ترجمه مقاله سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS) جهت تیم سازی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS) جهت تیم سازی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSS) جهت تیم سازی
عنوان انگلیسی
Decision support systems for teambuilding
صفحات مقاله فارسی
13
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.094 در سال 2020
شاخص H_index مجله
76 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.334 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1877-0509
کد محصول
12379
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ندارد ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مدیریت پروژه، مهندسی الگوریتم ها و محاسبات و برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها
مجله
علوم کامپیوتر پروسدیا - Procedia Computer Science
کلمات کلیدی
روانشناسی ریاضی، روان‌سنجی، عوامل نرم، تشکیل تیم، عملکرد گروهی، فضای شایستگی مهارت ها، مدلسازی جورسازی، سیستم های پشتیبانی از تصمیم، سیستم های خبره آزمایش
کلمات کلیدی انگلیسی
Mathematical psychology - psychometrics - soft factors - team formation - group performance - competence spaces of skills - match modeling - decision support systems - test expert systems
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.procs.2017.11.326
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش ها
3. نتایج
4. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

مقاله حاضر به بحث درباره مساله عامل نرم در سیستم های پشتیبانی از تصمیم در تیم‌سازی می پردازد. مقاله حاضر از رویکرد جورسازی برای حل و فصل عوامل تشکیل تیم با ماهیت روان شناختی بهره می برد. موضوع مقاله حاضر شامل مفهوم نظری، روش تجربی و فناوری نرم افزاری برای بهینه سازی و اتوماسیون تصمیمات مربی درباره سازمان تیمی می باشد. رویکرد نویسنده درباره تکنیک جدید تشکیل گروه هدف، با توجه به اثربخشی و کارایی کار تیمی می باشد. تکنیک مزبور به پیاده سازی الگوریتم بهینه سازی بر اساس تجزیه و تحلیل ریاضی عوامل غیرافزایشی و پیچیده تعامل گروهی می پردازد. مدل های جورسازی برای ارزیابی و پیش بینی چنین اثراتی مانند تعریف‌گری و مشارکت پیشنهاد شدند. یک سیستم خبره به عنوان راه حلی مهندسی برای شبیه سازی عددی ارائه شده است. این نوع سیستم پشتیبانی از تصمیم موسوم به سیستم خبره آزمایش بوده و مبتنی بر تشخیص های حرفه ای و روان شناختی کار تیمی است.

 

روش ها
تکنیک تشکیل

روش جدید تشکیل تیم مبتنی بر تمایز بین تعامل کارکرد گروهی و فرماندهی است. روش مزبور محاسبه نقش‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم گروه و اعضای آن را در حل امور مربوطه بر عهده دارد. نقش‌آفرینی مستقیم با ارزیابی حرفه ای (کار گروهی حرفه ای) ارتباط داشته در حالی که نقش‌آفرینی غیرمستقیم با ارزیابی روان شناختی (کار تیمی) مرتبط است. گزینه های محاسباتی جدید عبارتند از:

ارزیابی حرفه ای تیم (گروه) یا نقش‌آفرینی مستقیم در انجام امور
تیم به عنوان یک گروه هدف شناخته می شود که بیشینه عملکرد کلی آن در راستای هدف (امور خاص ورزشی / سازمانی) حاصل می گردد. تیم بر اساس بازنمایی توپولوژی، گروهی از افراد حرفه ای محسوب می شود که از مجموعه ابزارهای بهینه ای برای حل امور برخوردارند. در فضای برداری، گروه عبارتست از اشیائی (اعضای یک گروه) که در فضای ویژگی (دانش، توانایی ها و مهارت های حرفه ای) به صورت مجموعه ای از بردارهای همراستا با بردار هدف تعریف می گردد. از نظر فناوری این امر با ایجاد یک بردار هدف (به عنوان جهت بهینه حل امور) و بردار عملکرد کلی (بردار مجموع گروه حاصله) انجام پذیرفته، زاویه بین آن ها اصل هدف انتخاب تیم را تشخیص داده و تعیین میزان هزینه های مولد و غیرمولد را امکان پذیر می نماید.

گزینه های محاسباتی: ارزیابی یکپارچه صلاحیت های حرفه ای گروه در راستای انتخاب امور (رتبه بندی گروه) و نقش‌آفرینی حرفه ای هر فرد در حل امور (شاخص حرفه ای).

 

ارزیابی روان شناختی و تیمی گروه یا نقش‌آفرینی غیرمستقیم در انجام امور

تیم به عنوان واحد یکپارچه کارکردی اعضای گروه شناخته می شود که با اصل تکمیل، تطبیق پذیری و انسجام، ثبات تیم را فراهم می کند. بدین ترتیب، تیمی از یک گروه، مطابقت بهینه با امور هدف را نه به دلیل صلاحیت های حرفه ای اعضای آن (بهینه نسبت به وظیفه) بلکه به دلیل روش بهینه مشارکت دو طرفه در دستیابی به آن (به عنوان مثال، مفهوم کار تیمی و یا شیمی [ساختار] در تیم های ورزشی و مفهوم هماهنگی در تیم های پروژه) تمییز می دهد.

کار تیمی در مشارکت فردی یک گروه، نه بر اساس نقش‌آفرینی حرفه ای بلکه توانایی نزدیک ساختن گروه به دستیابی بهینه به هدف، تعیین می گردد. نقش‌آفرینی تیمی در حل امور از طریق جبران هزینه های غیرمولد حاصل می گردد: در فضای برداری، این مساله به صورت میزانی که هر بردار قادر به استقرار بردار گروه در راستای بردار هدف است بیان می شود. به عنوان یک قاعده، این نقش‌آفرینی غیرمستقیم اعضای گروه است که دستیابی بهینه به هدف را تضمین می کند. این مساله نقش مولفه اصلی پنهان را در فرآیند گروهی بازی می کند که گروه را به یک تیم تبدیل می کند.


بدون دیدگاه