ترجمه مقاله تمرینات بدنی و رژیم غذایی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تمرینات بدنی و رژیم غذایی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تمرینات بدنی و رژیم غذایی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) و مادران آنها: یک مطالعه مداخله ای
عنوان انگلیسی
Diet and physical exercises for preschoolers with ADHD and their mothers: An intervention study
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.355 در سال 2022
شاخص H_index مجله
69 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.624 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0965-2299
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12953
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - روانشناسی - روانشناسی رشد - روانپزشکی - مغز و اعصاب
مجله
Complementary Therapies in Medicine
کلمات کلیدی
کودک پیش دبستانی - علائم ADHD - تغذیه - تمرین بدنی
کلمات کلیدی انگلیسی
Preschooler - ADHD symptoms - Nutrition - Physical exercise
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ctim.2022.102826
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2- روش ها
3. دستگاه های اندازه گیری
4. مداخله
5. تحلیل آماری
6. نتایج
7. گفتمان
8. نتیجه گیری و تحقیق آتی
9. مفاهیمی برای تمرین
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 19 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیش زمینه: اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) مسئله ی جدی سلامت همگانی می باشد. رویکردهای مبتنی بر رژیم غذایی و تمرین بدنی را می توان برای تکمیل سایر تکنیک های مدیریت ADHD استفاده کرد.
هدف: در راستای تعیین میزان رواج و شیوع علائم ADHD در میان کودکان پیش دبستانی در مهدکودک ها و برای بررسی مداخلات آموزشی نسبت به تغذیه و تمرین بدنی در مادران و کودکان پیش دبستانی آن ها با علائم ADHD .
متدولوژی تحقیق: یک روش نمونه گیری دو مرحله ای اعمال شد. نخست، یک تحقیق پیمایشی مقطعی برای تعیین میزان شیوع علائم ADHD در چهار پیش دبستانی انجام شد (400 کودک پیش دبستانی در بازه سنی 3 تا 6 سال). دوما، یک مطالعه ی مداخله ای (طرح تحقیقاتی شبه آزمایشی با یک گروه تکمیل کننده ی پیش آزمون پس آزمون) روی 36 کودک پیش دبستانی دارای علائم ADHD و مادران آنها با استفاده از مداخله ی آموزشی برای مادران و عکس ها و بازی های مربوط به تغذیه و تمرین بدنی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به ADHD انجام شد؛ مادران چهار کودک از 40 کودک از شرکت در مطالعه خودداری کردند. داده ها با استفاده از SPSS ورژن 20 تجزیه و تحلیل شدند. آزمون t زوجی برای تعیین تفاوت های معنادار بین گروه ها بکار گرفته شد. تفاوت ها در P<0.05 درنظر گرفته شدند.
نتایج: از میان 400 کودک پیش دبستانی، 10% علائم ADHD زیادی داشتند. میانگین نمره ی دانش مادران نسبت به تغذیه و تمرین بدنی بعد از اجرای برنامه ارتقا پیدا کرد (p=0.01). همچنین، کودکان پیش دبستانی با ADHD از جلسه ی همراه با تصاویر و بازی ها لذت بردند (p=0.01).
نتیجه گیری و پیامدها: مداخله آموزشی دانش مادران را به طور قابل ملاحظه ای ارتقا داد. علاوه براین، کودکان پیش دبستانی با علائم ADHD از جلسات همراه با تصاویر و بازی ها لذت بردند. به نظر می رسد این مداخله عملی و امکان پذیر باشد و برای ارزیابی اثرات آن در آینده امیدوارکننده.

2- روش ها
2-1 هدف مطالعه
هدف این مطالعه تعیین شیوع علائم ADHD میان کودکان پیش دبستانی در مهدکودک ها و بررسی رویکردهای آموزشی نسبت به تغذیه و تمرین بدنی در مادران و کودکان پیش دبستانی با علائم ADHD بود.
2-2 طرح تحقیق
یک روش نمونه گیری دو مرحله ای در این مطالعه استفاده شد. نخست، یک تحقیق پیماشی مقطعی برای تعیین شیوع ADHD میان چهار مهد کودک (400 کودک پیش دبستانی با سنین بین 3 و 6 سال) انجام شد. دوما، یک مطالعه ی مداخله ای (یک طرح تحقیقاتی شبه آزمایشی با یک گروه تکمیل کننده ی پیش آزمون و پس آزمون) روی 36 کودک پیش دبستانی مبتلا به علائم شدید ADHD و مادران آن ها با استفاده از رویکردهای آموزشی برای مادران و تصاویر و بازی های مربوط به تغذیه و تمرین بدنی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به علائم ADHD اجرا شد.
2-3 جامعه ی آماری مطالعه و تکنیک نمونه گیری
اندازه نمونه براساس شیوع ADHD میان کودکان پیش دبستانی در استان منوفیه، کشور مصر، محاسبه شد، جایی که 9.30% از آن ها مبتلا به ADHD بودند6. نمونه با استفاده از Open Epi ورژن 3.01 (www.OpenEpi.com) ، با سطح اطمینان 99.9% محاسبه شد. اندازه ی نمونه در اصل 353 نفر بود، اما برای محافظت در برابر افرادی که پاسخگو نیستند و افرادی که کناره گیری می کنند تا 10% افزایش داده شد؛ بنابراین، اندازه نمونه به 400 نفر رسید.


بدون دیدگاه