ترجمه مقاله زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه: آموزش کودکان تیزهوش و استثنایی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه: آموزش کودکان تیزهوش و استثنایی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه: مروری بر مسائل آموزش کودکان تیزهوش و استثنایی
عنوان انگلیسی
The education context for twice-exceptional students: An overview of issues in special and gifted education
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.896 در سال 2021
شاخص H_index مجله
125 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.052 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1074-7427
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13227
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی - روانشناسی - روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی - مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
Neurobiology of Learning and Memory
کلمات کلیدی
استثنایی دوگانه - آموزش ویژه - آموزش کودکان تیزهوش و نخبه - نظام های پشتیبانی چندسطحی
کلمات کلیدی انگلیسی
Twice-exceptionality - Special education - Gifted and talented education - Multitiered systems of support
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.nlm.2022.107659
فهرست مطالب
چکیده

1- مقدمه

2- آموزش ویژه

3- آموزش تیزهوشان و نخبگان

4- دیدگاه ها درباره ی علوم اعصاب و آموزش استثنایی دوگانه

5- نتیجه گیری

منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 21 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کودکان استثنایی دوگانه که دارای یک ناتوانایی و حوزه هایی با توانایی بالا هستند نیازمند گستره ی متنوعی از پشتیبانی و خدمات غنی سازی هستند. با وجود این، خدمات مرتبط با آموزش ویژه و دوره های تحصیلی تیزهوشان موانع متعددی پیش روی آموزش مناسب برای دانش آموزان استثنایی دوگانه قرار می دهند. در این مقاله، نگارنده به-طور مختصر تجربیات خود به عنوان یک کودک استثنایی دوگانه را بازگو می کند و تجربیات دانش آموزان استثنایی دوگانه و خانواده هایشان که در نشست علوم اعصاب استثنایی های دوگانه در سال 2021 ارائه شدند را در میان می-گذارد. چالش های مرتبط با فراهم سازی آموزش ویژه و تیزهوشان برای دانش آموزان استثنایی دوگانه نیز توصیف می-شود. نقش علوم اعصاب در آموزش، از آنجا که با دانش آموزان استثنایی دوگانه مرتبط است، نیز مورد بحث قرار می-گیرد. اگرچه بسیاری از موانع آموزش کارامد برای کودکان استثنایی دوگانه دارای سرشتی نظام مند هستند، اصلاحات در سطح مدرسه، و نیز پیشرفت های علمی، این قابلیت را دارند که برای این قشر بهبود پیدا کنند.
2- آموزش ویژه
2-1 مرور کلی
آموزش ویژه به دوره های تحصیلی اشاره دارد که شامل مجموعه ای از پشتیبانی ها (مانند آموزش، حمل و نقل، دوره ی پس از دبیرستان) است که در سطح گستره ای از حوزه های خدماتی (مانند کلاس درس، اتاق منابع، خانه؛ فرانسیسکو و همکاران، 2020) اجرا می شوند. آموزش ویژه، حقی که در آغاز در سال 1975 به رسمیت شناخته شد و متعاقباً از طریق مجموعه ای از مجوزهای مجدد و اصلاحات شامل افراد برخوردار از قانون آموزش ناتوانی ها (IDEA) گسترش پیدا کرد، خدمات رایگان و اختصاصی برای افراد واجدشرایط از بدو تولد تا سن 21 سالگی با پشتیبانی مالی فدرال فراهم می آورد (یل و همکاران، 2011). حفاظت های بیش تر تحت این قانون شامل حق افراد برای دریافت خدمات در محیطی با محدودیت های کم تر—پاسخی به سیاست های تاریخی که افراد دچار ناتوانی را از جمعیت عامه جدا می-کنند—و نیز حقوق فرایندهای گوناگون که جزئیات قابل توجهی پیرامون چگونگی ارائه ی خدمات به دریافت-کنندگان و ذینفعان ارائه می کنند (وینزر، 2014)، است.
IDEA همچنین دوره ی تحصیلی اختصاصی به عنوان ابزار اصلی برای تصمیم گیری درباره ی ماهیت، طول مدت، مکان، و اهداف ارائه ی خدمات دایر کرد و همچنین مقرر کرد که دریافت کنندگان می بایستی یک نقش اصلی در تدوین و ارزیابی اهداف سنجش پذیر داشته باشند (روبل و همکاران، 2010). اگرچه میزان آموزش ویژه ی لازم برای فراهم آوردن خدمات بهینه محل بحث و مناقشه بوده است، دادگاه عالی اخیراً اهمیت فراهم کردن مزایای معنی دار برای دانش آموزان در تصمیم مهم ناحیه ی آموزش و پرورش شهرستان اندرو داگلاس (2017) را تأیید کرد (یل و باتیمن، 2019). IDEA همچنین ایالت ها را ملزم می کند که دانش آموزانی که ممکن است نیاز به آموزش ویژه داشته باشند (یعنی جست وجوی کودکان) را بیابند و واجد شرایط بودن برای خدمات به رضایت والدین، وجود یک ناتوانایی طبق تعریف IDEA، و یک نیاز قابل ارائه برای آموزش ویژه با توجه به تأثیر منفی ناتوانایی، بستگی دارد (زیرکل، 2017).
کودکان استثنایی دوگانه از پشتیبانی های طراحی شده برای توجه به ناتوانی های آنان بهره می برند و حوزه های استعدادی آنان را به طور کامل پرورش می دهند. با وجود این، جنبه های خاصی از آموزش ویژه، میزان دریافت یکنواخت خدمات توسط دانش آموزان را محدود می کند. بقیه ی این بخش، عواملی را توصیف می کند که مانع از دسترسی دانش آموزان استثنایی دوگانه به آموزش ویژه می شوند؛ به ویژه، رویه های طبقه بندی ناتوانایی و حوزه ی عمل رویه ی آموزش خاص می تواند به طور بالقوه ای دسترسی به آموزش ویژه را محدود کنند.

بدون دیدگاه