ترجمه مقاله تجزیه پارامتری رشد بهره‌وری در بخش هتلتداری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تجزیه پارامتری رشد بهره‌وری در بخش هتلتداری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تجزیه پارامتری رشد بهره‌وری در بخش هتلتداری
عنوان انگلیسی
A parametric decomposition of hotel-sector productivity growth
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
8.975 در سال 2020
شاخص H_index مجله
122 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.321 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0278-4319
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12252
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت و مدیریت هتلداری
مجله
مجله بین المللی مدیریت هتلداری - International Journal of Hospitality Management
دانشگاه
دانشگاه صنعتی قبرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، قبرس
کلمات کلیدی
بخش هتلداری، کارایی فنی، رشد بهره‌وری کلی عوامل ، تحلیل مرزی تصادفی، اروپا
کلمات کلیدی انگلیسی
Hotel-sector - Technical efficiency - Total factor productivity growth - Stochastic Frontier analysis - Europe
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.05.010
فهرست مطالب
چکیده
1. پیشگفتار
2. چارچوب نظری
3. داده‌ها و مدل اقتصادسنجی
3.1. داده‌ها
3.2. مدل اقتصادسنجی
4. نتایج
5. نتیجه‌گیری‌ها و مفاهیم
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


In this paper, we decompose hotel-sector total factor productivity growth into components attributable to changes in technical efficiency, scale effect, and technical change. The hotel-sector production Frontier is approximated parametrically using a primal approach requiring no data on output and input prices while permitting the conduction of statistical tests for the various features of the hotel-sector technology. Our empirical model relies on a flexible translog production function which allows to distinguish between Hicks-neutral and factor-biased technological progress. Using this framework, we estimate hotel-sector productivity growth and its components in a sample of 25 European countries from 2008 to 2015. Based on the empirical results, a cross-country comparison is performed and the sources of hotel-sector productivity are discussed. Finally, the implications of the study for hotel operators and policy makers are presented and a set of recommendations is developed for improving hotel sector productivity growth.


 

1. Introduction


With the service sector being the largest contributor to GDP in Europe and the productivity gap between the service-sector and the overall economy constantly increasing in the last years (Van Der Marel et al., 2016; Van Der Marel, 2017), service productivity issues have come to the fore of public and policy discussions within EU (European Commission, 2016; World Bank, 2016). Among the various service sectors, hospitality often takes a central role in controversies over how to raise the economic benefits from this specific industry which constitutes a robust source of revenues and domestic employment for many European countries. This interest on the performance of the hospitality industry has been mainly motivated from the broadly accepted view that hotel-sector productivity rates have been relatively low compared with other sectors of the economy (Witt and Witt, 1989; Johns and Wheeler, 1991; Sigala et al., 2005), and therefore the prospects for a rapid growth there might be extremely high. Driven from this view, World Tourism Organization recently placed productivity issues in tourism at the top of the research agenda in an effort to attract attention from researchers and enhance response actions from policymakers and hotel operators.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

در این مقاله، فاکتور رشد بهره‌وری کل بخش هتلداری را در مولفه‌های مربوط به تغییرات در کارایی فنی، تاثیر مقیاس، و تغییر فنی تجزیه می‌کنیم. فرانتیر  (مرز) تولید بخش هتلداری به طور پارامتری با استفاده از رویکردی اولیه تخمین زده می‌شود که نیازمند داده‌های مربوط به قیمت‌های ورودی و خروجی است، و در عین حال، امکان انجام آزمون‌های آماری برای ویژگی‌های مختلف فناوری بخش هتلداری را فراهم می‌آورد. مدل تجربی بر یک تابع تولید ترانسلوگ  تکیه دارد که ایجاد تمایز بین پیشرفت تکنولوژیکی متعصب نسبت به فاکتور و خنثی نسبت به هیکس  را فراهم می‌کند. با استفاده از این چارچوب، رشد بهره‌وری بخش هتلداری و مولفه‌های آن را در نمونه‌ای از 25 کشور اروپایی از سال 2008 تا سال 2015 تخمین می‌زنیم. بر اساس نتایج تجربی، مقایسه‌ای بین-کشوری انجام می‌شود و بهره‌وری بخش هتلداری مورد بحث قرار می‌گیرد. در نهایت، پیامدهای مطالعه برای اپراتورهای هتل و سیاست‌گذاران آن ارائه شده و مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای بهبود رشد بهره‌وری بخش هتلداری فراهم می‌شوند.

 

1. پیشگفتار

با بخش خدمات که بزرگترین عامل موثر در GDP در اروپا است و شکاف بهره‌وری بین بخش خدمات و اقتصاد کلی که به طور پیوسته در سال‌های اخیر افزایش یافته است (ون در مارل و همکاران، 2016؛ ون در مارل، 2017)،  مسائل مربوط به بهره‌وری خدمات وارد بحث‌های عمومی و خط‌مشی در اتحادیه اروپا شده‌اند (کمیسیون اروپا، 2016؛ بانک جهانی، 2016).  در میان بخش‌های مختلف خدمات، هتلداری اغلب نقش مهمی در بحث‌های مربوط به نحوه افزایش مزایای اقتصادی از این صنعت خاص دارد، همچنان که این صنعت، منبع نیرومندی از درامدها و اشتغال داخلی را برای بسیاری از کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهد. این علاقه به عملکرد صنعت هتلداری عمدتا ناشی از این چشم‌انداز به طور گشترده پذیرفته شده است که میزان بهره‌وری بخش هتلداری، در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصاد، نسبتا پایین بوده است (ویت و ویت، 1989؛ جانز و ویلر، 1991؛ سیگالا و همکاران، 2005)،  و بنابراین، امید برای رشد سریع بسیار بالا است. با توجه به این دیدگاه، سازمان جهانی گردشگری،  به تازگی، در اقدامی برای جذب توجه محققان و افزایش اقدامات واکنشی از سوی سیاست‌گذاران و اپراتورهای هتل، مسائل مربوط به بهره‌وری گردشگری را در رأس دستور کار پژوهشی قرار داده است.


بدون دیدگاه