ترجمه مقاله مرتبط بودن مدت و کیفیت خواب با خصیصه های هوش هیجانی بیشتر - نشریه الزویر

ترجمه مقاله مرتبط بودن مدت و کیفیت خواب با خصیصه های هوش هیجانی بیشتر - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مرتبط بودن مدت و کیفیت خواب با خصیصه های هوش هیجانی بیشتر
عنوان انگلیسی
Sleep quality and duration are associated with greater trait emotional intelligence
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
4
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.270 در سال 2021
شاخص H_index مجله
31 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.213 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2352-7218
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12946
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانشناسی عمومی - مغز و اعصاب - روان سنجی
مجله
Sleep Health
کلمات کلیدی
کیفیت خواب - کمیت خواب - هوش هیجانی
کلمات کلیدی انگلیسی
Sleep Quality - Sleep Quantity - Emotional Intelligence
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.sleh.2021.06.003
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش ها
شرکت کنندگان
مفاد و فرایند
تجزیه و تحلیل
نتایج
بحث
منابع و مآخذ
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 15 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اهداف: پژوهش قبلی نشان داد که خواب کم و بی‌ خوابی با ویژگی هوش هیجانی (trait EI) تقلیل یافته همراه هستند اما توانایی هوش هیجانی (ability EI) را کاهش نمی‌دهند. با هدف بسط این دانش پایه‌ای، ما تاثیر کیفیت خواب روزمره را بالاتر و فراتر از آخرین اثرات شناخته شده مدت خواب بررسی کردیم.
روش ها: یک نمونه بزرگ متشکل از ۴۷۷ فرد بالغ سالم، شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ (PSQI)، پرسشنامه ویژگی هوش هیجانی (TEIQue; trait EI) و مقیاس genceهوش هیجانی مایر- سالووری- کروسو (MSCEIT; ability EI) را تکمیل کردند.
نتایج: همبستگی دومتغیره و رگرسیون خطی چندگانه نشان دادند که مدت زمان و شاخص کیفیت PSQIخواب اخیر، هریک مستقلاً نمرات ویژگی EIبالاتری از جمله هیجان پذیری، خویشتن داری، اجتماع پذیری و بهزیستی پیش بینی کردند، اما با توانایی EIبیگانه بودند.
نتیجه‌ گیری: در این نمونه از جامعه‌ای بزرگ، مدت آخرین خواب و کیفیت خواب روزمره، هر دو به طور مستقل به جنبه های روان شناختی خودآگاه ویژگی هوش هیجانی ارتباط دارند. در مقابل، مدت آخرین خواب و نمره شاخص PSQI به بیشتر جنبه‌های متبلور عملکرد هوش هیجانی ارتباط ندارند و در برگیرنده مجموعه کلی اطلاعات عاطفی و توانایی درک و استدلال مفاهیم احساسی هستند. در مجموع، خوداظهاری‌‌ ها راجع به خواب طولانی تر و با کیفیت تر، با درک ذهنی از عملکرد عاطفی بهتر مرتبط بود، اما با معیارهای عملکرد محور استدلال عاطفی مرتبط نبود.
روش ها
شرکت کنندگان
یک نمونه بزرگ شامل ۴۴۷ فرد (۱۲۵ مرد، ۳۲۲ زن) سالم، انگلیسی زبان و جوان (۱۸ تا ۴۰ ساله، میانگین تحصیل ۱۴/۸ سال) که از طریق تراکت، آگهی در روزنامه ها، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات هدفمند در فضای وب (گوگل و فیسبوک) و تابلو اعلانات دانشگاه ها در ناحیه کلان شهری بزرگ توسان/ فونیکس به کار گرفته شدند. %60.9 شرکت کنندگان خودشان را از نژاد سفید، %3.4 سیاه یا آفریقایی آمریکایی، %0.7 بومی آمریکا یا آلاسکا، %6.5 آسیایی، %21 لاتین، %5.8 دورگه، %0.4 غیره و %0.9 ترجیح دادند که نژاد خود را فاش نکنند. رضایت نامه کتبی، قبل از ثبت نام اخذ شده بود و شرکت کنندگان در ازای وقتی که گذاشتند، مبلغی دریافت کردند. پروتکل این پژوهش توسط هیئت بازبینی موسساتی دانشگاه آریزونا و دفتر محافظت از تحقیقات انسانی ارتش ایالات متحده، تایید شد.
مفاد و فرایند
شرکت کنندگان یک سری پرسشنامه راجع به مشخصات فردی، وضعیت سلامتی و عادات خواب، تکمیل کردند. آن ها همچنین مقدار خواب (تا نزدیک ترین نیم ساعت) را قبل از آمدن به جلسه ارزیابی تعیین کردند (یعنی خواب شب گذشته = SLN)، و شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ (PSQI) را تکمیل کردند که یک پرسشنامه معتبر است که عادات و مشکلات خواب کلی را ارزیابی می کند (21) (PSQI total). شرکت کنندگان همچنین یک مقیاس سنج ویژگی هوش هیجانی را موسوم به پرسشنامه ویژگی هوش هیجانی (TEIQue) (11) شامل ۴ فاکتور اصلی (یعنی هیجان پذیری، خویشتن داری، قابلیت اجتماعی شدن و بهزیستی) و و یک امتیاز جامع را پر کردند. دامنه پایائی قابلیت اطمینان سازگاری داخلی برای TEIQue از 0.73 (هیجان پذیری) تا 0.92 (نمره جامع) پراکنده بود (11). برای سنجش توانایی هوش هیجانی، تست هوش هیجانی مایر- اسلووری- کراسو را انجام دادیم (MSCEIT 2.0) (14،15)، که شامل یک نمره هوش هیجانی کلی و چهار نمره فرعی (یعنی درک عواطف، تسهیل تفکر، فهم احساسات و مدیریت احساسات) استاندارد شده با هنجارهای جنسی است، با پایایی سازگاری داخلی 0.93 برای نمره کل هوش هیجانی و پایایی آلفا بین 0.61 و 0.88 برای تست های فرعی متشکل از چهار نمره فرعی (15).

بدون دیدگاه