تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله چگونگی پردازش بازخورد: نقش عزت نفس در پردازش اطلاعات – نشریه الزویر

عنوان فارسی: چگونگی پردازش بازخورد: نقش عزت نفس در پردازش اطلاعات مربوط به خود و دیگر اطلاعات
عنوان انگلیسی: How do we process feedback? The role of self-esteem in processing self-related and other-related information
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 (4 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2022 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.972 در سال 2021 شاخص H_index مجله : 103 در سال 2022
شاخص SJR مجله : 0.736 در سال 2021 شناسه ISSN مجله : 0001-6918
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2021 کد محصول : 13028
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.53Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی - روانشناسی شناخت - روان سنجی - روانشناسی عمومی
مجله: Acta Psychologica
کلمات کلیدی: عزت نفس - خود تائیدی - ارتقای خود - اثر خود ارجاعی - یادآوری بازخورد
کلمات کلیدی انگلیسی: Self-esteem - Self-verification - Self-enhancement - Self-reference effect - Feedback recall
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103592
با خرید این کالا; ترجمه فارسی مقاله، مقاله انگلیسی، پاورپوینت و ترجمه خلاصه قابل دانلود خواهد بود. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر شده و محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2.مطالعۀ محقق

3. روش تحقیق

4. تمرین هنجار انگیزه بیرونی و آماده‌سازی مواد

5. مطالعه اصلی

6. نتایج و بحث

7. بحث

8.مفاهیم

منابع

نمونه متن ترجمه

چکیده

تحقیق حاضر به‌منظور بررسی تأثیرگذاری سطح و ثبات عزت‌نفس بر یادآوری بازخورد خود ارجاعی در مقابل ارجاعات دیگر طراحی‌شده است و تعیین می‌کند که کدام‌یک از انگیزه‌های خود پنداره، خود افزایی یا خود تائیدی مخالف در نوجوانان با توجه به موارد خاص عزت نفت غالب خواهد بود. در یک طرح بین آزمودنی‌های تجربی 450 فارغ‌التحصیل دبیرستانی و دانشجویان سال اول دانشگاه به‌طور تصادفی در گروه‌های تمرین خود ارجاعی (تعداد=230 نفر) یا تمرین دیگر ارجاعات (تعداد=220 نفر) قرار داده شدند . عزت‌نفس آن‌ها با اجرای مکرر مقیاس RSE اندازه‌گیری شد. شرکت‌کنندگان پس از پاسخ به آزمون شخصیت و توانایی شناختی در تمرین خود ارجاعی با تمرین بازخورد ساختگی مواجه شدند و از جملاتی تشکیل‌شده بود که احتمال انجام یک رفتار مثبت یا منفی خاصی را در فرد توصیف می‌کرد. شرکت‌کنندگان در تمرین مرجع دیگر اطلاعات مشابهی را دریافت کردند اما اطلاعات آن‌ها مربوط به فردی ناشناس بود. حافظۀ آن‌ها ازنظر تمرین یادآوری دلخواه یک غافلگیری آزمایش شد. یافته‌ها پردازش ترجیحی اطلاعات مربوط به خود یعنی اثر ارجاع به خود را صرف‌نظر از حوزه بازخورد و مربوط به محتوای بازخوردی تائید شد. شرکت‌کنندگانی که در شرایط خود مرجع بودند نیز نسبت به بازخورد مرتبط باشخصیت و بدون در نظر گرفتن سطح عزت‌نفس یا ثبات عزت‌نفس آن‌ها یادآوری بهتری از رفتار مثبت داشتند. بااین‌حال، اثر متقابل سطح عزت‌نفس و ثبات عزت‌نفس معنادار بود اما تأثیرش نسبتاً کم بود.

2.مطالعۀ محقق

هدف تحقیق حاضر از دستورالعمل‌های فوق پیروی می‌کند. محقق اول می‌خواهد تعیین کند آیا افراد ارزیابی بازخورد را با توجه به اینکه بازخورد مربوط به خود باشد یا نباشد به‌طور متفاوتی آن را به یاد می‌آورند. به‌عبارت‌دیگر، به بررسی داده‌هایی می‌پردازد که تأثیر خود ارجاعی را تائید کند. سپس، قصد محقق بررسی رابطۀ بین سطح و ثبات عزت‌نفس با یادآوری بازخورد متناسب با خویشتن است یعنی تعیین شود که آیا عزت‌نفس یک فرد با به یادآوری بازخورد مرتبط با ویژگی اصلی مثبت و منفی مرتبط است یا هیچ ارتباطی ندارد. این مطالعه بر روی بازخورد مرتبط با دو بعد اصلی زیرمجموعه عزت نفس-یعنی خود دوستداری و خود شایستگی تمرکز می‌کند. فرض شد که (فرضیه 1) اطلاعات خود مرجعی نسبت به اطلاعات دگر مرجعی بهتر به یاد آورده می‌شود (به‌عنوان‌مثال اثر خود مرجعی) (فرضیه 1) افراد باعزت نفس بالا اطلاعات خود مرجعی مثبت را نسبت به اطلاعات خود مرجعی منفی بدون توجه به ثبات عزت‌نفس خود بهتر به یاد می‌آورند، (فرضیه 2) افراد باعزت نفس پایین وقتی‌که عزت‌نفس ناپایدار دارند اطلاعات خود ارجاعی مثبت را نسبت به اطلاعات خود ارجاعی منفی بهتر به یاد می‌آورند(یعنی انگیزه ارتقای خود) درحالی‌که اطلاعات خود ارجاعی منفی را در صورتی بهتر از اطلاعات خود ارجاعی مثبت به یاد می‌آورند که عزت‌نفس آن‌ها پایدار (یعنی انگیزه خود تائیدی) باشد.

3. روش تحقیق

محققان در این مطالعه از طرح آزمایشی با یک گروه کنترل و یک گروه آزمایشی استفاده کردند که ازنظر نوع بازخوردی که دریافت می‌کردند متفاوت بودند. شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی مجموعه‌ای از جملات مرتبط باشخصیت خود را برای پاسخگویی دریافت کردند درحالی‌که شرکت‌کنندگان گروه کنترل مجموعه‌ای مشابه از جملات مرتبط باشخصیت شخص دیگری را دریافت کردند. همان‌طور که محققان از یک‌سو به رابطه بین سطح و ثبات عزت‌نفس علاقه‌مند بودند و به پردازش بازخورد خود نسبت به دیگری پرداختند شرکت‌کنندگان را نیز با توجه به سطح و ثبات عزت‌نفس خود تقسیم کردند. سطح عزت‌نفس شرکت‌کنندگان در این مطالعه دست‌کاری نشد چون محققان به عزت‌نفس واقعی و قابل‌اعتماد افراد علاقه‌مند بودند و قصد داشتند پردازش بازخورد مرتبط با محیط را تعیین کنند.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

       

فایل پاورپوینت این مقاله

در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.

فایل خلاصه ترجمه

در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.

محصولات مشابه