ترجمه مقاله دانش سنتی و تنوع زیست فرهنگی - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله دانش سنتی و تنوع زیست فرهنگی - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
دانش سنتی و تنوع زیست فرهنگی: یادگیری از جوامع قبیله ای برای توسعه پایدار در شمال شرق هند
عنوان انگلیسی
Traditional knowledge and biocultural diversity: learning from tribal communities for sustainable development in northeast India
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
24
سال انتشار
2010
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
10235
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
محیط زیست، ارزیابی و آمایش سرزمین
مجله
مجله برنامه ریزی و مدیریت محیطی - Journal of Environmental Planning and Management
دانشگاه
گروه علوم زیستی ، دانشگاه اسکس، انگلستان
کلمات کلیدی
دانش سنتی، تنوع زیست فرهنگی، حفاظت، معاش، توسعه پایدار، شمال شرق هند
کلمات کلیدی انگلیسی
traditional knowledge - biocultural diversity - conservation - livelihoods - sustainable development - northeast India
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1080/09640561003722343
فهرست مطالب
1. مقدمه
2. اهداف
3. مردم نگاری (اتنوگرافی) مناطق پروژه ها
4. روش ها و رویکردهای اجرای پروژه
5. نتایج
5.1. ایجاد بانک دانش سنتی روستا (VTKB)
5.2. ایجاد بوستان دانش اجتماعی (CKG)
5.3. روش های سنتی و زنان قبیله ای NE هند
5.4. مباحثات (رقابت های) تنوع زیستی و دستورالعمل های پخت غذا
5.5. منابع زیست فرهنگی در اجتماعات آدی: خسارات (از دست دادن) اخیر و کاربردهای آینده
5.6.انواع دانش اجتماعی و مزیت به اشتراک گذاشتن مکانیسم ها
6. بحث
7. نتایج
8. توصیه ها
یاداشت ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
This paper presents a synthesis of grassroots activities designed to promote the learning and conservation of traditional knowledge and related biocultural resources among Adi, Monpa and Khasi tribes of northeast India. The results indicate that the participation of knowledge holders in various village level activities can enhance the promotion of traditional practices, learning of knowledge and conservation of related resources. Knowledge holders of varying age groups and social systems have many notable traditional practices that provide promising solutions to current challenges. The promotion of traditional knowledge-based products can also facilitate the conservation of resources and the subsistence survival of people. Strong multi-level networks between all stakeholders are needed to ensure the sustainability of traditional knowledge and conservation of biocultural resources of communities of northeast India.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
این مقاله نشان دهنده ی ترکیبی از فعالیت های اجتماعات محلی که برای ارتقا یادگیری و حفاظت از دانش سنتی و منابع زیست فرهنگی مرتبط با آن ها در بین قبایل آدی، مون پا و خاسی شمال شرق هند طراحی شده اند، می باشد. نتایج نشان می دهند که مشارکت دارندگان دانش در فعالیت های مختلف در سطح روستا می-تواند ارتقا عملکردهای سنتی، یادگیری دانش و حفظ منابع مرتبط با آن ها را افزایش دهد. دارندگان دانش در گروه های سنی و سیستم های اجتماعی مختلف، عملکردهای سنتی بسیار جالب توجهی دارند که راه حل های نویدبخشی را برای چالش های اخیر فراهم می کند. ارتقا محصولات مبتنی بر دانش سنتی می تواند حفاظت از منابع و بقای معیشت مردم را تسهیل کند. شبکه های چندسطحی قدرتمند بین همه ی ذینفعان (سهامداران) برای تضمین پایداری دانش سنتی و حفاظت از منابع زیست فرهنگی جوامع شمال شرق هند ضروری است.

بدون دیدگاه