ترجمه مقاله ارائه معماری خط تولید نرم افزار برای طراحی مبنی بر جستجو - نشریه IEEE

ترجمه مقاله ارائه معماری خط تولید نرم افزار برای طراحی مبنی بر جستجو - نشریه IEEE
قیمت خرید این محصول
۳۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارائه معماری خط تولید نرم افزار برای طراحی مبنی بر جستجو
عنوان انگلیسی
Representation of Software Product Line Architectures for search-based design
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2013
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
آی تریپل ای - IEEE
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
کنفرانس
کد محصول
12390
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و مهندسی الگوریتم ها و محاسبات
کلمات کلیدی
مدل سازی معماری، خط تولید نرم افزار، رویکرد چند هدفی مبتنی بر جستجو
کلمات کلیدی انگلیسی
architecture modelling - software product line - multi-objective search-based approach
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1109/CMSBSE.2013.6604433
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. بازنمایی های معماری: مروری بر متون مبتنی بر جستجو
3. تحلیلی در رابطه با طراحی PLA
4. بازنمایی PLA پیشنهادی
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده 

 

معماری خط تولید کالا (PLA) محصول اصلی خط تولید نرم افزار (SPL) می باشد. رویکرد مبتنی بر جستجو می تواند باعث کشف خودکار PLA های بهینه شده و از لحاظ طراحی وابستگی آن را به معماران انسانی کمتر کند. برای انجام این کار، بازنمایی یک PLA مناسب جهت اعمال اپراتورهای جستجو امری ضروری می باشد. در این باره، بازنمایی های معماری فعلی ارائه شده توسط مطالعات مرتبط را مورد بررسی قرار دادیم، اما همه آنها نیاز به گسترش دارند تا برخی مشخصات خاص SPL را در بر گیرند. سپس PLA، مورد بحث قرار گرفته و بر اساس آنالیز انجام شده، به بازنمایی یک PLA برای بهینه سازی مبتنی بر جستجو می پردازیم. برخی از جنبه های بکارگیری مانند جزئیات بکارگیری در مورد PLA ارائه شده، محدودیت ها و تاثیر بر اپراتورهای جستجو، مورد بحث قرار گرفتند. کارهای در دست اقدام، اعمال برخی از اپراتورهای جستجو جهت بازنمایی و تعریف عملکرد سازگاری استفاده شده در رویکرد چند هدفی مبتنی بر جستجو برای طراحی PLA، را مورد خطاب قرار داده است.

 

بازنمایی های معماری: مروری بر متون مبتنی بر جستجو
همانگونه که قبلا اشاره شد، نتوانستیم مقالاتی در رابطه با بازنمایی PLA برای طراحی مبتنی بر جستجو پیدا کنیم. موضوع بیشتر مقاله های مرتبط بهینه سازی معماری نرم افزار می باشد. اخیرا رایها با انتشار یک نظرسنجی، به توصیف مقالات در زمینه طراحی نرم افزار بر اساس جستجو پرداخته است (5). برخی از آنها با تاکید بر بازنمایی استفاده شده، از تکنیک SBSE برای طراحی شیءگرا، استفاده کرده اند که بصورت مختصر در بخش پایینی شرح داده شده است.

 

برخی از مقالات با تمرکز بر پالایش معماری های فعلی سعی بر افزایش کیفیت ساختاری آنها دارند (11) (14). آنها معماری را با نمودارهای رده ارائه می دهند اما بهینه سازی طراحی معماری را بصورت غیر مستقیم انجام می دهند، زیرا اپراتورهای جستجو بر نمودارهایی اعمال گردیده که بازگوی تحولات معماری می باشند. از این رو فضای جستجو تشکیل شده از جایگزین های توالی تحولات می باشد.

 

هرچند، توالی تحولات معماری نمی تواند در ابتدای طراحی معماری مبتنی بر جستجو صادق باشد، بنابراین بهینه سازی معماریبا وجود پیچیدگی طبیعی تر است. یک نکته جالب توجه در این مورد حفظ پیوستگی راه حل ها بعد از اعمال اپراتورهای جستجو می باشد.

 

در چندین مقاله، تحولات معماری (توسط اپراتورهای جستجو) بصورت مستقیم در طراحی نرم افزار اعمال گردیده است. که همان انواع مختلف فرم های طراحی یعنی فضای جستجو می باشد. به منظور اعمال الگوریتم های فرامکاشفه ای، برخی از مقالات از نقشه برداری ژنوتیپ-فنوتیپ استفاده کرده و اپراتور های جستجو را بر رشته ها و یا نمودارها اعمال می کنند (3)، (6)، (8)، (9)، و برخی دیگر جستجو را با استفاده از بازنمایی طبیعی طراحی انجام می دهند (7)، (10).

 

برخی از آنها درگیر بهینه سازی الزامات کیفی در معماری نرم افزار می باشند (8)، (9). و تمرکز بقیه بر طراحی معماری با پرداختن به مشکلات مرتبط با طراحی نرم افزار: یعنی اعطای مسئولیت رده (CRA) (3) (10) و اعمال الگوهای طراحی در طراحی نرم افزار می باشد (6)، (7). جدول 1 نمایانگر نوعی از بازنمایی است که در مقالات مرتبط، معماری نرم افزار را بهینه سازی می کنند. بخش بعدی جزئیات بیشتری را در رابطه با بازنمایی های استفاده شده ارائه می دهد.


بدون دیدگاه