ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
ایستگاه ها را از طریق تحلیل و ارزیابی مشخصه های مربوط به آنها و طبق دیدگاه افراد مختلف مدل سازی می نماییم و آنها را از طریق مدل سازی های متفاوت، دسته بندی می نماییم. به منظور پیش بینی میزان به اشتراک گزاری دوچرخه ها و از طریق ارزیابی شاخص هایی که به منظور بررسی دقت نتایج بکار می بریم، متد های موثری را به کار می گیریم.
2. مقالات مربوطه
محققان تحقیقات اساسی را در رابطه با ماهیت سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه، مدلهای تجاری، بهینه سازی و ترکیب اینترنت اشیا، انجام داده اند. برای مثال، شاهین و همکاران، تاریخچه، مزایا و معایب سیستمهای عمومی به اشتراک گزاری دوچرخه را بازبینی نموده اند (9). با ظهور سیستم عمومی به اشتراک گزاری دوچرخه، مارتین و همکاران، پویایی های عبور و مرور را ارزیابی نموده اند (10). پارکز و همکاران به منظور بررسی و مقایسه میزان پذیرش سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه در اروپا و آمریکای شمالی (11)، از نظریه انتشار استفاده می کنند و برای اولین بار مفهوم اینترنت دوچرخه های به اشتراک گزاری شده (IOSB) را، به منظور یافتن راه حل ممکن برای مشکلات تکنیکی مربوط به دوچرخه های به اشتراک گزاری شده، ارائه داده اند (2). همچنین جهت این تحقیق کاملا متفاوت می باشد و این موضوع سبب می شود که سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه را به طور کامل بیان نماییم.
سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه و اینترنت اشیا به صورت دو موضوع جدا ناپذیر در نظر گرفته می شوند و به یکدیگر مرتبط می باشند. و تکنولوژی اینترنت اشیا در صنعت حمل و نقل (IOV)، بخش جدا ناپذیری از اینترنت اشیا می باشد. در حال حاضر، به منظور شبکه یابی دوچرخه هایی که به اشتراک گزارده می شوند، از شبکه سنتی تری جی (2G) استفاده می نماییم، اما این سیستم ها در آینده به صورت مرحله ای به شبکه باند باریک (شبکه باند باریک بستری ایده آل برای پیاده سازی راهکارهای اینترنت اشیا است. این شبکه به دلیل برخورداری از پهنای باند کم و برد بالا علاوه بر کاهش انرژی مصرفی امکان اتصال همزمان هزاران دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیا را به یک شبکه فراهم میکند) (NB-IOT) انتقال می یابند (12). در واقع بسیاری از شرکت ها شروع به این نموده اند که در عبور و مرور و انتقال مربوط به سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه، از تکنولوژی شبکه با باند باریک (13) استفاده نمایند. در فضای اینترنت اشیا، شبکه با باند باریک به عنوان تکنولوژی نوظهوری می باشد که دستگاه هایی با قدرت کم را از طریق داده های سلولار به اینترنت متصل می نماید و همچنین به عنوان شبکه ای با حوزه وسیع و قدرت کم شناخته می شود (14). شبکه با باند باریک از ارتباطات موثر مربوط به دستگاه هایی با مدت زمان فعالیت طولانی و نیازمندی های اتصالات شبکه حمایت می نماید. به منظور ساده سازی جمع آوری داده های مربوط به سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه که از تکنولوژی اینترنت اشیا استفاده می نمایند، تحقیقات بی شماری را انجام داده ایم. زیگوایرا و همکاران پروتکل موثر IOB-DTN را ارائه داده اند، پروتکل مسیریابی که بر مبنای تجمیع داده می باشد و به منظور ایجاد شده اند که برنامه های اینترنت اشیا (IOT) که بر اساس شبکه های حسگر، از جمع آوری داده در سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه های شهری، استفاده می نمایند، پارادایم های مربوط به شبکه های تحمل پذیر در برابر تاخیر (DTN) را بکار بگیرند (15). استفاده از چنین تکنولوژی هایی سبب ایجاد راحتی و آسایش در سیستم به اشتراک گزاری دوچرخه می شوند. این تکنولوژی از سیستم تجمیع داده حمایت می نماید که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.