ترجمه مقاله اثر رسانه گروهی بر جذب واکسن در طول شیوع خاموش فلج اطفال - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر رسانه گروهی بر جذب واکسن در طول شیوع خاموش فلج اطفال - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر رسانه های گروهی بر جذب واکسن ها در طول شیوع خاموش فلج اطفال
عنوان انگلیسی
Mass media effect on vaccines uptake during silent polio outbreak
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.274 در سال 2020
شاخص H_index مجله
184 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.585 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0264-410X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12394
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مهندسی فناوری اطلاعات، پزشکی، مدیریت فناوری اطلاعات، اپیدمیولوژی و اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
Vaccine
کلمات کلیدی
فلج اطفال (پولیومیلیت)، شیوع خاموش، واکسن خوراکی فلج اطفال، رسانه‌های جمعی
کلمات کلیدی انگلیسی
Poliomyelitis - Silent outbreak - OPV - Mass media
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.vaccine.2018.02.035
فهرست مطالب
چکیده
1. پیشینه تحقیق
2. روش‌ها
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

پیشینه: جداسازی موتانت وحشی ویروس فلج اطفال نوع1 از فاضلاب روزمره اسرائیل در سال 2013 موجب تشکیل کمپین ملی واکسن های خوراکی ضدویروس فلج اطفال (OPV) شد. در آن دوره، رسانه های جمعی اخبار مربوط به شیوع این بیماری را بطور مستمر تحت پوشش قرار دادند.

اهداف: بررسی ارتباط بین تأثیر رسانه ها و مصرف واکسن های خوراکی و غیرخوراکی فلج اطفال طی دوره شیوع خاموش این بیماری در سال 2013 در اسرائیل.

مواد و روش‌ها: داده های مربوط به میزان واکسیناسیون روزانه افراد طی دوره شیوع این بیماری را از وزارت بهداشت (MoH) دریافت کردیم. برای ارزیابی ارتباط بین تأثیر روزانه رسانه ها و مصرف واکسن، آنالیز روند رکوردگیری چندمتغیره را انجام دادیم. این آنالیز براساس قومیت و وضعیت اجتماعی-اقتصادی (SES) افراد طبقه بندی شد.

نتایج: در راستای واکسیناسیون تکمیلی افراد مبتلا به فلج اطفال، 138799 واکسن خوراکی از سوی وزارت بهداشت به این افراد داده شد. ارتبا معناداری بین تأثیر رسانه ها و مصرف واکسن خوراکی در بین یهودیان وجود داشت؛ شاخص ترین ارتباط، در زیرگروه هایی که 5-3روز پس از تبلیغ رسانه ها به مصرف این واکسن روی آورده بودند (R.R 1.79,C.I 95%, 1.32–2.41) و زیرگروه هایی با سطح اجتماعی-اقتصادی بالا (R.R 1.71,C.I 95%, 1.27–2.30) مشاهده شد. مصرف واکسن های خوراکی و غیرخوراکی، 5-3 روز پس از تبلیغ رسانه های جمعی توسط این زیرگروه ها افزایش یافت اما استفاده این زیرگروه ها از واکسن سرخک-اوریون-سرخجه (MMR) افزایشی نداشت. در زیرگروه های غیریهودی و دارای سطح اجتماعی- اقتصادی پایین تر، این ارتباط مشاهده نشد.

نتیجه گیری: یافته های ما تبیین کننده رفتار آحاد مردم به هنگام شیوع بیماری می باشد. پاسخ عموم افراد به این شرایط، در زیرگروه های خاصی دارای تنوع بالایی هستند. این یافته ها، اهمیت استراتژی های ارتباطی مناسب برای هر زیرگروه را نشان می دهند.

