ترجمه مقاله iBike: خدمات دوچرخه عمومی هوشمند - نشریه الزویر

ترجمه مقاله iBike: خدمات دوچرخه عمومی هوشمند - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
iBike: خدمات دوچرخه عمومی هوشمند با کمک تجزیه و تحلیل داده ها
عنوان انگلیسی
iBike: Intelligent public bicycle services assisted by data analytics
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
9.166 در سال 2022
شاخص H_index مجله
151 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.043 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
S0167-739X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
کد محصول
12564
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران - مهندسی کامپیوتر - مهندسی فناوری اطلاعات - هوش مصنوعی - مهندسی ترافیک - اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
Future Generation Computer Systems
کلمات کلیدی
سرویس به اشتراک گزاری دوچرخه عمومی - تحلیل داده - هوش مصنوعی - حمل و نقل هوشمند
کلمات کلیدی انگلیسی
public bicycle services - data analytics - artificial intelligence - intelligent transportation
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.future.2018.12.017
فهرست مطالب
چکیده
1. معرفی
2. مقالات مربوطه
3. چارچوب
4. آنالیز داده
5. مدلسازی
6. آزمایش
7. مباحثه
8. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
امروزه، در محیط های شهری، سیستم  به اشتراک گزاری دوچرخه به طور روز افزونی افزایش یافته است. این سیستم ها به عنوان جایگزین مناسبی برای سیستم حمل و نقل شهری در نظر گرفته می شوند که دوستدار محیط زیست می باشند. در مدیریت چنین سیستم هایی با مشکلات بسیاری مواجه می شویم که وابسته به بهینه سازی می باشند. یکی از مهمترین مشکلاتی که با آن مواجه می شویم، مشکلات مربوط به نگهداری دوچرخه ها توسط افراد، متعادل سازی در استفاده از آنها، امکانات مربوط به اشتراک گزاری آنها، و نگهداری سیستم ها می باشد که از طریق ایجاد نیازمندی های مربوط به الگوهای نامتقارن صورت می گیرد.

ایستگاه ها را از طریق تحلیل و ارزیابی مشخصه های مربوط به آنها و طبق دیدگاه افراد مختلف مدل سازی می نماییم و آنها را از طریق مدل سازی های متفاوت، دسته بندی می نماییم. به منظور پیش بینی میزان به اشتراک گزاری دوچرخه ها و از طریق ارزیابی شاخص هایی که به منظور بررسی دقت نتایج بکار می بریم، متد های موثری را به کار می گیریم.

 

2. مقالات مربوطه
محققان تحقیقات اساسی را در رابطه با ماهیت سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه، مدلهای تجاری، بهینه سازی و ترکیب اینترنت اشیا، انجام داده اند. برای مثال، شاهین و همکاران، تاریخچه، مزایا و معایب سیستمهای عمومی به اشتراک گزاری دوچرخه را بازبینی نموده اند (9). با ظهور سیستم عمومی به اشتراک گزاری دوچرخه، مارتین و همکاران، پویایی های عبور و مرور را ارزیابی نموده اند (10). پارکز و همکاران به منظور بررسی و مقایسه میزان پذیرش سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه در اروپا و آمریکای شمالی (11)، از نظریه انتشار استفاده می کنند و برای اولین بار مفهوم اینترنت دوچرخه های به اشتراک گزاری شده (IOSB) را، به منظور یافتن راه حل ممکن برای مشکلات تکنیکی مربوط به دوچرخه های به اشتراک گزاری شده، ارائه داده اند (2). همچنین جهت این تحقیق کاملا متفاوت می باشد و این موضوع سبب می شود که سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه را به طور کامل بیان نماییم.

 

سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه و اینترنت اشیا به صورت دو موضوع جدا ناپذیر در نظر گرفته می شوند و به یکدیگر مرتبط می باشند. و تکنولوژی اینترنت اشیا در صنعت حمل و نقل (IOV)، بخش جدا ناپذیری از اینترنت اشیا می باشد. در حال حاضر، به منظور شبکه یابی دوچرخه هایی که به اشتراک گزارده می شوند، از شبکه سنتی تری جی (2G) استفاده می نماییم، اما این سیستم ها در آینده به صورت مرحله ای به شبکه باند باریک (شبکه باند باریک بستری ایده آل برای پیاده سازی راهکارهای اینترنت اشیا است. این شبکه به دلیل برخورداری از پهنای باند کم و برد بالا علاوه بر کاهش انرژی مصرفی امکان اتصال همزمان هزاران دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیا را به یک شبکه فراهم میکند) (NB-IOT) انتقال می یابند (12). در واقع بسیاری از شرکت ها شروع به این نموده اند که در عبور و مرور و انتقال مربوط به سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه، از تکنولوژی شبکه با باند باریک (13) استفاده نمایند. در فضای اینترنت اشیا، شبکه با باند باریک به عنوان تکنولوژی نوظهوری می باشد که دستگاه هایی با قدرت کم را از طریق داده های سلولار به اینترنت متصل می نماید و همچنین به عنوان شبکه ای با حوزه وسیع و قدرت کم شناخته می شود (14). شبکه با باند باریک از ارتباطات موثر مربوط به دستگاه هایی با مدت زمان فعالیت طولانی و نیازمندی های اتصالات شبکه حمایت می نماید. به منظور ساده سازی جمع آوری داده های مربوط به سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه که از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده می نمایند، تحقیقات بی شماری را انجام داده ایم. زیگوایرا و همکاران پروتکل موثر IOB-DTN را ارائه داده اند، پروتکل مسیریابی که بر مبنای تجمیع داده می باشد و به منظور ایجاد شده اند که برنامه های اینترنت اشیا (IOT) که بر اساس شبکه های حسگر، از جمع آوری داده در سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه های شهری، استفاده می نمایند، پارادایم های مربوط به شبکه های تحمل پذیر در برابر تاخیر (DTN) را بکار بگیرند (15). استفاده از چنین تکنولوژی هایی سبب ایجاد راحتی و آسایش در سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه می شوند. این تکنولوژی از سیستم تجمیع داده حمایت می نماید که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.


بدون دیدگاه