ترجمه مقاله ویسکوزیته‌ پراکنده‌ نانوذرات آلومینیا در خنک کننده‌ موتور ماشین - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ویسکوزیته‌ پراکنده‌ نانوذرات آلومینیا در خنک کننده‌ موتور ماشین - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ویسکوزیته‌ پراکنده‌ نانوذرات آلومینیا در خنک کننده‌ موتور ماشین
عنوان انگلیسی
Viscosity of alumina nanoparticles dispersed in car engine coolant
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2010
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
9508
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک سیالات و سیستم محرکه خودرو
مجله
علوم تجربی حرارت و سیالات - Experimental Thermal and Fluid Science
دانشگاه
آزمایشگاه اندازه گیری های حرارتی، موسسه تکنولوژی هندی، هند
کلمات کلیدی
نانوسیالات، آلومینیا، خنک‌کننده‌ موتور، ویسکوزیته، کسر حجمی، وابستگی دما
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2009.12.009
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مدل ها برای ویسکوزیته نانوسیالات
3- آزمایش
4- نتایج و بحث
5- نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The present paper, describes our experimental results on the viscosity of the nanofluid prepared by dispersing alumina nanoparticles (<50 nm) in commercial car coolant. The nanofluid prepared with calculated amount of oleic acid (surfactant) was tested to be stable for more than 80 days. The viscosity of the nanofluids is measured both as a function of alumina volume fraction and temperature between 10 and 50 °C. While the pure base fluid display Newtonian behavior over the measured temperature, it transforms to a non-Newtonian fluid with addition of a small amount of alumina nanoparticles. Our results show that viscosity of the nanofluid increases with increasing nanoparticle concentration and decreases with increase in temperature. Most of the frequently used classical models severely under predict the measured viscosity. Volume fraction dependence of the nanofluid viscosity, however, is predicted fairly well on the basis of a recently reported theoretical model for nanofluids that takes into account the effect of Brownian motion of nanoparticles in the nanofluid. The temperature dependence of the viscosity of engine coolant based alumina nanofluids obeys the empirical correlation of the type: log (μnf) = A exp(BT), proposed earlier by Namburu et al.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در تحقیق حاضر، نتایج تجربی انجام گرفته بر روی ویسکوزیته‌ی نانوسیال آماده شده به وسیله‌ی پراکنده کردن نانوذرات آلومینا (کمتر از 5 نانومتر) در خنک‌کننده‌های معمولی ماشین ارائه شده است. با محاسبه‌ی مقدار اسید اولئیک (سورفاکتانت) در نانوسیال آماده شده، میزان پایداری بیش از 80 روز مورد آزمایش قرار گرفته است. ویسکوزیته‌ی نانوسیال به‌عنوان تابعی از دو عامل کسر حجمی آلومینیا و دمای بین 10 الی 50 درجه سانتیگراد، اندازه‌گیری شده است. وقتی که سیال پایه‌ی خالص در زمان اندازه‌گیری دما دارای رفتار نیوتنی است، با اضافه کردن مقدار کوچکی از نانوذرات آلومینیا به آن، سیال از خود رفتار غیرنیوتنی نشان می‌دهد. نتایج نشان می‌دهد که افزایش ویسکوزیته‌ی نانوسیال منجر به افزایش غلظت نانوذرات و کاهش دمای افزایشی می‌شود. بیشتر مدل‌های کلاسیک استفاده شده، می‌توانند تحت شرایطی ویسکوزیته‌ی اندازه‌گیری شده را پیش‌بینی کنند. کسر حجمی وابسته به ویسکوزیته‌ی نانوسیال است؛ با این حال، اخیرا یک مدل‌ نظری برای نانوسیال‌ها با در نظر گرفتن اثر حرکت براونی نانوذرات در نانوسیال، پیش‌بینی نسبتا مطلوبی ارائه داده است. دما وابسته به ویسکوزیته‌ی خنک‌کننده‌ی موتور براساس نانوسیال آلومینیا است که از نوع رابطه‌ی تجربی log (μnf) = A exp(BT) که توسط نامبورو و همکاران ارائه شده است، پیروی می‌کند.

بدون دیدگاه