 

روش‌ها
منابع داده¬های بالینی

این مطالعه از سوی کمیته اخلاق¬های نهادی/سازمانی تأیید شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان زیر 10سال (در سال 2013) و ساکن منطقه جنوبی اسرائیل که حداقل یکبار واکسن فلج اطفال (هر نوع از این واکسن) را در طول دوره انجام این مطالعه دریافت کردند، بود. ما این گروه را انتخاب کردیم زیرا آنها جمعیت موردنظر/هدف وزارت بهداشت اسرائیل برای واکسیناسیون تکمیلی با bOPV بودند.
داده¬های مربوط به میزان واکسیناسیون را از وزارت بهداشت اسرائیل بدست آوردیم. این داده¬ها، شامل تعداد روزانه واکسن¬های bOPV داده شده در طول اقدام واکسیناسیون تکمیلی (از آگوست تا اکتبر 2013) بود. علاوه براین، برای بررسی "اثر خارجی" احتمالی تبلیغ رسانه¬ها در مورد واکسن فلج اطفال بر روی سایر واکسن¬های برنامه معمول مانند واکسن دیفتری-کزاز- سیاه سرفه- هموفیلوس انفولانزا- ویروس غیرفعال فلج اطفال (DTaP-Hib-IPV)، واکسن سرخک-اوریون-سرخجه-واریسلا (MMRV)، واکسن ضدباکتری¬های پنوموکوک (PCV)، و واکسن ضد روتاویروس¬ها (RVV)، داده¬های مربوط به واکسیناسیون روتین را جمع¬آوری کردیم (از ماه ژوئن تا اکتبر 2013). پس از آغاز واکسیناسیون تکمیلی، دوره دوم این مطالعه شروع شد (آگوست 2013)، هدف بیشتر منابع وزارت بهداشت، واکسیناسیون bOPV با یک هزینه معمولی و روتین بود. داده¬های جمعیت¬شناختی (داده-های آماری) این پژوهش شامل قومیت یهودی/غیریهودی جامعه آماری و وضعیت اجتماعی-اقتصادی انها می¬باشد که آنها را از پایگاه داده وزارت بهداشت اسرائیل بازیابی کردیم[18].

 

تأثیر رسانه‌های جمعی

تأثیر رسانه‌ها، از سوی یک شرکت تجاری اسرائیلی (Ifat) ارزیابی شد؛ این شرکت دارای پایگاه داده¬ای از کلیه اخبار و برنامه¬های پخش¬شده (انطباعات) در رسانه¬های جمعی است که از آنها برای تعیین ارتباط بین این انطباعات و پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا استفاده می¬شود؛ نحوه انجام این روش در مقالات دیگر گزارش داده شده است [19]. در تلویزیون، رادیو، روزنامه¬های محلی و ملی، وبسایت¬های خبری (به زبان¬های عبری، عربی، روسی و انگلیسی) به استثنای وبلاگ‌ها و انجمن‌ها، کلیدواژه¬های مرتبط با شیوع خاموش بیماری فلج اطفال را جستجو کردیم. هزینه خرید تبلیغات در مطبوعات ملی اسرائیل، نشان¬دهنده دسترسی مستقیم مردم به روزنامه می¬باشد.

 

این محاسبات، علاوه بر یافتن کلمات کلیدی بارز در هر گزارش (کامل، جزئی، حاشیه­ای، حداقلی)، امکان دستیابی به ارزش برآورد­شده تبلیغات (EVA) برای هر گزارش را نیز فراهم می­سازد[20]. برای تعیین ارزش برآوردشده تبلیغات بصورت روزانه در طول دوره انجام این مطالعه، به زمان اختصاص داده­شده به رسانه­های جمعی مراجعه کردیم. علاوه براین، به منظور تعیین چارچوب‌های خاص رسانه­ها و تأثیر احتمالی آنها بر واکنش عموم، تحلیل محتوای کیفی در یک نمونه از کل گزارشات مربوط به فلج اطفال انجام شد. گزارشات رسانه­ها آنالیز شدند تا بررسی گردد که چگونه هر آیتم می­تواند تلاش­های وزارت بهداشت اسرائیل را در قالب پاسخگویی به شیوع بیماری فلج اطفال از طریق احساسات مثبت (مثلاً درمورد تلاش­های زیاد وزارت بهداشت) و احساسات منفی (مثلاً در مورد اثرات جانبی واکسن) تنظیم نماید [21].


بدون دیدگاه