منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله بازیافت ضایعات لاستیک در آسفالت و بتن سیمانی پورتلند - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بازیافت ضایعات لاستیک در آسفالت و بتن سیمانی پورتلند - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بازیافت ضایعات لاستیک در آسفالت و بتن سیمانی پورتلند: نگاهی اجمالی
عنوان انگلیسی
Recycling of waste tire rubber in asphalt and portland cement concrete: An overview
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2014
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
8536
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران و محیط زیست
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازیافت و مدیریت پسماند، مدیریت ساخت و سازه
مجله
ساخت و ساز و مصالح ساختمانی - Construction and Building Materials
دانشگاه
گروه مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تنسی، ناکسویل، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
ضایعات لاستیک، لاستیک، بازیافت، آسفالت بتن سیمان پرتلند سازگاری اثر متقابل، کارایی، تصفیه سطحی، پایداری
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. لاستیک های بازیافت شده در ترکیبات آسفالت
2.1 تولید نرمه لاستیک
2.2 فرآیندهای بازیافت نرمه لاستیک در آسفالت
2.3. واکنش آسفالت-لاستیک
2.4. عملکرد آسفالت های اصلاح شده توسط نرمه لاستیک
2.5. مسئله بی ثباتی ذخیره سازی آسفالت اصلاح شده نرمه لاستیک
2.6. ادغام نرمه لاستیک با تکنولوژی RAP و WMA
2.7. نگرانی های به کارگیری CRM در آسفالت
2.7.1. هزینه بالاتر
2.7.2. قابلیت بازیافت
2.7.3. تأثیرات منفی بر روی محیط زیست
2.7.4. اصلاح تجهیزات
3. ضایعات لاستیک بازیافت شده در بتن سیمانی پورتلند (PCC)
ویسکوالاستیسیته
3.1. نگرانی های به کارگیری ضایعات لاستیک در PCC
3.2. کاربردهای PCC با ضایعات لاستیک
3.3. مزایای PCC اصلاح شده با لاستیک
3.4. پژوهش های اخیر بر روی PCC با لاستیک
4. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Waste tires pose significant health and environmental concerns if not recycled and/or discarded properly. Over the years, recycling waste tires into civil engineering applications, especially into asphalt paving mixtures and portland cement concrete, has been gaining more and more interests. This review summarizes the recent advances in the use of waste tire rubber in asphalt and portland cement concrete. The use of crumb rubber in asphalt paving mixture has long been proven successful due to good compatibility and interaction between rubber particles and asphalt binder, leading to various improved properties and performance of asphalt mixtures. The rubberized asphalt mixtures also have shown good compatibility with two widely used sustainability technologies in asphalt paving industry – reclaimed asphalt pavement (RAP) and warm-mix asphalt (WMA). In comparison with its use in asphalt paving mixtures, recycling of waste rubber in Portland cement concrete has not been so successful due to two factors: (1) incompatibility in chemical property between rubber and cement paste and (2) the significant difference in stiffness resulting in stress concentrations. Various methods have been proposed to overcome the barriers to improve the performance of rubberized portland cement concrete, some of which have shown to be promising.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در صورتی که ضایعات لاستیک بازیافت نشوند یا به شکل صحیحی به دور انداخته نشوند، سبب ایجاد نگرانی های زیادی نسبت به محیط زیست و سلامت می شوند. در طول سال های اخیر، بازیافت ضایعات لاستیک در کاربردهای مهندسی عمران، به خصوص در ترکیبات آسفالت و بتن سیمانی پورتلند، روز به روز با توجه بیشتری مواجه می شود. این نگاه اجمالی، پیشرفت های اخیر در کاربرد ضایعات لاستیک در آسفالت و بتن سیمانی پورتلند را به شکل خلاصه بیان خواهد کرد. استفاده از نرمه لاستیک در ترکیبات آسفالت، به سبب سازگاری و برهم کنش خوب میان ذرات لاستیک و قیر، موفقیت خود را به اثبات رسانده است که به خواص و عملکرد بهبود یافته متعددی برای آمیخته های آسفالت منجر می شود. ترکیبات آسفالت آمیخته با لاستیک نیز با دو تکنولوژی پایداری در صنعت جاده سازی (آسفالت اصلاح شده(RAP) و آسفالت سرد(WMA) ) سازگاری خوبی را به نمایش گذاشته اند. بازیافت ضایعات لاستیک در بتن سیمانی پورتلند به سبب دو عامل کاملاً موفق بوده است: (1) ناسازگاری در خواص شیمیایی میان لاستیک و خمیر سیمان و (2) تفاوت چشمگیر در سختی که منجر به تمرکز تنش می گردد. روش های متعددی جهت غلبه بر موانع سر راه بهبود عملکرد بتن سیمانی پورتلند آمیخته با لاستیک ارائه شده است که چند مورد از آن ها دارای آینده روشنی هستند.

بدون دیدگاه