ترجمه مقاله تحلیل تکاملی ژنوم کامل ویروس جدید کرونا و رد فرضیه ظهور در نتیجه رویداد نوترکیبی اخیر - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل تکاملی ژنوم کامل ویروس جدید کرونا و رد فرضیه ظهور در نتیجه رویداد نوترکیبی اخیر - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تجزیه و تحلیل تکاملی ژنوم کامل ویروس جدید کرونا (2019-nCoV) و رد فرضیه ظهور در نتیجه یک رویداد نوترکیبی اخیر
عنوان انگلیسی
Full-genome evolutionary analysis of the novel corona virus (2019-nCoV) rejects the hypothesis of emergence as a result of a recent recombination event
صفحات مقاله فارسی
9
صفحات مقاله انگلیسی
4
سال انتشار
2020
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقاله کوتاه (Short communication)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.345 در سال 2021
شاخص H_index مجله
99 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.974 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1567-1348
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
12544
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - اپیدمیولوژی - بیماری های عفونی و گرمسیری - پزشکی ریه - ژنتیک پزشکی - ویروس شناسی پزشکی
مجله
Infection
کلمات کلیدی
کروناویروس نوظهور - ارزیابی توالی ژنومی - ارزیابی تبارزایشی - نوترکیبی - خاستگاه - همه گیرشناسی مولکولی
کلمات کلیدی انگلیسی
Novel coronavirus - Genomic sequence analysis - Phylogenetic analysis - Recombination - Origin - Molecular epidemiology
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.meegid.2020.104212
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیش زمینه: اخیراً کروناویروس نوظهوری (2019-nCoV) در ارتباط با انتقال انسان به انسان و عفونت شدید در انسان ها در شهر ووهان چین گزارش شده است. هدف ما توصیف روابط ژنتیکی کروناویروس نوظهور و جست و جو برای یافتن نوترکیبی‌ مفروض در بین زیرسرده‌ ی ساربکوویروس بوده است.
روش‌ها: نوترکیبی مفروض با استفاده از برنامه های RDP4 و Simplot نسخه 3.5.1 مورد بررسی قرار گرفت و خوشه بندی تبارزایشی نامتجانس در قطعات ژنومی واحد با کمک ارزیابی تبارزاشی و با استفاده از بزرگنمایی بیشینه و روش های بیزی تایید گردید.
نتایج: ارزیابی ما مطرح کننده آن است که گرچه کروناویروس نوظهور در سراسر ژنوم خود ارتباط نزدیکی با توالی RaTG13 کروناویروس خفاشی دارد (شباهت توالی 96.3%)، خوشه بندی نامتجانسی با توالی های کروناویروس های شبه سارس خفاشی (bat-SARS like) از خود نشان می دهد. به ویژه، در بخش '5 دربردارنده ی 11498 نوکلئوتید اول و بخش نهایی '3 دربردارنده ی جایگاه‌ های 30696-24341، کروناویروس نوظهور و RaTG13 با توالی های کروناویروس شبه سارس خفاشی خوشه ی واحدی تشکیل می دهند، درحالیکه در ناحیه ی میانی شامل انتهای '3 ORF1a، ORF1b و تقریبا نیمی از نواحی زوائد گرزی شکل، کروناویروس نوظهور و RaTG13 در دودمان مجزایی با فاصله از کروناویروس خفاشی در درون شاخه ی ساربکوویروس گروه بندی شده اند.
جمع بندی: سطوح شباهت ژنتیکی در بین کروناویروس نوظهور 2019 و RaTG13 بیانگر آن است که دومی نوعِ بخصوصی که عامل همه گیری در انسان هاست را به دست نمی دهد، اما این فرضیه که کروناویروس نوظهور از خفاش ها به وجود آمده است، بسیار محتمل می باشد. ما شواهدی را ارائه می نماییم که مطرح می کند کروناویروس نوظهور (2019-nCoV) موزائیکی نبوده و در دست کم نیمی از ژنوم خود از یک دودمان منحصر به فرد در بتاکروناویروس ها تشکیل شده است. این خصوصیات ژنومی و هم بستگی بالقوه ی آنها با ویژگی های ویروس و بیماری زایی در انسان ها درخور توجه آتی است.

 

خانواده ی کروناویریده شامل تعداد زیادی از ویروس هایی است که در طبیعت در پرندگان و پستانداران یافت می گردند (کان و مک‌اینتاش، 2005؛ فر و پرلمن، 2015 ). کروناویروس های انسانی که نخست در دهه ی 1960 توصیف شدند، در ایجاد درصد بالایی از عفونت های تنفسی هم در کودکان و هم در بزرگسالان نقش دارند (کان و مک‌اینتاش، 2005؛ پالز و همکاران، 2020 ).

 

شکل 1.A. آرایش ژنومی کروناویروس نوظهور (2019-nCoV) برمبنای جایگاه های موجود در چینش ویرایش شده. B. ارزیابی Simplot از کروناویروس نوظهور 2019 (NC_045512_Wuhan_Hu-1) در مقابل توالی های موجود در زیرسرده ی ساربکوویروس. رنگ های مختلف متناظر با شباهت های نوکلئوتیدی میان کروناویروس نوظهور 2019 و گروه های گوناگون می باشد. نواحی با خوشه بندی تبارزایشی نامتجانس کروناویروس نوظهور 2019 با توالی های کروناویروس شبه سارس خفاشی با رنگ های مختلف نشان داده شده است. C. درخت های تبارزایشی بیشینه درست نمایی (ML)، چنانکه با آنالیز Simplot نشان داده شده است، در نواحی ژنومی متفاوت به دست آمد. نواحی ژنومی با شماره هایی در بالا یا در سمت چپ درخت ها نمایش داده شده اند. توالی کروناویروس نوظهور 2019 با رنگ قرمز مشخص شده و ستاره ها نمایانگر نقاط مهم دریافت 100% بوت استرپ و احتمال پسین برابر 1 می باشند (برای تفسیر عطف به رنگ ها در این توضیحات شکل، خواننده به نسخه ی وب این مقاله ارجاع داده می شود).


بدون دیدگاه