ترجمه مقاله روش متا تحلیلی برای ارتباط بین کنترل بازدارنده و سازگاری رفتاری گزارش شده توسط والدین در کودکان - نشریه وایلی

ترجمه مقاله روش متا تحلیلی برای ارتباط بین کنترل بازدارنده و سازگاری رفتاری گزارش شده توسط والدین در کودکان - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۶۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
یک روش متا تحلیلی برای ارتباط بین کنترل بازدارنده و سازگاری رفتاری گزارش شده توسط والدین در کودکان در حال رشد: تمایز مشکلات رفتاری برونی سازی و درونی سازی شده
عنوان انگلیسی
A meta-analytic approach to the association between inhibitory control and parent-reported behavioral adjustment in typically-developing children: Differentiating externalizing and internalizing behavior problems
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.893 در سال 2021
شاخص H_index مجله
135 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.174 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1467-7687
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12924
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی رشد - روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
مجله
Developmental Science
کلمات کلیدی
تعدیل رفتاری - فهرست رفتار کودک (CBCL) - رفتار برونی سازی شده - کنترل مهاری - رفتار درونی سازی شده - متا آنالیز
کلمات کلیدی انگلیسی
behavioral adjustment - Child Behavior Checklist (CBCL) - externalizing behavior - inhibitory control - internalizing behavior - meta-analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1111/desc.13141
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش
3- نتایج
4- بحث و گفتمان
5- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اختلالات در کنترل مهاری (IC) از پیشترها به عنوان یک جنبه ی مهم در ظهور و جریان رفتار ناسازگار و غیرانطباقی در اوایل دوران کودکی درنظر گرفته شده اند. با این حال، همچنان مشخص نیست که آیا این دیدگاه برای هر دو حوزه ی برونی سازی و درونی سازی تعدیل و سازش رفتاری گزارش شده توسط والدین اعمال می شود یا خیر. علاوه براین، تحقیقات قبلی تکوینی و مرتبط با رشد (فراتحلیلی) و نظریه ای که این ارتباط را مشخص می کند تا حد زیادی ناهمگونی گسترده ی اقدامات IC و مفهوم سازی ها را نادیده گرفته اند. متا آنالیز پیش رو ارتباط IC با مشکلات رفتار برونی سازی شده (N=3160، 21 مطالعه) و درونی سازی شده ی (N= 1758، 12 مطالعه) گزارش شده توسط والدین را بررسی کرده، آن را با فهرست رفتار کودک (CBCL)، در گروهی غیربالینی از کودکان در بازه سنی 2-8 سال ارزیابی کرد. آن ها بیشتر به ارزیابی اثرات تعدیل کننده ی یک طبقه بندی IC پیشین، مطابق با یک مدل دو عامل اخیرا پیشنهاد شده از IC پرداختند (گزارش توانمندی/ قدرت تحمل، سمپسون و کارول، 2019). همراستا با تحقیقات قبلی در حوزه ی بالینی، نتایج حاصل مفهوم یک ارتباط قوی و استوار اما ناچیز بین IC و مشکلات رفتاری برونی سازی شده (r = −0.11) در اوایل دوران کودکی را اثبات می کنند. با این حال، هرچند در ادبیات تحقیقی مکررا مطرح شده، هیچ ارتباط خطی معناداری را نمی توان با مشکلات رفتاری درونی سازی شده شناسایی کرد. علاوه براین، در هر دو متا آنالیز، هیچ اثر تعدیل کننده ای از طبقه بندی IC را نمی توان نشان داد. این یافته ها دانش ما نسبت با درک شناختی از رفتار غیرانتطباقی و ناسازگارانه ی زودرس را بیشتر می کنند، ضمن اینکه نشان می دهند که زیرگونه های مختلف IC از لحاظ آماری با مشکلات رفتار برونی سازی شده مرتبط هستند اما با مشکلات رفتار درونی سازی شده ارتباطی ندارند. به طور کلی، ارتباط ناچیز توانایی IC با مشکلات رفتار در گروه های غیربالینی سوالات گسترده تری در مورد نقش IC در تعدیل رفتاری را موجب می شود.

