ترجمه مقاله انعطاف پذیری روان شناختی و فرسودگی شغلی COVID-19 در دانشجویان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله انعطاف پذیری روان شناختی و فرسودگی شغلی COVID-19 در دانشجویان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
انعطاف پذیری روان شناختی و فرسودگی شغلی COVID-19 در دانشجویان چینی: یک مدل میانجی گری تعدیل شده
عنوان انگلیسی
Psychological flexibility and COVID-19 burnout in Chinese college students: A moderated mediation model
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.545 در سال 2021
شاخص H_index مجله
33 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.272 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2212-1447
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12970
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی شناخت - روان سنجی
مجله
Journal of Contextual Behavioral Science
کلمات کلیدی
انعطاف پذیری روان شناختی - فرسودگی حاصل از کووید 19 - استرس کووید 19 ادراک شده - پشتیبانی اجتماعی - میانجی گری تعدیل یافته
کلمات کلیدی انگلیسی
Psychological flexibility - COVID-19 burnout - Perceived COVID-19 stress - Social support - Moderated mediatio
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2022.04.003
فهرست مطالب
چکیده

1- مقدمه

2- روش

3- نتایج

4- بحث

5- نتیجه گیری

منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 27 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مطالعات اندکی به بررسی عواملی که ممکن است بر رابطه ی میان انعطاف پذیری روان شناختی و فرسودگی حاصل از کووید 19 دانشجویان تأثیر بگذارند، پرداخته اند. مطالعه ی کنونی یک مدل میانجی گری تعدیل یافته را با استفاده از استرس کووید 19 ادراک شده به عنوان میانجی و پشتیبانی اجتماعی به عنوان تعدیل گر در میان 237 دانشجوی چینی آزمود. پس از کنترل کردن جنسیت، سن، مکان خانواده، و سال تحصیلی (سال اول، سال دوم، سال سوم، سال چهارم)، انعطاف پذیری روان شناختی به طور معنی داری با فرسودگی حاصل از کووید 19 مرتبط بود، و این پیوند با میانجی گری استرس کووید 19 ادراک شده انجام شد. پشتیبانی اجتماعی، اثرات مضر استرس کووید 19 ادراک شده بر انعطاف پذیری روان شناختی و نیز همبستگی میان استرس کووید 19 ادراک شده و فرسودگی را تعدیل کرد.
2- روش
2-1 رویه
ما داده های اصلی را از طریق پرسشنامه Star Survey (یک بستر گردآوری داده ی برخط به نشانی http://www.wjx.cn/) و به وسیله ی منتشر کردن پرسشنامه های برخط برای شرکت کنندگان از طریق بسترهای رسانه های اجتماعی همچون WeChat و QQ گردآوری کردیم. شرکت کنندگان در صورتی واجد شرایط برای این مطالعه تشخیص داده می شدند که دانشجویان ثبت نام شده ای باشند و به گروه های رسانه های اجتماعی پیوسته باشند. کمیته ی اخلاق پژوهشی موسسه ی نویسنده ی اول، این مطالعه را پیش از استخدام شرکت کنندگان تأیید کرد. پیش از گردآوری داده ها، ما رضایت آگاهانه ی شرکت کنندگان استخدام شده را خواستار شدیم. پیش از تکمیل پرسشنامه-های برخط، به آگاهی شرکت کنندگان رسانده شد که این پرسشنامه بدون نام و محرمانه خواهد بود و آنان از این آزادی برخوردار خواهند بود که هر لحظه که اراده کند می توانند از آن کناره گیری کنند. آنگاه این تحقیق پیمایشی به صورت جزئی اصلاح و تنظیم شد و رسماً اجرا گردید. داده هایی که ما گردآوری کردیم فاقد داده های گمشده و از قلم افتاده بودند چون تنها پرسشنامه هایی که به طور کامل پاسخ داده شده بودند، ثبت می شدند. پس از کنار گذاشتن نمونه های غیرواجد شرایط (برای نمونه، پرسشنامه ای شامل 35 آیتم در کم تر از 60 ثانیه تکمیل شد و به طور منظمی پاسخ داده شد)، ما سرانجام 2377 پرسشنامه ی معتبر با یک نرخ پاسخگویی کارامد 12/95 درصد از مجموع 2499 پرسشنامه ی اصلی گردآوری کردیم.
2-2 شرکت کنندگان
شرکت کنندگانی از سراسر چین استخدام شدند که رشته های تحصیلی گوناگونی داشتند. در میان پاسخ دهندگانی از نمونه ی پایانی (بازه ی سن = 24-16، میانگین سنی=42/19، انحراف معیار سنی=29/1، 6/53 درصد دختر)، 958 تن (3/40 درصد) دانشجویان سال اول، 766 تن (2/32 درصد) دانشجویان سال دوم، 570 تن (24 درصد) دانشجویان سال سوم، و تنها 83 تن (5/3 درصد) دانشجویان سال چهارم بود. افزون بر این، 1499 (1/63 درصد) پاسخ دهنده مکان خانواده ی خود را گزارش کردند که به معنی محل اقامت پیش از ثبت نام به صورت مکان های روستایی یا شهری بود.

بدون دیدگاه