت دنباله (TMT)، آزمون رمزگذاری نماد- رقم (DSCT)، روانی طبقه، آزمون تجدید نظر شده یادگیری کلامی هاپکینز (HVLTR)، آزمون خلاصه حافظه دیداری فضایی بازبینی شده (BVMT-R)، مقیاس حافظه وکسلر نسخه سوم، زیرآزمون فراخنای فضایی (WMS III SS)، مازهای باتری ارزیابی عصب روانشناختی (NABM)، آزمون عملکرد مداوم، و جفت های همسان (CPT-IP) مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج: بیماران مبتلا به BD-II نقص‌ های شناختی متعددی را در یادگیری دیداری، استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش از خود نشان دادند. خواهر و برادرهای سالم در استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش دارای برخی نقص های شناختی بودند. و بین این سه گروه از نظر استدلال و حل مسئله تفاوت های قابل توجهی مشاهده شد.

نتیجه گیری: یادگیری کلامی، حافظه فعال، و توجه/مراقبت ممکن است اندوفنوتیپ های بالقوه ای باشند که می توانند BD-II را در مراحل اولیه آن در ملیت هان چین شناسایی کنند.

2. موضوعات و روشها

2.1 شرکت کنندگان

گروه BD-II: بیماران مبتلا بهII BD- طی یک دوره از ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 در بخش پزشكي روان تني اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه ** مورد درمان قرار گرفتند. شرایط پذیرش آنها در مطالعه از این قرار بود: (1) مطابقت با معیارهای تشخیصی DSM-5 BD؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) 24 گویه از مقیاس افسردگی همیلتون (HAMD 24) ≤20؛ (4) مقیاس رتبه بندی شیدایی یانگ (YMRS) >6؛ (5) تحصیلات در مقطع ابتدایی؛ (6) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه نیز به شرح زیر است: (1) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (2) بیماری سیستم ایمنی؛ (3) اختلال وسواس فکری جبری؛ (4) اسکیزوفرنی؛ و (5) کم توانی ذهنی. همه بیماران در این گروه توسط دو روانپزشک معاینه شدند که یکی از آنها معاونت مدرسه متوسطه یا مقطع بالاتر را بر عهده داشت. بیماران بار دیگر معاینه شدند و با ارزیابی روانشناختی مناسب، برای پذیرش در گروه غربالگری شدند. در کل، 66 نفر در این گروه ثبت نام شدند.

گروه خواهر و برادرهای سالم: خواهر و برادرهای گروه BD. معیارهای پذیرش در مطالعه به شرح زیر است: (1) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) HAMD24 >8؛ (4) YMRS <6؛ (5) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (6) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (1) بیماریهای سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (2) بیماریهای سیستم ایمنی؛ و (3) سوء مصرف مواد. در کل، 58 نفر در این گروه ثبت نام کردند.

گروه کنترل سالم: افراد سالم طی ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 از طریق بروشورها و معرفی اینترنتی جذب شدند. شرایط پذیرش بدین شرح است: (1) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) HAMD24 >8؛ (4) YMRS <6؛ (5) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (6) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (1) سابقه شخصی و خانوادگی بیماری روانی؛ (2) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (3) بیماری سیستم ایمنی؛ و (4) سوء مصرف مواد. در کل، 55 نفر در این گروه ثبت نام کردند.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

       

فایل پاورپوینت این مقاله

در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.

فایل خلاصه ترجمه

در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.