ترجمه مقاله ویژگی ذهن آگاهی، بهم ریختگی هیجانی و افسردگی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ویژگی ذهن آگاهی، بهم ریختگی هیجانی و افسردگی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ویژگی ذهن آگاهی، بهم ریختگی هیجانی و افسردگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس
عنوان انگلیسی
Trait mindfulness, emotion dysregulation, and depression in individuals with multiple sclerosis
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.639 در سال 2021
شاخص H_index مجله
45 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.006 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2211-0348
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13010
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانپزشکی - روانشناسی بالینی
مجله
Multiple Sclerosis and Related Disorders
کلمات کلیدی
فلج چندگانه، هوشیاری (ذهن آگاهی) - بدتنظیمی هیجان - افسردگی
کلمات کلیدی انگلیسی
Multiple sclerosis - Mindfulness - Emotion dysregulation - Depression
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.msard.2022.103651
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش ها
3. نتایج
4. بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 19 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اهداف: بدتنظیمی هیجان نقش مهمی در توسعه و حفظ آسیب شناسی روانی ایفا می کند، با توجه به نرخ بیشتر اختلالات خلقی در افراد با فلج چندگانه (PwMS)، بررسی روابط بین معیارهای بدتنطیمی هیجان و خصوصیات محافظت کننده بالقوه ضرورت دارد. ذهن آگاهی(هوشیاری)، یک ویژگی شخصیتی چندگانه می باشد که نشان دهنده آگاهی از لحظه کنونی است، خصوصیتی است که نشان دهنده روابط مثبت با سلامت عاطفی است. پروژه کنونی به ارزیابی رابطه بین هوشیاری شخصیتی، استفاده از استراتژی های بدتنظیمی هیجان طی یک عمل مهیج عاطفی و افسردگی در PwMS است.
روش ها: 61 PwMS فعالیت القای اضطراب/نشخوار فکری را پرکردند که به بررسی استفاده از استراتژی بدتنظیمی هیجان در واکنش به محرک مهیج انگیز عاطفی می پرداخت.
نتایج: هوشیاری شخصیتی بیشتر، با نشانه های کمتر افسردگی و استفاده بیشتر از استراتژی های پذیرش پس از القای اضطراب و نشخوار فکری ارتباط دارد. استفاده از پذیرش، رابطه بین هوشیاری شخصیتی و نشانه های افسردگی را میانجی نمود.
نتیجه گیری: نتایج ما نشان می دهند که رابطه بین هوشیاری شخصیتی و بدتنظیمی هیجان به استفاده از استراتژی های بدتنظیمی هیجان طی فعالیت مهیج انگیز عاطفی بسط می یابد. علاوه بر این، استفاده از استراتژی بدتنظیمی هیجان و به خصوص پذیرش می تواند در رابطه بین هوشیاری شخصیتی و افسردگی، نقش ایفا کند. این یافته ها نشان می دهند که افزایش هوشیاری از طریق مداخلات بالینی مسیری به سوی بهبود بدتنظیمی هیجان فراهم می کند و با بسط آن، می توان نشانه های افسردگی را در PwMS کاهش داد.

2. روش ها
2.1. مشارکت کنندگان
مطالعه کنونی شامل تحلیل های ثانویه داده های مبنا از PwMS است که در آزمایش کنترل شده تصادفی ثبت نام کردند، که برای مقایسه اثرات آموزش هوشیاری با آموزش شناخت تطبیقی و یک گروه کنترل فهرست انتظار بر بدتنظیمی هیجان PwMS (clinicaltrials.gov#NCT02717429) طراحی شده بود. برای قرار گرفتن در این مطالعه، مشارکت کنندگان باید از 30 روز قبل بدون بیماری و هورمون کورتیکواستروئید باشند( برای جزئیات بیشتر درباره طرح آزمایش و اطلاعات معیار های شمول و عدم شمول، RCT اولیه را مشاهده کنید)(شیدرا و همکاران، 2020). این مطالعه شامل 61 PwMS بین سنین 30 و 59 سال بود(Mage=45.7years,SD=8.10).
2.2. روش
مشارکت کنندگان واجد شرایط برای مشارکت در دوره یادداشت روزانه 7 روزه دعوت شدند که برای جمع آوری داده درباره نگرانی ها و نشخوار فکری آنها طراحی شده بود. داده های این یادداشت های روزانه برای فعالیت القای اضطراب/نشخوار فکری استفاده شد که در آزمایشگاه تکمیل شد. پس از تکمیل یادداشت های روزانه، از مشارکت کنندگان خواسته شد تا یک ارزیابی عصب شناختی شخصی را تکمیل کنند. قبل از مشارکت، تمام مشارکت کنندگان آگاهانه رضایت دادند که بر اساس هیئت بازنگری دانشگاه ایالاتی اوهایو الزامی بود. به تمام مشارکت کنندگان نرخ ساعتی 8.00 دلار داده شد و برای تکمیل تمام محتویات روزانه 10.00 دلار دریافت نمودند.
2.3. معیارها
2.3.1. هوشیاری شخصیتی
هوشیاری شخصیتی با استفاده از پرسشنامه 5 بعدی ذهن آگاهی (FFMQ؛ بایر و همکاران، 2006) برآورد شد. گرچه پرسشنامه 5 بعدی ذهن آگاهی در فلج چندگانه اعتبار سنجی نشد، مقالات زیادی وجود دارد که از این معیار با اطمینان کامل در PwMS استفاده کردند(شیدرا و همکاران، 2015؛ پاگینی و همکاران، 2019؛ گیلبرتسون و کلات، 2017؛ سندرز و همکاران، 2018). FFMQ یک پرسشنامه 39 آیتمی است که 5 بعد منحصربفرد ذهن آگاهی را ارزیابی می کند: مشاهده، توصیف، عمل با آگاهی، عدم قضاوت و عدم واکنش. با استفاده از مقیاس 5 نقطه ای لیکرت که از 1(هرگز) تا 5(همیشه) متغیر است، پاسخ دهندگان امتیاز دادند که هر چند وقت یکبار رفتارهای نماینده هر بعد را نشان می دهند. امتیازات بالاتر در FFMQ نشان دهنده میزان بالاتر هوشیاری شخصیتی است. آلفای کرونباخ برای امتیاز کل، شامل تمام ابعاد، 0.903 بود.


بدون دیدگاه