2- روش
1-2 جستجو در ادبیات تحقیقی
یک جستجوی سیستماتیک و نظام مند در ادبیات تحقیقی در پایگاه داده ی PsycINFO (انجمن روانشناسی آمریکا) در جولای 2019، با استفاده از رشته جستجوی بولی انجام شد (کنترل مهاری یا بازدارندگی یا مهارگری تلاشگر یا عملکرد اجرایی یا خودنظارتی) یا برونی سازی یا درونی سازی یا رفتار مشکل زا یا مشکلات رفتار)). به علاوه، ما روی Google Scholar با رشته ی جستجوی ((کنترل مهاری و رفتار مشکل زا)، (کنترل مهاری و مشکلات برونی سازی یا کنترل مهاری و مشکلات درونی سازی)، (مهارگری تلاشگر و مشکلات برونی سازی)، (مهارگری تلاشگر و مشکلات درونی سازی)، (تمرین پازل و مشکلات رفتاری)، (تمرین روز شب و مشکلات رفتار و درونی سازی یا برونی سازی)، (پنجره ها و مشکلات رفتار و درونی سازی یا برونی سازی)، (بازی سایمون میگه و مشکلات رفتار و درونی سازی یا برونی سازی)، (grass snow و مشکلات رفتار و درونی سازی یا برونی سازی)) یک جستجوی دستی انجام دادیم و جستجوی پسروی استنادی را بیشتر بکار گرفتیم. جستجوی ادبیات تحقیقی محدود به انتشارات به زبان انگلیسی در مجلات داوری شده بود (شکل 1 را برای نمودار گردشی در مورد جستجوی مطالعه و انتخاب آن بررسی کنید).
2-2 معیارهای ورود به مطالعه
بعد از انتخاب اولیه ی مطالعات، معیارهای ورود به مطالعه ی زیر اعمال شدند: (1) مطالعه ای که یافته های پژوهشی تجربی اصلی را گزارش کرده بود. (2) مطالعه ای که دست کم یک تمرین IC رفتاری استاندارد شده را دربر داشت، که شرکت کننده ها را ملزم به سرکوب یک پاسخ نامربوط می کرد درحالیکه درپی یک هدف شناختی مرتبه بالاتر بود (پترسن و همکاران، 2016؛ راثبارت و پوزنر، 1985). (3) مطالعه ای که دست کم یک اندازه گیری استاندارد تمام مقیاس از رفتار برونی سازی و درونی سازی شده با استفاده از CBCL داشت (آخنباخ و ادلبراک، 1983). CBCL یک نمره رتبه بندی دارای قدمت طولانی، پرکاربرد، و معتبر در بین فرهنگ های مختلف است که توضیحات استانداردی در مورد طبقه بندی رفتارها ارائه می کند تا طبقه بندی تشخیصی. به ویژه، با این ارزیابی، ابعاد نمره ها و امتیازات مشکل رفتار درونی سازی شده و برونی سازی شده با استفاده از گزارش والدین بدست آمده اند. پایداری و اعتبار طولانی مدت نمره های CBCL در طیفی از ارزیابی های طولی از دوره ی پیش از مدرسه (CBCL 1½–5) تا دوران کودکی و نوجوانی (CBCL 4–18؛ مرجع، کر و همکاران، 2007؛ تیک و همکاران، 2007) نشان داده شده اند. از آنجایی که در نظر گرفتن سایر انواع ارزیابی برآورد کننده ی علائم منفرد یا شرایط بالینی در حوزه ی درونی سازی و برونی سازی ممکن است واریانس یا ناهمگونی بیشتر بین مطالعه ای، و همچنین سوگیری احتمالی به سمت شرایط یا علائم بالینی مشخص را نشان دهند، ما جستجوی پیش را به مطالعاتی محدود کردیم که از CBCL استفاده کرده اند.


بدون دیدگاه