ترجمه مقاله پیشگیری از بیماری همه گیر و روانشناسی شخصیت - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پیشگیری از بیماری همه گیر و روانشناسی شخصیت - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پیشگیری از بیماری همه گیر و روانشناسی شخصیت: تفاوت های جنسیتی در رفتارهای بهداشتی پیشگیرانه در طول COVID-19 و نقش توافق پذیری و وظیفه شناسی
عنوان انگلیسی
Pandemic prevention and personality psychology: Gender differences in preventive health behaviors during COVID-19 and the roles of agreeableness and conscientiousness
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
مقاله کوتاه (Short Communication)
شناسه ISSN مجله
2666-4496
کد محصول
13006
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانشناسی شناخت - اپیدمیولوژی پزشکی
مجله
مجله علوم ایمنی و تاب آوری - Journal of Safety Science and Resilience
کلمات کلیدی
کووید 19 - همه گیری ها- جنسیت، شخصیت – روانشناسی - توافق پذیری - وجدانی بودن - رفتارهای بهداشتی پیشگیرانه
کلمات کلیدی انگلیسی
Covid-19 - Pandemics - Gender
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jnlssr.2021.11.003
فهرست مطالب
خلاصه
1. روش
2. نتایج
3. بحث و گفتگو
تضاد منافع
تشکر و قدردانی
ضمیمه. معیار ها و شرایط آزمایشی
شرایط آزمایشگاهی
مقیاس و معیار ها
توافق پذیری
وجدانی بودن یا مسئولیت پذیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 4 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه
همه گیری کووید 19 به عنوان یکی از بزرگترین بحران های سلامت و بهداشت عمومی در زمان های اخیر با چالش های بی شماری در بحث ارتباطات سلامت و مشارکت عمومی برای جلوگیری از گسترش بیماری همراه بوده است. درک اینکه چه عوامل تعیین کننده و کلیدی باعث مشارکتی تر شدن بعضی افراد می شوند راه حلی کلیدی در مهار موثر همه گیری و مشکلات مشابه آتی می باشد. در مطالعه حاضر (N=800)، ما بررسی کردیم که آیا تفاوت های جنسیتی در پیروی از رفتار های بهداشتی پیش گیرانه (PHB) در شروع همه گیری کووید 19 می تواند ایجاد شود، و اگر این چنین است، آیا ویژگی های شخصیتی توافق پذیری و وجدانی بودن می تواند به توضیح این رابطه فرض شده کمک کند یا خیر. مطابق با نظریه پردازی ما، ما دریافتیم که زنان امتیازات بالاتری را در توافق پذیری و مسئولیت پذیری کسب کردند و بیشتر به رعایت مجموعه ای از PHB تمایل دارند. بطور مهمی، مشخص شد هر دو ویژگی های شخصیتی میانجی گر پیوند پیروی (تمکین)-جنسیت هستند. این بدین معنی است که سطوح پیروی بیشتر زنان از PHB می تواند حداقل تا حدودی به امتیازات بیشتر توافق پذیری و مسئولیت پذیری آنها نسبت داده شود. درک بیشتر از عوامل تعیین کننده PHB از نظر جنسیت و ویژگی های شخصیتی مرتبط با آن، ممکن است به شناسایی گزینه هایی برای توسعه کمپین های ارتباطی موثرتر، هم از نظر انتخاب کانال ارتباطی و هم محتوای پیام، کمک کند.

1. روش
داده ها برای این مطالعه از طریق یک پروژه بزرگتر گردآوری شده است که راه های موثر را برای حل مشکلات مرتبط با همه گیری کووید 19 مورد بررسی قرار می دهد ( cf.[25-27],d,e). این مطالعه به منظور رفتار مسئولانه مطالعات با موضوعات انسانی، مطابق با استاندارد های بین المللی انجام شده است. هشتصد شرکت کننده از پنل آنلاین پرولیفیک (Prolific) استخدام شدند. به عنوان اولین گام، ما معیار های خروج از مطالعه مشابه آنچه با جزییات در مطالعه Otterbring et al [25] توضیح داده شده است را مورد استفاده قرار دادیم. به علاوه، با توجه به هدف این مقاله، ما پنج شرکت کننده دیگر را که جنسیت خود را طبق مذکر یا مونث بودن مشخص نکرده بودند را حذف کردیم که یک نمونه نهایی 738 نفره از شرکت کنندگان باقی ماند (51.5 درصد مونث: Mage= 30 سال). با توجه به فرضیات یک دامنه ای ما، این اندازه نمونه دارای قدرت آماری بزرگتر از 0.8 برای تشخیص اندازه اثرات کوچک به اندازه r=0.10 با فرض سطح آلفای معمولی 0.5 می باشد [28].
از شرکت کنندگانی که رضایت خود را برای شرکت در مطالعه اعلام کردند خواسته شد تا سطح پیروی (تمکین) خود از مجموعه PHB از نظر تمایل خود به 1) جدایی از دیگران، 2) زدن ماسک صورت و 3) مرتب شستن دستان خود را مشخص کنند (1= اصلا مایل نیستم، 5= به شدت مایل هستم، [29]. از این موارد میانگین گری صورت گرفت تا یک شاخص مرکب از پیروی از PHB ایجاد شود (α=0.66). از شرکت کنندگان متعاقبا خواسته شد تا یک نسخه کوتاه از پرسشنامه ویژگی های شخصیت بیگ فایو (Big-Five) را پر کنند [30]. هر دو ویژگی توافق پذیری و وجدانی بودن با استفاده از دو آیتم 7 نقطه ای (1= کاملا مخالف، 2= کاملا موافق) اندازه گیری شدند که یکی از آیتم ها در هر ویژگی بصورت معکوس کدگذاری شده بود. از امتیازات هر دو آیتم در هر ویژگی برای دستیابی به امتیازات نهایی میانگین گیری شد که مقادیر بالاتر به ترتیب نشان دهنده سطوح بالاتر توافق پذیری و وظیفه شناسی بود. ما خصوصیات مقیاس را با توجه به فرمت های مقیاس و نقاط مقیاس تغییر دادیم تا سوگیری روش معمول را کاهش دهیم ([31-33];Podsakoff et al,22,012). بدلیل اینکه کادربندی پیام (مثبت در مقابل منفی) و نوع بیماری (بیماری آسیایی در مقابل کووید 19) نیز در بین شرکت کنندگان متفاوت بود، این فاکتور ها به عنوان متغیر های کمکی در تجزیه و تحلیل های ما برای کنترل اختلالات بالقوه مورد استفاده قرار گرفته اند. برای دیدن جزییات شرایط آزمایشی ما و متغیر های استفاده شده در هدف این پروژه، به ضمیمه مراجعه کنید.


بدون دیدگاه