تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و تعصبات شناختی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و تعصبات شناختی: مرور کلی بازارهای تجاری
عنوان انگلیسی: Value-based pricing and cognitive biases: An overview for business markets
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 6.511 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 114 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 2.375 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0019-8501
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 کد محصول : 10155
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.53Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، اقتصاد، مدیریت اجرایی، مدیریت مالی، مدیریت کسب و کار و اقتصاد مالی
مجله: مدیریت بازاریابی صنعتی - Industrial Marketing Management
دانشگاه: گروه مدیریت و مهندسی، دانشگاه Linköping ، سوئد
کلمات کلیدی: قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، تعصب شناختی، تعصب زدایی، بازار کسب و کار، تصمیم گیری مدیریتی
کلمات کلیدی انگلیسی: Value-based pricing - Cognitive bias - Debiasing - Business market - Managerial decision-making
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2017.09.028
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- مبانی نظری: قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

3- تعصبات شناختی و اثرات آنها بر روش های قیمت گذاری مدیریتی

3-1 عدم کنترل درک شده

3-2 جمع شدن

3-3 تعصبات ثابت

3-4 ابهام گریزی

3-5 تعصبات عدالت خودمحور

4- بحث، ملاحظات و پژوهش های آتی

4-1 ملاحظات نظری

4-2 ملاحظات نظری

4-3 پژوهش های آینده

5- نتیجه گیری اظهارات

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

To investigate how cognitive biases inhibit value-based pricing practices among managers in business markets, this article considers five different cognitive biases—perceived lack of control, herding, fixed-pie bias, ambiguity aversion, and egocentric fairness bias—and their effects on value-based pricing. Despite recent calls for more research on the psychological aspects of pricing, few studies have focused on business markets. Drawing on research in psychology and marketing for its theoretical foundation, this overview extends the limited body of existing research. The article's key contribution is to explain how psychological challenges affect value-based pricing practices, with implications and suggestions for further research.

نمونه متن ترجمه

چکیده

برای بررسی اینکه چگونه تعصبات شناختی از شیوه های قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در میان مدیران در بازارهای تجاری استفاده می کنند، این مقاله پنج سوگیری شناختی مختلف را در نظر می گرد. با وجود درخواست های اخیر برای تحقیقات بیشتر دربارۀ جنبه های روانی قیمت گذاری، مطالعات کمی بر بازارهای تجاری متمرکز شده اند. این مرور در زمینۀ روان شناسی و بازاریابی برای بنیان تئوری آن، بدنه محدود تحقیقات موجود را گسترش می دهد. نقش کلیدی این مقاله چگونگی تأثیر چالش های روانی بر شیوه های قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، با مفاهیم و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر است.