تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله دانش سنتی و تنوع زیست فرهنگی – نشریه تیلور و فرانسیس

عنوان فارسی: دانش سنتی و تنوع زیست فرهنگی: یادگیری از جوامع قبیله ای برای توسعه پایدار در شمال شرق هند
عنوان انگلیسی: Traditional knowledge and biocultural diversity: learning from tribal communities for sustainable development in northeast India
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2010 نشریه : تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI پایگاه : اسکوپوس
نوع ارائه مقاله : ژورنال کد محصول : 10235
محتوای فایل : zip حجم فایل : 5.66Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: محیط زیست، ارزیابی و آمایش سرزمین
مجله: مجله برنامه ریزی و مدیریت محیطی - Journal of Environmental Planning and Management
دانشگاه: گروه علوم زیستی ، دانشگاه اسکس، انگلستان
کلمات کلیدی: دانش سنتی، تنوع زیست فرهنگی، حفاظت، معاش، توسعه پایدار، شمال شرق هند
کلمات کلیدی انگلیسی: traditional knowledge - biocultural diversity - conservation - livelihoods - sustainable development - northeast India
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1080/09640561003722343
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

1. مقدمه

2. اهداف

3. مردم نگاری (اتنوگرافی) مناطق پروژه ها

4. روش ها و رویکردهای اجرای پروژه

5. نتایج

5.1. ایجاد بانک دانش سنتی روستا (VTKB)

5.2. ایجاد بوستان دانش اجتماعی (CKG)

5.3. روش های سنتی و زنان قبیله ای NE هند

5.4. مباحثات (رقابت های) تنوع زیستی و دستورالعمل های پخت غذا

5.5. منابع زیست فرهنگی در اجتماعات آدی: خسارات (از دست دادن) اخیر و کاربردهای آینده

5.6.انواع دانش اجتماعی و مزیت به اشتراک گذاشتن مکانیسم ها

6. بحث

7. نتایج

8. توصیه ها

یاداشت ها

نمونه متن انگلیسی

This paper presents a synthesis of grassroots activities designed to promote the learning and conservation of traditional knowledge and related biocultural resources among Adi, Monpa and Khasi tribes of northeast India. The results indicate that the participation of knowledge holders in various village level activities can enhance the promotion of traditional practices, learning of knowledge and conservation of related resources. Knowledge holders of varying age groups and social systems have many notable traditional practices that provide promising solutions to current challenges. The promotion of traditional knowledge-based products can also facilitate the conservation of resources and the subsistence survival of people. Strong multi-level networks between all stakeholders are needed to ensure the sustainability of traditional knowledge and conservation of biocultural resources of communities of northeast India.

نمونه متن ترجمه

این مقاله نشان دهنده ی ترکیبی از فعالیت های اجتماعات محلی که برای ارتقا یادگیری و حفاظت از دانش سنتی و منابع زیست فرهنگی مرتبط با آن ها در بین قبایل آدی، مون پا و خاسی شمال شرق هند طراحی شده اند، می باشد. نتایج نشان می دهند که مشارکت دارندگان دانش در فعالیت های مختلف در سطح روستا می-تواند ارتقا عملکردهای سنتی، یادگیری دانش و حفظ منابع مرتبط با آن ها را افزایش دهد. دارندگان دانش در گروه های سنی و سیستم های اجتماعی مختلف، عملکردهای سنتی بسیار جالب توجهی دارند که راه حل های نویدبخشی را برای چالش های اخیر فراهم می کند. ارتقا محصولات مبتنی بر دانش سنتی می تواند حفاظت از منابع و بقای معیشت مردم را تسهیل کند. شبکه های چندسطحی قدرتمند بین همه ی ذینفعان (سهامداران) برای تضمین پایداری دانش سنتی و حفاظت از منابع زیست فرهنگی جوامع شمال شرق هند ضروری است.